Страница 1 от 2
Прекъсва като загрее!!!
Публикувано: 03 май 2013, 15:36
от stoqn_dimov1982
Колеги, помагайте защото ми писна с тази кола! Проблема е следния, като загрее и почва да включва и изключва стъпковото моторче, и губи мощност и ми гори доста сериозно 16 газ/бензин с климатик без климатик се толкова. Две години по майстори и всички казват нищо и няма на колата всичко си работи супер. Одеве пробвах едно друго стъпково моторче работещо но работата е същата, седи на место цъка едно реле и се форсира сама до 2500 оборота. Моля за идеи какво може да е

Колата е Ескорт 1.6 16В Зетек 90 коня 96година. Благодаря предварително

Re: Прекъсва като загрее!!!
Публикувано: 06 май 2013, 15:11
от stoqn_dimov1982
Колеги мерси за "идеите" оказа се алармата че се е скапала, сега я махнах и колата мърка!
Re: Прекъсва като загрее!!!
Публикувано: 07 май 2013, 00:27
от cvetan.cenkov
И какво общо има алармата със стъпковото
Re: Прекъсва като загрее!!!
Публикувано: 07 май 2013, 18:00
от stoqn_dimov1982
Явно нищо защото пак почна да го прави и без нея!!!

Това явно е някаква хлабава връзка но къде да я търся?

Отчайвам се с този проблем!!!

Re: Прекъсва като загрее!!!
Публикувано: 07 май 2013, 18:24
от stoqn_dimov1982
Колеги,да попитам още нещо,че не намирам в темите в форума. Къде има маси по ескорта да проверя навсякъде как са? Масата от двигателя до купето я проверих даже пуснах допълнителна!

Re: Прекъсва като загрее!!!
Публикувано: 07 май 2013, 21:05
от HACKO
Не сещам къде е масата от д-ля към купето, но най-важни са масите от минуса на акумулатора до двигателя, до купето и до компютъра. Другите са второстепенни, те са локални и нарушаването на контакта им към купето води до нарушаване на работата само на конкретен възел.
Re: Прекъсва като загрее!!!
Публикувано: 07 май 2013, 21:45
от cvetan.cenkov
За тази работа си трябва квалифициран майстор.С налучкване няма как да стане,или ако случайно нещо откриеш ще е след много труд. Направи си една диагностика и си реши проблема защо се мъчиш с неща от който нямаш идея как работят.Какво ли не прави човек за 5 лева
Re: Прекъсва като загрее!!!
Публикувано: 07 май 2013, 22:19
от opex
Едната маса е от минусовата клема до двигателя зад 1-ви цилиндър, другия основен е на болта при стартера. За други може и да има, но не се сещам, но тия проблеми са от калпаво управление от компютъра или други датчици по двигателя. Ако искаш сигурна маса на компютъра изведи един проводник от минусовата клема и го прекарай до буксата на компютъра, обедини 20, 40 и 60 пин заедно и ги съедини с проводника от акумулатора. И може да не го връзваш с болта към купето после там при компютъра.
Къде е това реле което цъка и след това вдига 2500 оборота. Намери го и кажи какво е ... Щом дига такива обороти ако няма отворен вакуум някъде (клапан за картерна вентилация и гумена Т-връзка под бобината ако всичко останало е проверено) значи клапана (не е стъпково моторче) за празен ход се отваря до край, а това може да стане ако му се подаде директен минус (маса) защото (+)-а му е 5в и се подава от компютъра паралелно и за други датчици, не е на 12в.
п.с. Ако искаш сигурно и стабилно захранване на компютъра режеш проводниците на пинове 37 и 57 и ги обединяваш от двете страни и ги връзваш /запояваш/ пак през един диод 5 ампера (само да не му обърнеш посоката) след което слагаш един кондензатор 63 волта от 4700 микрофарада поне между проводниците 37/57 откъм страната на буксата на компютъра единия (+)-я край и (-)-я към проводниците дето си обединил за масата.
Re: Прекъсва като загрее!!!
Публикувано: 07 май 2013, 22:47
от HACKO
opex написа:....Ако искаш сигурна маса на компютъра изведи един проводник от минусовата клема и го прекарай до буксата на компютъра, обедини 20, 40 и 60 пин заедно и ги съедини с проводника от акумулатора. И може да не го връзваш с болта към купето после там при компютъра.
....
Ами че такъв кабел си има стандартно, защо да го дублира? Миналия месец след интервенция на мишка и последвал пожар, ми се наложи да ремонтирам снопа кабели от компютъра, та съм сигурен.
Re: Прекъсва като загрее!!!
Публикувано: 07 май 2013, 22:57
от stoqn_dimov1982
Благодаря ви колеги, ще проверя масите и вакумчетата само те останаха. Клапана на картерните газове е сменен чисто нов! А до колегата със "специализираните майстори" да каже къде са? Само парите си давам и ми казват няма и нищо,аман от майстори!!! И последно да питам, около таблото с бушоните имали някъде маси там? Още веднъж благодаря колеги!!!
Re: Прекъсва като загрее!!!
Публикувано: 07 май 2013, 23:54
от opex
Да Насе така е има, но аз му нямам доверие

Много е тъничък, а 'останалото си го взима' от другия дето е хванат с болт към купето под компютъра. Аз им казвам (на форд) - не мерси. Дърпам си един хубав директен поне 2 квадрата или 4 и връзвам всичко на едно и съм спокоен. Дори има още пинове за маса като 16 и 30 при мен специално но не съм ги писал, че не съм сигурен дали са универсални за неговия ескорт иначе се прозвъняват и ако са маса се връзват и те. А и ми е по-удобно след това за другите неща дето описах с диода и кондензатора. Сега като се пусне охлаждащата перка или климатика оборотите на място почти не трепват. И останалите смущения в напрежението специално за самия компютър са изгладени като по този начин сметките му са още по-точни.. всъщност по-правилно е да се каже върнатите "данни" (напрежения) от сензорите, които ползват линия 5 волта подавани от компютъра.
За останалите сензори по двигателя на 12 волта линията ще правя същото, но малко по-на там. То е елементарно - всичко тръгва от едно реле - отцепва се след него и там се прави същата история с изключение на бобината, която рябва да получава макс възможно напрежение..
Ама айде че стана много офтопик..
Re: Прекъсва като загрее!!!
Публикувано: 08 май 2013, 08:42
от cvetan.cenkov
Ако ти се идва до София мога да ти помогна с намирането на компетентен човек който да ти реши проблема.Ако смяташ че можеш сам да си го направиш, няма нищо лошо в това но едно погрешно пускане на маса към компютъра нали знаеш до какво води, малко пушек, нов компютър и разбира се много пари.
Re: Прекъсва като загрее!!!
Публикувано: 08 май 2013, 16:54
от Любо
Мда, обърни сериозно внимание на вакуумите. На старото Мондео имах подобен проблем доста упорит, доста работи правих, за да го реша, но без резултатно, като всеки път търсех и избили вакууми, но не се виждаха...
В крайна сметка открих виновника - Първото мондео ( бензиново) има една вакуумна линия минаваща под бобината към главата. Под бобината се падаше едно Т-образно съединение на вакуумните линии. Едното рамо на Т-то в снадката се беше прокъсало и като загрее колата Т-то омеква, че близо до двигателя, отваря се малко рамото на Т-то и смуче въздух. Резултатът и описан от теб.
Ако успея да намеря темата с подробните обяснения ще ти я сложа тук като линк. Но в общи лини това е.
Re: Прекъсва като загрее!!!
Публикувано: 08 май 2013, 18:42
от stoqn_dimov1982
Релето което цъка е синьото за климатика, а черното за вентилатора и отдолу под таблото има една синя букса парят доста сериозно. Но няма стопено а таблото е 3-то на брой сменено поради вече отстранен теч от прозореца! Затова попитах за маси около таблото да не би случайно да са окислили. Сега свалих и компютъра който и той доста си пареше, да огледам за маси там но нищо не намерих

Да ме ориентирате малко за масите под компютъра? И дали е нормално да пари така компа?
За сега няма да пускам други маси освен ако не намеря някоя калпава. Страх ме е да режа около компа!
А за вакумчетата, в интерес на истината под бобината майче ми липсва това Т-вакумче но да не говоря , преди да съм сигурен. В събота като е студена колата ще ги проверя всички вакуми.
Благодаря ви колеги за мненията и за инфото!!!
Re: Прекъсва като загрее!!!
Публикувано: 08 май 2013, 19:32
от opex
Спонтанно ли цъка това реле или при настъпване на някакво събитие, например загряване до определена температура, нещо регулярно?
Трудно се насочва така, а и сам мисля, че няма да се справиш. Намери електротехник, който разбира, не е задължително да чатка от коли, но да провери и проследи всички проводници и букси за слаби връзки и контакти около таблото с предпазителите и панела с врътките за климатика.
Re: Прекъсва като загрее!!!
Публикувано: 08 май 2013, 20:17
от stoqn_dimov1982
На празни обороти чат пат и то само като загрее в нормалното си и при подаване на газ също, а цъкането не е плавно а е като калашник като подадеш газ особено по рязко.
Re: Прекъсва като загрее!!!
Публикувано: 09 май 2013, 17:21
от stoqn_dimov1982
Сега тръгнах да гледам вакумчетата и едното където минава зад хидравличната течност до всмукателните колектори направо ми се разпадна в ръцете и се скъса. Сега остана да купя маркуч!
И само да попитам навсякъде ли вакумните маркучи вътрешното ФИ е 6мм и един метър ще стигне ли да сменя всички, че може да пропускам някое място където има вакуми?!?
И да кажа ,че няма промяна без вакумчето само леко държи оборотите около 1200 като спра и после падат.
Re: Прекъсва като загрее!!!
Публикувано: 09 май 2013, 17:27
от Любо
Мне, мисля, че това е средния размер. По-голям е диаметъра на вакуума на сервото, например.
По малки вакуумни линии също има, но сега ми е трудно да ти ги изброя...
Re: Прекъсва като загрее!!!
Публикувано: 12 май 2013, 19:16
от stoqn_dimov1982
Така, да продължа. Смених този маркуч вакуумния който влиза в смукателния колектор, другите ми изглеждат здрави. Почистих и МАФ-а който пак се беше зацапал, напръсках и всички букси с контактен спрей. И започнах да меря стойности на датчици и се натъкнах на следното. Температурния датчик (ECT) на студен мотор ми показва 20 ома а като загря 2,8 кило ома. А нормалното не трябва ли да е 35-40 кило ома на това време вънка 27 градуса на студен мотор и като загрее нормално мотора да стане между 3 и 4,5 кило ома? А като поизстина и стрелката между черното и Н на деленията ми показваше 3,3 кило ома. Та според вас колеги какво да правя да го сменям ли този датчик?
Благодаря ви предварително!

Re: Прекъсва като загрее!!!
Публикувано: 12 май 2013, 19:36
от opex
не мери съпротивление, мери какво напрежение "връща".
закача се минусовата сонда на мултицета за минус на акумулатора, с плюсовата сонда на мултицета се мери на проводника на сензора, който връща напрежение към компютъра.