Страница 1 от 1
проблем с бензиновата помпа
Публикувано: 01 май 2011, 18:31
от silveria
Колеги, първо да се извиня ако не съм оцелил раздела за тази тема.
Баща ми от дълго време кара Форда (данните са в профила) на газ. Със обикновенна вакумна газова уредба е и си я пали даже на газ, изключае големите студове, тъй като не седи във гараж, тогава си я пали на бензин и като позагрее превключва. Проблема е че тази зима се появи проблем с бензиновата помпа - при даване на контакт, отчетливото бръм (или какъвто там шум) на бензиновата помпа го няма в 80% от случаите т.е. бензиновата помпа в голям процент от случаите просто отказва да тръгне. Изчетохме каквото намерихме за проблеми на тези модели с бензиновата помпа, но този не мяза на описаните до момента. Неща които проверихме/направихме:
* наляхме достатъчно бензин в резервоара 30л (дълго време е седял на резерва, понеже се кара на газ. От други постове разбрахме че така помпата се товари и е възможно да изгори)
* проверихме дали стига ток до помпата - 12V са си там и няма лоши връзки. 5А бушон си е здрав. Въпреки всичко пръснахме със WD40 да сме сигурни.
* проверихме инерционният прекъсвач за всеки случай (това което описвате да спира помпата в случай на ПТП). Ако беше той то помпата никога нямаше да тръгва, а тя си тръгва като и скимне.
Тъй като нямаме други идеи, бих се радвал на такива от вас. Какъв друг може да е проблема? Ако помпата е изгоряла то тя не би работила въобще нали?
Благодаря ви предварително!
Re: проблем с бензиновата помпа
Публикувано: 01 май 2011, 19:39
от HACKO
Не е нещо нехарактерно а бих казал неизбежно при каране та Газ. Тъй като никой не си държи резервоара със достатъчно бензин (поне половин р-р), помпата стои на сухо и просто в един момент изгаря. Защо не е станало отведнъж? Просто първо са се износили лагерите, а всеки мотор с износени лагери се държи по този начин, веднъж тръгне, веднъж не и накрая изгори.
Re: проблем с бензиновата помпа
Публикувано: 01 май 2011, 20:27
от silveria
Чета пак тук в форума че нова бензинова помпа от алтернативен производител е към 150 лв но изкарвали година и заминават. Пари за нова е изключено да дадем, та въпросът ми е за конкретна алтернативна марка която можем да поръчаме от ebay. Предполагам че за ремонтиране (смяна на лагери) на сегашната и дума не може да става, защото най-вероятно всичко е занитено ..
Re: проблем с бензиновата помпа
Публикувано: 01 май 2011, 23:37
от opex
Колега, аз имам (имах) същия проблем.
Незнам как сте мерили тези 12в без лоши връзки, аз също имах 12в 100% стигащи до куплунга на помпата отзад, преди да реша да ги пробвам с обикновенна крушка за мигач, при което 12-те волта много бързо стват 0. Просто поредната слаба връзка (студена спойка, прегоряла писта) в таблото с предпазителите, някъде след релето предполагам. И понеже заради алармата кабела на помпата вече беше прекъсван просто и пуснах 12в през предпазител за апартаментно табло, понеже нямам време да разглобявам и оправям това на колата, и си я пускам/спирам ръчно преди палене/гасене. Даже и вървенето на колата се подобри, след като си прави истинското налягане, вместо както беше преди.
Re: проблем с бензиновата помпа
Публикувано: 01 май 2011, 23:54
от maxpoint
opex написа:..... просто и пуснах 12в през предпазител за апартаментно табло

Как ти хрумна тази велика индЖилерна мисъл?
Едно реле 12в,струва не повече от 2-3 лева,захранваш намотката от положение"контакт" НА Ключа за запалването и комутираш през него 12волта към помпата,елементарно и нищо което да включваш и изключваш отделно >:D<:
Re: проблем с бензиновата помпа
Публикувано: 02 май 2011, 16:50
от opex
хаха знам обаче когато го оправях бях в полеви условия и клечах почти в сняг до колата 1 час в температури около 0-та и като открих на края проблема мислех да си давам директно проводниците на късо, но бащата беше с мен да ме докара, че се бях прибрал с такси предния ден, и ми извади тоя предпазител и още тогава умряхме от смях само като го показа, понеже и двамата сме електро

След това просто не ми се занимаваше да го преправям на висящо реле и да вадя повече кабели.. не е проблем да го цъквам като паля, то си е удобно долу при инерционния изключвател (или както беше там) за помпата

Като имам време ще свалям цялото табло, че и пистата за вентилатора на парното трябва да оправям, че сега е с '+' от дебелия кабел и през висящ предпазител, а и какво ли не още сигурно дето е тръгнало.
Re: проблем с бензиновата помпа
Публикувано: 02 май 2011, 16:55
от maxpoint
Никъде не споменавам,че релето трябва да е "висящо",може да се направи абсолютно културно,стига да имаш желание и мисъл,и най вече да не те мързи

Re: проблем с бензиновата помпа
Публикувано: 02 май 2011, 19:07
от иво г. иванов
silveria написа: Пари за нова е изключено да дадем, та въпросът ми е за конкретна алтернативна марка която можем да поръчаме от ebay.
Че то ако поръчаш- втора употрба няма да ти изпратят. Защо не се опитате да сервизирате помпата за да сте сигурни, че
е в нея повредата? Пък после може и по моргите да има такава.
Re: проблем с бензиновата помпа
Публикувано: 02 май 2011, 22:06
от essex
колега просто и дай директен ток за 30 сек и виж дали бачка !
Re: проблем с бензиновата помпа
Публикувано: 08 май 2011, 20:51
от silveria
Благодаря на всички отзовали се! Проблема с помпата остава на заден план че в Петък едни французи с каравана ни помляха. На кръстовище, правят десен завой, набиват спирачка и веднага на задна - резултата счупени фарове и мигачи, спукан радиатор и горна броня, сгънат капак и десен калник

Шофьорката е 77 годишна френска баба която не знае бъкел английски та се наложи и преводач да викаме, глобата от КАТ за движение на заден ход е 20 лв. Сега започва ходенето по мъките със застрахователя, защото колата има само гражданска отговорност и никой познат няма опит с изискване на пари от чуждестранен застраховател.
Re: проблем с бензиновата помпа
Публикувано: 11 май 2011, 18:43
от essex
много, много лошо но всичко ще премине, сиг. ще прозвучи кофти ама имам един орион 91 год за части ако такова свиркаи
