Страница 1 от 1

Въпрос относно температура

Публикувано: 06 юли 2012, 14:01
от sashuls
Здравейте колеги,

От скоро съм горд собственик на един много запазен и добър автомобил Мондео МК 1 '93г. 1.8л бензин
Това ми е първата кола Форд и не съм сигурен дали видяното от мен е притеснително
Когато карам извънградско, стрелката на температурата заковава на буквата О (от надписа NORMAL), но в момента в който спра на няколко светофара в града стрелката отива чак на буквата А както се вижда на снимката. След което се пуска перката, охлажда я до позиция R
От досегашните коли които съм карал, когато достигнат 90 градуса стрелката заковава на "12 часа". Тук трябва ли да ме притеснява че перката се включва чак на "13 часа" или е нещо нормално за Форд?
Какво ли не ми минава през ума - датчик за температура, или пък първата, по-бавна степен на перката не ми работи. Просто не знам. Надявам се да ми дадете компетентно мнение. Благодаря предварително.

http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 71753r.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Въпрос относно температура

Публикувано: 06 юли 2012, 14:21
от HACKO
Няма страшно, щом не е в Червеното, всичко е на ред.

Re: Въпрос относно температура

Публикувано: 06 юли 2012, 15:37
от ЯЛТА
Точно в тази позиция на стрелката, на колега Сиерата два пъти му продуха гарнитура, вярно дизел е, но аз съм скептичен. Според мен има проблем, ако е с два вентилатора,- размени им клемите. А иначе лесно можеш да вдигнеш капака и да видиш дали върти първата степен когато подмине "R".

Re: Въпрос относно температура

Публикувано: 06 юли 2012, 16:03
от sashuls
бях я оставил на майстор за да погледне - думите му бяха че щом включва в рамките на нормал-а значи е ок. Довечера ще отворя капака и ще гледам. Не знаех че при R трябва да първата степен.

Re: Въпрос относно температура

Публикувано: 06 юли 2012, 17:48
от Didibao
Моята се държи по същия начин, така че не мисля, че има проблем.

Re: Въпрос относно температура

Публикувано: 06 юли 2012, 18:08
от ЯЛТА
По принцип температурните датчици на Форд не ми харесват,- нещо са "мързеливи".
Това признавам аз:
Изображение

Часовника с тръбичка с етер, и действа на секундата. Използува се при камиони, автобуси, трактори и тн.

Re: Въпрос относно температура

Публикувано: 06 юли 2012, 18:53
от HACKO
На Есен се филмирах по подобен начин, реших че температурата на включване на вентилатора е по-висока, заради показанията на уреда. Крайния резултат след поставяне на нов термостат, и нов включвател на вентилатора, стрелката на уреда отиде още по-близо до Червеното преди да включи вентилатора и при нормално загряване. Последваха редица тестове на температурата с контактен електронен и живачен лабораторен термометър, които показаха температура 95-100 градуса, както и факта, че при отворена капачка на разширителния съд охлаждащата течност не кипи (температура под 100градуса). Стигнах до заключение, че тези показания се дължат на некоректна работа на датчика на уреда или на самия уред, датчика не е оргинален а от евтините.
По същия начин се държи и Фиестата също с евтин датчик, също с нов термостат.
Като положителен ефект от цялата гимнастика, Зимата колата загрява бързо и имам хубаво парно, преди за 5км до работата стрелката не излизаше от Бялото.

Re: Въпрос относно температура

Публикувано: 06 юли 2012, 21:41
от sashuls
преди малко я гледах перката - не се включи на R включи се направо между M и А.
Но след изчетеното по-горе определено съм по-спокоен. И аз мисля че не е повод за притеснение. Говорих с един приятел който кара служебен Транзит - и той е по същия начин. Говорил е със сервиз и от там са му казали че на Форд е нормално да стои по-вдясно, важното е да не излиза от границите на надписа.

Re: Въпрос относно температура

Публикувано: 06 юли 2012, 23:22
от opex
При мен се държи по същия начин. Като се вържа с лаптопа към компютъра на газовия инжекцион мога да следя температурата през неговия датчик в градуси.
Когато запаля колата студена и чакам да загрее, за първи път ми включва перката на ~85-6 градуса. След това ако е топло и работи на едно място и си загрява си държи 90-92 градуса и там си пуска перката от време на време. Няма 2 степени до колкото знам просто предполагам, че датчика на газовата е леко по-бавен от този на колата или пък е нормално показанието в началото да му е 'леко в страни', докато се 'темперира' цялата система, защото той все пак не е на блока на термостата, а малко отстрани на тялото на изпарителя. Т.е. перката се включва на 92 градуса и има една степен на въртене. (може да се поровя да видя от Форд дали някъде пише по-точно)

Re: Въпрос относно температура

Публикувано: 06 юли 2012, 23:41
от paci
Без диагностика аз не бих те успокоил.
Моята от как съм я взел по уред я карам все студена, но пък не се оплаквам от нищо - поведение, разход и динамика.
Преди мнного време когато бях доволен клиент на МП взеха, че ми смениха термостата именно заради показанията на уреда ... не загрявала, вървяла студена .... бла бла.
Пари имаше, дреме ми, но .... нито по уред, нито по разход, нито по каквото и да било усетих разлика след това.
Обаче от миналото лято този уред явно се сети да показва каквото трябва.
Като се почна едно загряване, едно притеснение.
Интересното беше, че ако по уред е тръгнала да загрява и я изпържа, сваля температурата.
Разпитах за майстор и ме пратиха при един.
Ае викам си "тоз нов, не го знам и ще трябва да слушам простотиите по адрес на Форд"
Обаче отивам, слуша ме човека и много учуден казва "ама ти ме уби бре. Прегрял Форд няма. Това има баси охладителната система"
Качи я на канал, завря се да гледа некви датчици, аз му дърдоря на главата, той ме слуша и казва " начи тук да не търся, нямаш проблем"
Изкара я, тръгна да я закачва да й чете компа ... направо си ми даде кабела да си го окачвам аз :D: ... викам му " с това няма да прочетеш нищо".
Закачихме я, мъчи и вика "прав си".
Гледа некви схеми, говорихме и вика "я я изкарай под джанката" ... викам "идеално тъкмо ще се напасе" :D:
Дойде след малко с един термометър и вика пали.
Паля аз, гледаме .... и по едно време включи перката, след малко я изключи и така няколко пъти и той вика "е няма такава перфектна кола".
Дадох му 10 кинта и заминах.
Ядове нямам, но не знам защо тоз уред сочи каквото си иска.
Не съм се връщал, не съм говорил отново с човека ... може да намери решение, но за сега карам :)

Re: Въпрос относно температура

Публикувано: 07 юли 2012, 23:27
от bateto_toshko
paci написа: Ядове нямам, но не знам защо тоз уред сочи каквото си иска.
Аз си го обяснявам с това , че има 2 датчика за температура.Единия дава инфо на компа , а другия инфо на таблото .Явно датчика за компа ти е добре , а другия за таблото се шашка нещо :) Ето ги долу на снимката под номера :
6-Sender Assy Temperature Fiesta96/Puma
7-Sensor Engine coolant temperature

Изображение

Тоя 6 номер ми прилича на ето това:
http://drive.bg/product_info.php?cPath= ... delId=5736

7 номер обаче не мога да го издиря никъде :roll:
и кой е за таблото и кой за компа също си остава загадка за мене....
Чакам да пристигне китайската джиджавка , да я закача на лаптопа и ще ви кажа всяка буквичка от думата NORMAL , на колко градуса съответства :)Поръчах тази х'апаратура , тъй като и аз имам съмнение , че колата леко прегрява и от там ми е изпекла гумичките на клапаните :roll: ...иначе как да си обясня , че перката не съм я чувал никога освен когато пусна климатика.....то верно , че и в червеното ни съм ходил ама все пак :roll:

Re: Въпрос относно температура

Публикувано: 08 юли 2012, 01:07
от opex
7 е за компютъра, стандартен датчик на форд е предполагам и може да стане от всякакъв зетек.
6 е за таблото.

Re: Въпрос относно температура

Публикувано: 30 ное 2013, 20:43
от SvetlioGeorgiev
sashuls написа:Здравейте колеги,

От скоро съм горд собственик на един много запазен и добър автомобил Мондео МК 1 '93г. 1.8л бензин
Това ми е първата кола Форд и не съм сигурен дали видяното от мен е притеснително
Когато карам извънградско, стрелката на температурата заковава на буквата О (от надписа NORMAL), но в момента в който спра на няколко светофара в града стрелката отива чак на буквата А както се вижда на снимката. След което се пуска перката, охлажда я до позиция R
От досегашните коли които съм карал, когато достигнат 90 градуса стрелката заковава на "12 часа". Тук трябва ли да ме притеснява че перката се включва чак на "13 часа" или е нещо нормално за Форд?
Какво ли не ми минава през ума - датчик за температура, или пък първата, по-бавна степен на перката не ми работи. Просто не знам. Надявам се да ми дадете компетентно мнение. Благодаря предварително.

http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 71753r.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Проблема е в лоша връзка на инсталацията по таблото от и до датчика, имах същия проблем, включваше ми перка края на "L" преди червеното, след много време смених цялото табло с уредите и почна да си работи както е по книгите между "М" и "А" почна да си включва перката. Замислих се има проблем с самото уредче за темп. смених само него с старото ми, пак си заспа проблема се оказа в самата кутия на уредите, дава отечки някъде и променя съпротивлението и стрелката си ходи към червено. А преди това съм сменял датчици поне 3-4 пъти се така си беше. Поздрави! :)

Re: Въпрос относно температура

Публикувано: 22 дек 2017, 18:35
от vihreng
Здравейте колеги , от скоро съм собственик на Ford focus II 2005 1.6 . бензин , прочетох доста по темата , при мене проблема е сходен само дето при мен стрелката на температурата не мърда от дъното на 60 градуса , освен при запалване леко потрепва и си остава пак на дъното , колата работи равномерно загрява нормално парното е топло включва се перката итн. бях на диагностика , казаха че проблема е в таблото .
Ако има някой с подобен проблем ще се радвам да сподели , или да ме упътите къде да намеря такова табло .
Благодаря за отделеното време :)