Страница 1 от 1

За лампата на акумулатора

Публикувано: 15 авг 2006, 18:46
от shaby
Става въпрос за лампата на таблото. Свети съвсеееееем лекичко, даже се вижда само на тъмно. Например карам на 5-та с 2500 оборота и не свети. Минавам на четвърта и стига да речем до 3500 оборота и лампата светва както описах - лекичко. Вероятно има проблем със зареждането, но дали ще може някой да обясни за какво по-точно се касае... За недозареждане, за презареждане или за друг проблем? Благодаря Ви!

Публикувано: 15 авг 2006, 21:32
от kEFi
Замери си акумулатора без и със консуматори. Ако без е под 11V - долей, зареди и проверявай по-често. Замери и със консуматори - да не ти пада рязко напрежението. После замери при 3000оборота - ако е под 14V на акумулатора си прегледай алтернатор и бубина...

Публикувано: 16 авг 2006, 09:18
от demiro
Може и четките/четка/ на генератора да дават фира вече... :roll:

Публикувано: 06 сеп 2006, 20:22
от acho_daf
И аз имам същия проблем, като си карам съвсем леко свети , и то трябва да се загледаш .Карах я на маистор свалиха алтернатора ,разглобиха го и се оказа че му няма нищо,праща ме на електричар да ми опънат нова жища от таблото до алтернатора, проблема бил там,но засега си карам така тя пак си зарежда.

Публикувано: 07 сеп 2006, 21:19
от Jinxy
Ами и на маика ми на Типото така светеше съвсем леко и ........... днес смених акумолатора........ При всички измервания се държеше отлично. Зареждаше над 14 V, и акумолатора си даваше над 12V при покой, но след зареждане и каране 20тина км. на фарове например неможеше да завърти стартера..........

Публикувано: 08 сеп 2006, 11:14
от buhap
Тока на възбодителната намотка на алтернатора менава през тази крушка и ако продължава да свети ,има проблем с самовъзбуждането(четки мръсни колекторни пластини реле регулатор)

Публикувано: 09 сеп 2006, 01:01
от merakliata
и при мен го имаше този проблем и се оказа че диодната гръпа на алтенатора или там както се води е в процес на изгаряне лампата светеше по малко докато един ден светна много и не запалих докато не я смених двапати за 2 месеца и си проверете и кабелите от стартееа към алтернатора при мен от там идваше заради окисление

Публикувано: 13 сеп 2006, 08:56
от carrot
Проверете си и кабелите (дебелите ;)) от алтернатора към стартера и акумулатора (както съветва и merakliata)! Ако кабела (веригата) на възбудителната намотка е прекъснат, алтернатора изобщо няма да зарежда и лампата на акумулатора при подаване на контакт няма да светва, а и после!
При мен бяха почти прекъснати/прегорели въпросните кабеляци и при мааалко по-голяма консумация на ток - двигател на по-височки обороти + светлини или друга подобна комбинация почваше направо да си свети лампата :evil:. Интересното е че при двг на ниски обороти + светлини например не беше проблем... Проблема беше че сечението на кабелите беше намаляло значително и вече не можеше да пропусне достатъчно голям ток...

Направо се разбих докато локализирам проблема - алтернатора го свалях сума пъти (мислех си че не е у ред нещо:)), гледах четки, диодна група etc. докато не помислих малко как и защо става :D .

ай, дано съм помогнал ;)!

Публикувано: 18 сеп 2006, 10:21
от acho_daf
Вчера ми остана малко време и реших да погледна дебелите кабели от
алтернатора към стартера по съвет на колегата (carrot) за което съм му много благодарен ,и проблема се оказа там и сега нямам никакви проблеми ,всичко е на 6

Публикувано: 22 окт 2006, 21:46
от enikolov
С проблема не можеш да се справиш сам. Вътре в алтернатора има едни диоди /полупроводници/. Обяснявам ти го просто. Някой от диодите е изгорял и вече е "цял проводник". След известно време ще спре да ти зарежда и ще светне по-силно.

Публикувано: 23 окт 2006, 08:37
от Vaklin
Не ти работи някоя от фазите на генератора. Възможно намотка на късо, прекъснал/пробил диод и т.н. Повредата се диагностицира с осцилоскоп. Процедурата е елементарна, но не за сервизи с манталитет и оборудване "всичпо по 1 лев".

Необходимо е да се търси повредата незабавно. Възможни са повреди в управлението на инжекциона, имобилайзера и т.н. В случая теб с дизела това не те грози (евентуално ако имаш имобилайзер е опасно), но да се има предвид от другите четящи тук.

Публикувано: 02 ное 2006, 23:11
от billy_boy
И при мен е така ходих да ми го замерят казаха ми смени четките. Сменям аз четки и четкодържател има разлика. Преди като пуснех парното и падаха оборотите в покой като бях. А сега не мърдат, но пак вечер свети слабо и акумулатора ми умира. На какво може да се дължи като отидох да ми го замерят след това ми казаха, че не зарежда на ниски обороти изобщо а не високи зарежда нормално.

Публикувано: 03 ное 2006, 12:32
от buhap
billy_boy проблема ти идва някаде около реле регулатора.Когато си на ниски обороти + през лампата на таблото захранва релерегулатора,а тои
през четките ротора.При повишаване на оборотите генератора през вградена диона група захранва релерегулатора (самовазбужда се) и лампата на таблото огасва .
Провери лампата на таблото свети ли при подаден контакт.

Публикувано: 03 ное 2006, 18:51
от billy_boy
Да всичко ми свети при даден контакт както си е нормално иначе другото не го разбрах. Но напоследък наблюдавам че като запаля не всеки път но от време на време ми светва за малко и пампата на маслото?! Това на какво се дължи сутринта си проверих маслото беше малко над минимума.

Публикувано: 03 ное 2006, 23:28
от nikolovvd
E-e-e. Долей малко масло де. Не бъди стиснат. Може и да не ти светва повече. :lol:

Публикувано: 04 ное 2006, 12:23
от buhap
Наи вероятно релерегулатора(четкодържателя )прави некви мизерии.

на моя форд светеше така

Публикувано: 04 ное 2006, 22:34
от diesel1.6
аз имах такъв проблем на форд ескорт, модел до 89 г.
лампата на таблото е включена през диод, който на външен вид прилича просто на един кабел. ако се махна, куплунга си става да се свърже без него, и аз помислих, че това е някаква глупост от предния собственик и го махнах. лампата взе да светва полека и при високи обороти направо да си свети, а зареждаше. замислих се и реших, че един диод на нея би свършил идеална работа.. даже си купих :)... и тогава се сетих за махнатия "кабел", и с налудничава усмивка го замерих - оказа се диод! сложих го обратно, и всичко се оправи.
лошото е, че три сервиза не можаха да измислят какво има на колата и оферираха всякакви ремонти или казваха, че щом зарежда е супер и не се сетиха за диода.

Публикувано: 05 ное 2006, 20:22
от billy_boy
Добре а искам да ви попитам мога ли да си сложа по-мощен алтернатор? Имам нужда така или иначе има ли по-мощни алтернаори за сиера или трябва да сложа от друга кола и + - ? как стоят нещата?

Публикувано: 05 ное 2006, 21:23
от chains
Виж тук: http://audio.carsbg.net/polezno.asp" onclick="window.open(this.href);return false; /абстрахирай се от това, че е Фв/