Страница 1 от 1

Колко е загрял двигателя?

Публикувано: 01 фев 2012, 14:04
от mitrity
Интересувам се от скалата на температурата на двигателя(примерно влиза в NORMAL и между Н и О на колко градуса е загряла)Надявам се ме разбрахте :)

Re: Колко е загрял двигателя?

Публикувано: 01 фев 2012, 14:58
от hotblooded
Искаш да знаеш обхвата на "normal" (от колко до колко градуса попада в тази част на скалата) ? Така го разбирам аз...

Re: Колко е загрял двигателя?

Публикувано: 01 фев 2012, 15:50
от Nebhotep
N- 60 градуса
O- 70 градуса
R- 80 градуса
M- 90 градуса
A- 100 градуса
L- 110 градуса

Re: Колко е загрял двигателя?

Публикувано: 01 фев 2012, 16:00
от mitrity
Благодаря на колегата от последният пост,това ме интересуваше :)

Re: Колко е загрял двигателя?

Публикувано: 01 фев 2012, 21:00
от OgiDogi
Nebhotep написа:N- 60 градуса
O- 70 градуса
R- 80 градуса
M- 90 градуса
A- 100 градуса
L- 110 градуса
Или си в грешка, или аз почти винаги карам на 50°, щото стрелката ми рядко отлепя от белия сектор на път към N, а между другото - забученият във въздуховода термометър показва температура на въздушната струя до 65°, което не би било възможно при температура на охладителната течност 50° примерно. Ако сложиш горна граница 115° на L и надолу да са през 5°, ще изглежда по-реално.

dimkar написа:А имаш ли хубаво парно? Защото ако нямаш, най вероятно колата ти е внос от Италия.
Ако питаш мен - имам хубаво парно, като тръгна извън града и се налага да врътна 1/3 назад регулатора, иначе в купето отива към 30° и особено със зимни дрехи е непоносимо, не съм пробвал до колко ще стигне :). Колата е внесена от Австрия.

Re: Колко е загрял двигателя?

Публикувано: 01 фев 2012, 21:02
от dimkar
А имаш ли хубаво парно? Защото ако нямаш, най вероятно колата ти е внос от Италия.

Re: Колко е загрял двигателя?

Публикувано: 01 фев 2012, 21:21
от Nebhotep
Показанията са сравнявани с ECT датчика на автомобила, при закачен компютър за диагностика!
Или си в грешка, или аз почти винаги карам на 50°, щото стрелката ми рядко отлепя от белия сектор на път към N, а между другото - забученият във въздуховода термометър показва температура на въздушната струя до 65°, което не би било възможно при температура на охладителната течност 50° примерно. Ако сложиш горна граница 115° на L и надолу да са през 5°, ще изглежда по-реално.
Колега не е зле да си прегледаш охладителната система или датчика за показания на таблото, че не е нормално да си в белия сектор.

Re: Колко е загрял двигателя?

Публикувано: 01 фев 2012, 21:54
от HACKO
А някой отчита ли, че точността на този уред е +-20градуса? Той е само ориентировъчен, не случайно датчика, който дава информация на компютъра е друг.

Re: Колко е загрял двигателя?

Публикувано: 01 фев 2012, 22:34
от dimkar
Чакайте, да видим, как стои въпросът с парното. Защото може да е друг проблемът. :)

Re: Колко е загрял двигателя?

Публикувано: 02 фев 2012, 17:57
от opex
За какъв двигател става въпрос? Дизел и бензин мисля, че работят на различна температура, а таблото и индикатора в него е универсален.
И както НАСКО каза уреда има огромно отклонение.

Вариант е да се вземе хубав омметър, който да се закачи на изводите на датчика за температура на двигателя, който подава данни към компютъра, не този за таблото, ще трябва да се изключи за момент за да не се мери и съпротивлението на веригата до компютъра все пак.

Датчика е един и същ за всички, но за някои коли в Аутодата са вкарвани точни стойности, за други диапазон, така че давам и двете, едно и също е.

Примерно за стария ми ескорт 1.6 16в
0* = 95000 ома
20* = 38000 ома
40* = 16000 ома
60* = 7500 ома
80* = 3800 ома
100* = 2200 ома

за мондеото '95 2.0 16в
0* = 88000-102000 ома
20* = 35000-40000 ома
40* = 15000-17000 ома
60* = 7100-8000 ома
80* = 3000-4500 ома
100* = не е дадено, но е пак в този диапазон като горе - 2200 ома.
Карам го със сензора от 1.6 и нямам абсолютно никакви грижи.

Гледа къде му е стрелката, мери съпротивлението и гледа на колко градуса отговаря.
Естествено, ако е здрав сензора и данните му са достоверни. Това е и начина му за проверка описан в ръководството.

Re: Колко е загрял двигателя?

Публикувано: 02 фев 2012, 23:38
от backstage1978
Nebhotep написа:Показанията са сравнявани с ECT датчика на автомобила, при закачен компютър за диагностика!
Или си в грешка, или аз почти винаги карам на 50°, щото стрелката ми рядко отлепя от белия сектор на път към N, а между другото - забученият във въздуховода термометър показва температура на въздушната струя до 65°, което не би било възможно при температура на охладителната течност 50° примерно. Ако сложиш горна граница 115° на L и надолу да са през 5°, ще изглежда по-реално.
Колега не е зле да си прегледаш охладителната система или датчика за показания на таблото, че не е нормално да си в белия сектор.
и термостата НАЙ ВЕЧЕ

Re: Колко е загрял двигателя?

Публикувано: 02 фев 2012, 23:58
от Didibao
Ако питаш мен - имам хубаво парно, като тръгна извън града и се налага да врътна 1/3 назад регулатора, иначе в купето отива към 30° и особено със зимни дрехи е непоносимо, не съм пробвал до колко ще стигне :). Колата е внесена от Австрия.

При мен показанията са като при колегата, парно всичко си е нормално, термостата го смених преди няколко месеца, от 4 години я карам моята все така си е показвала.

Re: Колко е загрял двигателя?

Публикувано: 03 фев 2012, 08:52
от dimkar
Е, значи всичко си е наред. Най-вероятно уредът не отчита правилно. Преди няколко години, когато купих моята Фиеста, имах подобен проблем. Стрелката стоеше на 1/3, а не 1/2. Но зимата нямаше и хубаво парно. Смених термостата, който се оказа, че отваря на 76*С. Колата е внос от Италия. Новият термостат отваря на 82*С и всичко си е точно вече.

Re: Колко е загрял двигателя?

Публикувано: 03 фев 2012, 16:52
от Didibao
Ами термостат и всичко си е ок при мен, по спомен пък перката се включваше някъде на М-то, но това става изключително рядко, който кара мондео предполагам знае, че перката само в екстремни условия работи.

Re: Колко е загрял двигателя?

Публикувано: 03 фев 2012, 20:12
от paci
Didibao написа:Ами термостат и всичко си е ок при мен, по спомен пък перката се включваше някъде на М-то, но това става изключително рядко, които кара мондео предполагам знае, че перката само в екстремни условия работи.
Сменил си термостат?
Който кара или които карат?

Който е запознат това важи за всички фордове :D:

Стрелката на уреда в купето винаги ми е стигала до 1вото краче на N и там си седи.
Видимо върви студена по уред, но парното и разхода са ми перфектни.
Обаче това лято явно се сети нещо да показва каквото трябва и ми изкара акъла, че прегрява.
Препоръчаха ми един човечец и отивам аз.
Очаквах дежурните приказки по адрес на форд, но човека каза "ма ти ко ме направи ... няма прегрял форд" :D:
Гледа човека, мерихме и всичко си беше точно.
Перката се включва и изключва когато трябва, но уреда си показва каквото му е кеф.