Страница 1 от 1
Перката ми се включва много късно...
Публикувано: 02 сеп 2006, 16:16
от redchampions
Здравейте!
Не знам откога съм с този проблем, защото температурният ми датчик за стрелката на таблото не работеше почти година и чак днес го смених. Перката ми се включи малко след L, 2мм преди червената зона. Надписът е (почти) хоризонтален: NORMAL
Датчикът ми за перката е на гуменото съединение, което влиза горе в радиатора. Като му махна буксата и давам накъсо две по две клемите му (те са 4), при 1 комбинация се включва перката, а при 2 комбинации само цъка някакво реле до акумулатора. Това реле го свалях и разглобявах, всичко по него си работи.
Ако някой може да помогне къде и какво да търся ще съм много благодарен.
P.S. Резисторът за първата степен беше изгорял и съм го дал накъсо, т. е. първата степен работи със сигурност (със скоростта на втората, де).
:)
Публикувано: 15 сеп 2006, 22:58
от pelinkov
Ами не съм сигурен при твоя модел как е но при мен са два датчика за температурата единия включва вентилатора и подава инфо на компа и един съвсем отделен които показва температурата в купето. Та ако и твоите са отделно не виждам какав ти е проблема. Моя датчик за температурата в купето също не работеше и го смених и сега вентилатора се включва на L забелезъл съм го и вече знам не трябва да минава по натам. Междо другото датчика го купих за 17лв. абсолютно менте дори няма щемпел някъкъв на него имах чуството че са го направили в гаража зад магазина

)
Публикувано: 15 сеп 2006, 23:47
от redchampions
Ами моят датчик излезе 12 лв., казаха ми, че е италиански, също нищо не пише на него, даже за да го затегна използвах ключ 19, а за оригиналния беше 22

. Ама ми се струва малко късно да се включва перката на L, като тя има 2 степени. Сигурно първата не работи, ама мисля засега да си карам така, сега поне ще мога да видя ако тръгне да прегрява

и да пусна климатика, за да се включи и перката.
Публикувано: 16 сеп 2006, 10:37
от jordan_1
Колега, релето до акумолатура е за управлението на климатика. Датчика за които говориш само управлява перката. За показване на температурата има друг - намира се до термостата. Може тои да подава грешна информация. Като ти загрее колата пипни си маркуча да видиш дали е много топъл, ако е така си смени термостата, може да не отваря достатъчно и затова да ти грее колата
Публикувано: 16 сеп 2006, 17:35
от redchampions
Датчика за температурата на таблото съм го сменил и сега показва вярно.
А като се замисля възможно е температурата на блока, която показва стрелката на таблото (защото тя там се намира), да е висока, до L, а температурата на антифриза, която мери датчикът за включване на перката, да е нормална за включване на перката.
Това според мен значи, че заради неотворил термостат перката се включва когато температурата на антифриза е нормална за това, но тази на блока вече е височка. Явно ще ходя на сервиз

да измерят темп. на антифриза при включване на перката и ако е нормална евентуално да сменя термостата.
Публикувано: 18 сеп 2006, 11:11
от greek
така и така е отворена темата да попитам и аз:
1. Прикаране извън града по равен път /магистрала / стрелката не подминава "О" от NORMAL
2.При градско със задръстване и т.н. 1-вата степен на перката се включва по средата м/у R и M , но по някой път подминава и се включва 2-рата бърза степен към "А" и нормализира температурата
3.Обаче сега проблема: при продължително изкачване на планинска местност на 3-та или 4-та предавка стрелката застрашително отива на границата на червената зона /може би и да я подминава/ и чак тогава се включва перката но пак не охлажда много добре ами съм принуден някой път да включвам принудително климатика /понеже тогава ми се вклчва задължително перката/
Та някой има ли идея какво става че да не я прегрея някой път така?
Публикувано: 18 сеп 2006, 12:56
от redchampions
А пък на мен на извънградско (само на 5-та) стрелката ми стои точно по средата, а преди време беше в началото, около "O". Това значи ли, че не се охлажда като хората, щото ако е така, значи термостатът ми е заминал.