Страница 1 от 1
Ужас !!! Ключа ми е с чип!!!
Публикувано: 14 сеп 2006, 17:08
от pelinkov
Здравейте,
Слуи ми се нещо лошо в деня когато почнах да се интересувам да си правя резервен ключ за запалването.
Изгубих си ключа с които ми пристигна колата но това не е най страшното защото имам един направен, а се оказа че има чип в оригиналния и направения не може да пали (има имобилайзер)
Дайте идея как да елеминирам този имобилайзер за да ида до саседния град където има мото фое и да ми направят чипа. Междо другото за да ми направят чипа требва да закарам колата
Благодаря предварително
И къде
Публикувано: 14 сеп 2006, 17:12
от pelinkov
И къде се намира изобщо този имобилайзер дето разпознава ключовете.
Публикувано: 14 сеп 2006, 17:43
от shaby
Аз имам мастер ключ и след като ми направят нов ключ с чип, чрез този мастър си програмираш новия ключ да ти го разпознава имобилайзера.
Публикувано: 14 сеп 2006, 17:50
от J6B
Незнам оригинален ли е или не имобилайзера но ако не е може да си свалиш капаците на кормилната колона и да погледнеш там за реленцето[а],по принцип там ги мушат...
ами ...
Публикувано: 14 сеп 2006, 19:48
от pelinkov
ами предполагам че е оригинален щом е вграден в ключа и ми мига на часовника би трябвало
Публикувано: 14 сеп 2006, 20:42
от Vaklin
Колесар и при МотоПфое. Няма релета. Това са глупости. Ще ти струва около 150 кинта за един червен и два черни ключа. Най-вероятно си имал само червения и него си и загубил. За друг път да знаеш. Кара се с черните. Червеният е за обучение на нови черни. Не се връзвай на глупости за елиминиране на имобилайзера. Най-много нищо да не направят, а може и да съсипят. Или ако направят ще те цедят за повече пари отколкото в мотопфое.
Публикувано: 14 сеп 2006, 22:41
от J6B
Vaklin написа:. Няма релета. Това са глупости. Ще ти струва около 150 кинта за един червен и два черни ключа.
Ваклинчо като няма релета какво има кажи та и ние да знаем,профисионална тайна викаш а...
Питах го дали е оригинално, защото ако не е със сигурност е с релета,и затова го насочих къде да търси....
За 150 лв ще сменя цялата инсталация на колата и ще я накарам да тръгне със сигурност...
Публикувано: 14 сеп 2006, 23:08
от dgg_g
Само за информация да кажа че такива ключове имат доста коли след '95, '96г.! Вътре в самия ключ има нещо като чип който контактува с отсрещната страна на таблото

и ако го няма този чип не пали. Другата ни семейна кола е '97г има такъв ключ, и тъй като е единствен скоро реших да отида да попитам ключарите за колко ще го направят; двама различни ми казаха че ги правят за 100лв!

Обаче няма как скоро трябва да се прави защото с един е рисково! Ако го загубиш някъде и забрави да запалиш...
Публикувано: 14 сеп 2006, 23:56
от demiro
То че има някакво решение има сигурно,щото моята тъй я вземах само с един най-обикновен ключ/без никакъв чип/.Но как е елиминиран имобилайзера в Италия не знам

Имаше пуснато едно мостче в кутията с бушони в купето,но го махнах и не е това.Имобилайзера не действа,може и да е ампутиран знам ли.Но ми прави впечетление,че от време на време пресветва лампичката му до часовника

Публикувано: 15 сеп 2006, 00:40
от J6B
Да ви дам един много прост пример и да ви се изясни нещо,макар не е хубаво да се издавам ама айде от мен да мине.На семейната,обща кола passat 2Е съм монтирал в ключа един силен магнит[в пласмасата вътре],а близко до патронника съм закрепил една рид-ампула,знаете какво се случва след това,макар че тази система е извесна на много алармаджии и тем подобни токаджии,системата се обезврежда за част от секундата само обаче да ти дойде на акъла за какво става дума или да знаеш че има в колата такава система..Та този прословут чип дето викате ,че е в ключа или чипа е колата а пък в ключа има някаква метална пластина на която има нещо изписано и колата чрез някой си модул го чете в повечето случаи е нещо много просто само трябва да знаеш какво и къде да пипнеш...
А ако остане на мен да дам 100-150 лв за нов ключ,трябва лично Хенри да ми го донесе..Точно на третия ден ще съм запалил колата даже и без ключ,ще се пали вече с бутон,трябва ти няколко метра жица да захраниш модулите и ще си запали като оче наш,камоли ако и намериш ел схемата
Публикувано: 15 сеп 2006, 01:52
от disc
Лош късмет! Това е стандартен Форд имобилайзер, нарича се PATS (Passive AntiThief System). Качествена помощ наистина може да търсиш само от МотоПфое, макар че наскоро четох из английските форуми, че с промени във ел. инсталацията PATS може да се отстрани. При по-късните модели (да кажем след '97) PATS бил неразделна част от ECU-то и ситуацията е по-сложна!
Успех!
Публикувано: 15 сеп 2006, 10:59
от Brock
Имобилайзера и при старите не може да се премахне - неразделна част е от ЕКУ-то. А по въпроса с червения ключ - мисля, че с него не може да се кара колата - не съм пробвал, ама и нямам намерение. Има и нещо друго - имобилайзера е програмиран да работи с краен брой ключове - това ще рече, че могат да се обучат примерно само 5 броя ключове и после не става. Та при всички положения е най-добре да се посети официалния сервиз.
PS - Disc - може и да си прав - аз не съм сигурен.

Публикувано: 15 сеп 2006, 11:04
от disc
Brock,
Само информативно - при по-старите се маха! Убеден съм! Ще потърся инфото.
Публикувано: 15 сеп 2006, 18:05
от Vaklin
J6B написа:Vaklin написа:. Няма релета. Това са глупости. Ще ти струва около 150 кинта за един червен и два черни ключа.
Ваклинчо като няма релета какво има кажи та и ние да знаем,профисионална тайна викаш а...
Питах го дали е оригинално, защото ако не е със сигурност е с релета,и затова го насочих къде да търси....
За 150 лв ще сменя цялата инсталация на колата и ще я накарам да тръгне със сигурност...
Ами просто управлението на инжекциона решава да не запали колата. Не е нужно да сменяваш цялата инасталация. Можеш да смениш само ECU'то с такова което е без имобилайзер. Дори (теоритично) може да се препрограмира ECU'то да не го интересува имобилайзера, но това пак няма нищо общо с инсталацията.
:)
Публикувано: 15 сеп 2006, 22:07
от pelinkov
Значи да ви кажа обаждах се до МОТО ПФОЕ Монтана там ми казаха, че трябва да закарам колата и струва за червен ключ 75лв.-заготовката + 15лв.- нарязването на клкюча + 15лв. настройката на чипа=105лв. И да попитам още нещо след като го имам този червен ключ как с него се програмира черен?????
Публикувано: 15 сеп 2006, 23:09
от disc
Съжалявам за това, че е на английски, но в момента нямам време да го превеждам.
PATS Programming:
Depending on the year of your car you may or may not need to have PATS programmed to your module. PATS is the immobiliser system used by Ford to safeguard your car from being started with a fake key. It's wiring and operation is kept a close secret for obvious reasons however should you need to program a key here are the instructions.
PATS System I:
This system uses a solid RED master key KEY NUMBER SEVEN IN THE GUIDE without this key the system can not accept new keys and will need to be taken to ford. To program a new key:
First insert your red master key in the ignition and turn to position II. When the control light (in clock/trip) illuminates turn the ignition off and remove the key.
After approximately 2 seconds the control light illuminates again for a short period.
When the control light goes out you have 10 seconds to program your new key.
Insert the new key in the ignition and turn it to position II. The control light illuminates to indicate a successful programming operation.
Remove the key.
PATS System II:
This system hasn't got a red key, instead it needs already programmed keys to access programming mode.
Insert the first already programmed key into the ignition and turn to position II
Turn back to 0 and remove the key
Insert the second already programmed key into the ignition and turn to position II
Turn back to 0 and remove the key
Key programming mode is now activated and you have ten seconds to:
Insert the unprogrammed new key into the ignition and turn to position II
Turn back to 0 and remove the key
Allow 10 seconds to pass for the system to exit programming mode.
Още полезна информация за Мондео:
http://www.mirez.co.uk/index.htm
Публикувано: 16 сеп 2006, 06:21
от Vaklin
Има 2 варианта. Да си купиш черни и да помолиш да ти ги програмират или в да намериш информация (в никакъв случай не попада в категорията на секретните) как с червен ключ да програмираш черни. Мисля, че за фордовете я има и в Autodata, но ако там я няма то на друго място ще се намери.
Успех!