Автоматично пускане на Късите за ескорт дизел
Публикувано: 20 авг 2012, 11:49
Здравейте, за под 6 лева си реализирах - автоматично включване на късите светлини на Форд ескорт 1,8Д по следния начин:
Ползвах схемата която измислих за Ситроена ми с малка модификация

Вместо към реле 8048 което реле при Ситроена се задейства след запалване на двигателя (при ескорта няма такова) се връзах за контакт (+12В).
А директните +12В минава през допълнително НЗ реле (на схемата не съм го добавил) чиято бобина се връзва на лампата за налягането на маслото.
При подаване на контакт се подава напрежение към системата да пуска фаровете но лампата за маслото щом свети веригата е прекъсната от НЗ реле (което не съм начертал). Като лампата за маслото угасне напрежението достига системата и фаровете се запалват.
Така след запалване на двигателя след 0,5 секунди (когато гасне лампата за маслото) се запалват късите светлини.
Едно от релетата гаси късите (без габаритите) при запалване на дългите светлини (да не стопи Н4 крушката и фара).
Всичко може да се реализира с 3 релета но поради някой недостатъци се спрях на този вариант (тестван и работи).
Всичко е вързано под волана а лампата за маслото я проследих към таблото, защото цветовете на кабелите в схемите нямат нищо общо с тези при мен.
Използвайте кабели с сечение равно или по голямо от съществуващите, предпазители не се слагат защото схемата ползва съществуващите на автомобила и ако възникне КС преди системата то няма проблем защото и тя е вързана към постоянен плюс след по голям предпазител.
Ползвах схемата която измислих за Ситроена ми с малка модификация
Вместо към реле 8048 което реле при Ситроена се задейства след запалване на двигателя (при ескорта няма такова) се връзах за контакт (+12В).
А директните +12В минава през допълнително НЗ реле (на схемата не съм го добавил) чиято бобина се връзва на лампата за налягането на маслото.
При подаване на контакт се подава напрежение към системата да пуска фаровете но лампата за маслото щом свети веригата е прекъсната от НЗ реле (което не съм начертал). Като лампата за маслото угасне напрежението достига системата и фаровете се запалват.
Така след запалване на двигателя след 0,5 секунди (когато гасне лампата за маслото) се запалват късите светлини.
Едно от релетата гаси късите (без габаритите) при запалване на дългите светлини (да не стопи Н4 крушката и фара).
Всичко може да се реализира с 3 релета но поради някой недостатъци се спрях на този вариант (тестван и работи).
Всичко е вързано под волана а лампата за маслото я проследих към таблото, защото цветовете на кабелите в схемите нямат нищо общо с тези при мен.
Използвайте кабели с сечение равно или по голямо от съществуващите, предпазители не се слагат защото схемата ползва съществуващите на автомобила и ако възникне КС преди системата то няма проблем защото и тя е вързана към постоянен плюс след по голям предпазител.