Страница 1 от 1

Автоматично пускане на Късите за ескорт дизел

Публикувано: 20 авг 2012, 11:49
от kalinveliki
Здравейте, за под 6 лева си реализирах - автоматично включване на късите светлини на Форд ескорт 1,8Д по следния начин:
Ползвах схемата която измислих за Ситроена ми с малка модификация
Изображение

Вместо към реле 8048 което реле при Ситроена се задейства след запалване на двигателя (при ескорта няма такова) се връзах за контакт (+12В).
А директните +12В минава през допълнително НЗ реле (на схемата не съм го добавил) чиято бобина се връзва на лампата за налягането на маслото.

При подаване на контакт се подава напрежение към системата да пуска фаровете но лампата за маслото щом свети веригата е прекъсната от НЗ реле (което не съм начертал). Като лампата за маслото угасне напрежението достига системата и фаровете се запалват.
Така след запалване на двигателя след 0,5 секунди (когато гасне лампата за маслото) се запалват късите светлини.
Едно от релетата гаси късите (без габаритите) при запалване на дългите светлини (да не стопи Н4 крушката и фара).
Всичко може да се реализира с 3 релета но поради някой недостатъци се спрях на този вариант (тестван и работи).
Всичко е вързано под волана а лампата за маслото я проследих към таблото, защото цветовете на кабелите в схемите нямат нищо общо с тези при мен.
Използвайте кабели с сечение равно или по голямо от съществуващите, предпазители не се слагат защото схемата ползва съществуващите на автомобила и ако възникне КС преди системата то няма проблем защото и тя е вързана към постоянен плюс след по голям предпазител.

Re: Автоматично пускане на Късите за ескорт дизел

Публикувано: 20 авг 2012, 17:45
от dimkar
Липсва само най-важното - плавно светване и гасене на крушките. А именно то предпазва лампите от изгаряне. За малко повече пари има готови модули с всички екстри.

Re: Автоматично пускане на Късите за ескорт дизел

Публикувано: 21 авг 2012, 18:49
от escorttd1
Става и така, цената, обаче ще е х10 . 4 релета даже от моргата ще са 10-15лв. Поне половин ден борба с жици и поялници... 20-30лв.
По-добре да се пробва с едно НЗ реле на R20. Има голяма вероятност да тръгнат фабричните DRL на ескорта.

Re: Автоматично пускане на Късите за ескорт дизел

Публикувано: 21 авг 2012, 23:11
от kalinveliki
След като доста колеги са се мъчили без особени успехи да подкарат фабрични дневни светлини на ескорт то реших че 4 реленца 12V / 20А за по 1,2 лева всяко е най удачен вариант.
Тествам го вече 200 километра и си е рахат.
Всеки си преценя как най добре!

Re: Автоматично пускане на Късите за ескорт дизел

Публикувано: 22 авг 2012, 19:03
от escorttd1
kalinveliki написа:След като доста колеги са се мъчили без особени успехи...
Обикновено във форумите пишат тези, които не са успели да се справят с проблемите, така че не е ясно колко са успели и колко не са. Предполагам, че има много като мен, при които става с едно реле и не са си направили труда да напишат 1 ред във форума. Трябва задължително да се пробва с R20 и ако не става да се търси друго решение.

Re: Автоматично пускане на Късите за ескорт дизел

Публикувано: 02 мар 2013, 20:05
от nikolaihh
aз съм решил проблема много лесно едно реле за време което да активира релето на къси след като запали 20 сек при бутане на копчето на фарове всичко се връща в нормално състояние всичко е за 5 мин кото му разбира