За какжо служи Intake air temperature sensor

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
koce_ii
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 23 юни 2006, 01:23
Модел на автомобила: 1.6 EFI
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

За какжо служи Intake air temperature sensor

Мнение от koce_ii » 23 юни 2006, 01:27

За какво слуйи този Intake air temperature sensor и защо на моята кола е изключен ? Като го включа и работите стават много зле стига до 2000 оборота и после започва да прекъсва, да гърми в ауспоха изобщо пълна трагедия :cry:
Двигателя е 1.6 EFI 105hp

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 23 юни 2006, 11:20

Ами подава данни на компа за температурата на входящия въздух, за да може колата да работи оптимално. Пробвай преди да закачиш отново буксата, да изключиш акумулатора за ~15 минути за да се изчистят натрупаните грешки в компютъра. Ако след това пак ти прави този проблем, значи ти трябва нов датчик.

:!: паметта на касетофона ще се изтрие! Ако имаш код на касетофона, е добре да го знаеш, преди да откачиш акумулатора!
:idea: След "ресет" на компютъра е добре да го "обучиш" - има доста голяма тема по този въпрос тук, във форума.

:twisted:

koce_ii
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 23 юни 2006, 01:23
Модел на автомобила: 1.6 EFI
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Мнение от koce_ii » 23 юни 2006, 13:20

Абе и аз предполагах че мери някаква температура на някакъв въздух :wink: Ама това за reset-a на ECU-то не го знаех. Току що го ресетнах и нещата май се оправиха. Преди ми държеше 1100 оборота на място а сега са около 950.
Сега като се замисля преди 4 дена минах през една дупка и загубих връзка с акомулатора поради хлабава клема и после като го сложих я подкарах директно ка газ, направо ми е мъка как се е ошашкал тоя комп.

Потребителски аватар
grig53
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 09 яну 2006, 18:33
Модел на автомобила: Ford Mondeo GHIA 2.0i
Местоположение: Казанлък
Status: Извън линия

Мнение от grig53 » 29 юни 2006, 08:25

Самняваме ме че и моят датчик не е в изправност,при замерване ми покава над 40мома,някой знае ли каква трябва да е стойноста му.

boris77
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 29 юли 2006, 11:52
Модел на автомобила: LANCIA DEDRA 1.9TDS SW
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от boris77 » 29 юли 2006, 12:24

явно не е в час колега!Ето стоиностите на работещ датчик:
0*C- 88-102 KOMa
20*C-35-40 KOMa
40*c-15-17 KOMa
60*C-7,1-8 KOMa
80*C-3-4,5 KOMa

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 29 юли 2006, 14:53

boris77 написа:явно не е в час колега!Ето стоиностите на работещ датчик:
0*C- 88-102 KOMa
20*C-35-40 KOMa
40*c-15-17 KOMa
60*C-7,1-8 KOMa
80*C-3-4,5 KOMa
Тези стойности така като ги гледам са за друг датчик ECT а не за IAT :roll:

boris77
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 29 юли 2006, 11:52
Модел на автомобила: LANCIA DEDRA 1.9TDS SW
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от boris77 » 29 юли 2006, 15:23

данните са от AUTODATA 2004 и на двата датчика(IAT,ECT) дават тези стойности

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 29 юли 2006, 15:28

boris77 написа:данните са от AUTODATA 2004 и на двата датчика(IAT,ECT) дават тези стойности
Абе ти представяш ли си температура на входящия въздух 80 градуса :shock:

boris77
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 29 юли 2006, 11:52
Модел на автомобила: LANCIA DEDRA 1.9TDS SW
Местоположение: plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от boris77 » 29 юли 2006, 15:42

излишно е да спорим,може би тези въпроси трябва да ги зададеш на авторите на AUTODATA

kotyo
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 04 май 2006, 00:08
Модел на автомобила: MONDEO1.8 16v `94
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kotyo » 29 юли 2006, 20:53

Ами те ,двата датчика са с абсолютно еднакъв
терморезистор/вътре/,затова и стойностите са
еднакви.Само при този за въздуха резистора
е открит,за да може да реагира по-бързичко.
:wink:

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 08 авг 2006, 12:54

И двата споменати датчика (IAT, ECT) са еднакви термистори, затова и показанията им са еднакви. Но да не се обърка някой и да помисли че може да ги размени!!! Този за температура на въздуха е "отворен" тип - нещо като жичка, докато този за водата е плътен месингов. Причината въздушният да е от жичка е heat soak-a (просмукване на температурата през металните всмукателни колектори), както и факта, че жичката по-бързо ще реагира на промяната на температурата на въздуха (по-бързо изстива, по-бързо се нагрява) за разлика от плътният елемент.

За колегата _SLiThER_,
Датчика е предвиден да мери такива температури! А дали ще има или няма да има такива температури е въпрос на... турбо! Със турбото температурата на постъпващият въздух в двигателя ми беше 97 градуса!!! Без интекулер!
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

qwert
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 17 ное 2005, 21:48
Модел на автомобила: ford escord 1991 77k.w./ 1.6 EFI с АГУ
Местоположение: Видин/ София
Status: Извън линия

Мнение от qwert » 22 авг 2006, 14:02

Темата е малко остаряла, но все пак, за да не пиша друга интересуваме има ли проблем ако се изключи този датчик и по какъв начин влияе на работата на колата (бензин/ газ).

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 22 авг 2006, 20:25

qwert,

Двигателя ще работи, но проблем ще има! Защото компютъра няма реална информация каква е температурата на постъпващият въздух, което от своя страна води до некоректно смесообразуване и/или неправилно калкулиране на момента на подаване на искрата.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 22 авг 2006, 21:30

На моноинжекция без този датчик + 3 литра разход. Говоря за VW тройка например. За фордовете не знам. На тях хубавото им е само цената на старо.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

qwert
потребител
потребител
Мнения: 69
Регистриран: 17 ное 2005, 21:48
Модел на автомобила: ford escord 1991 77k.w./ 1.6 EFI с АГУ
Местоположение: Видин/ София
Status: Извън линия

Мнение от qwert » 22 авг 2006, 22:20

Благодаря, DISC,
при мен проблема е че без него студен пали на бензин и държи обороти, а с него гасне и трябва около минута да се бържи педала, за да не угасне, не ме интересува разхода на бензин аз и без това карам на газ, чудя дали има влияние върху работата на газ (може ли да се скапе компа), сега карах около 20-ти км. и даже имам чувството, че колата върви по добре.

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 24 яну 2007, 11:29

Доста отдавна е писано за това, дано някой го прочете, а и да не отварям нова тема, та въпроса ми е:

Възможно ли е от този датчик колата след като загрее да не държи обороти само на бензин, на газ ги държи или е от друго? Ако се изключи въпросният датчик има перфектни обороти. Когато е студена или на вън е студено до 10 градуса пали и държи обороти, но ако е по топло или колата е топла пали и оборотите са страшно ниски. :roll:

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 24 яну 2007, 17:46

vladdko написа:Доста отдавна е писано за това, дано някой го прочете, а и да не отварям нова тема, та въпроса ми е:

Възможно ли е от този датчик колата след като загрее да не държи обороти само на бензин, на газ ги държи или е от друго? Ако се изключи въпросният датчик има перфектни обороти. Когато е студена или на вън е студено до 10 градуса пали и държи обороти, но ако е по топло или колата е топла пали и оборотите са страшно ниски. :roll:
Да - напълно възможно е.

:twisted:

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 25 яну 2007, 08:39

Мерси Brock, но може би не е от него, снощи пробвах друго, но още е рано искам да покарам няколко дни да се убедя, че става и тогава ще се радвам.
Запуших "Eco" маркуча които влиза в колектора (засега съм доволен) и ако стане ще мисля по удачен вариант, че сега е нещо калпаво.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта