Страница 1 от 3
Странен проблем запалителна система
Публикувано: 29 дек 2010, 20:01
от Nebhotep
Колата е тази от профила! Накратко за проблема. Преди известно време забелязах искрене на кабела на втори цилиндър и си помислих ваднага, че вече е време за смяна, тъй като кабелите бяха някаква куча марка. Закупих оригинални кабели Моторкрафт от Мото Пфое Люлин в София. Собственоръчно ги смених и уж проблема изчезна. Докато след 200-250 км. забелязах искрене на същия цилиндър. След като се разтърсих из форумите стигнах до заключението, че свещите (на 25 000 км. платинени) са свършили и затова пробиват кабелите. Закупих оригинални свещи Моторкрафт платинени и днес при масторите ми се засилихме да ги сменим. Сменяме свещите и шок, двигателя заработи ужасно, а кабелите с които работеше до момента си бяха същите. Измерихме два от оригиналните кабели, които установихме че искрят и действително бяха много зле. Старите свещи, които свалихме бяха в идеално работно състояние т.е. пробива на кабелите не е от тях. Сега дилемата е следната дали МП са ми продали скапани кабели или проблема идва от бобината. Засега съм назад със 160 лв. и проблема не е открит. Предстои да ходя на диагностика да замерим бобината какви стойности дава и ще видим. Но доколкото съм усведомен на ескорт бобината или работи или не. Моля за предложения!
Re: Странен проблем запалителна система
Публикувано: 30 дек 2010, 22:48
от Nebhotep
Някой да разясни принципа на работа на бобината. Възможно ли е да пробива кабели поради развалена бобина. Иначе има ток на всички свещи, но нещо кара кабелите да пробиват! Що е то?
Re: Странен проблем запалителна система
Публикувано: 30 дек 2010, 23:43
от HACKO
Напълно е възможно, въпреки че досега съм чувал за избиващи свещи, заради бобината.
Re: Странен проблем запалителна система
Публикувано: 31 дек 2010, 10:21
от Nebhotep
Добре Наско, кажи ми има ли вариант при пробила бобина колата да пали и работи почти без проблем, само с леко претрисане на празен ход? Четох във форума, че на ескорт бобината или работи или не! Единственият ясно изразен симптом е, че ми се вдигна разхода на гориво с 10%.
Re: Странен проблем запалителна система
Публикувано: 31 дек 2010, 10:40
от ЯЛТА
Аз губя ориентация, с по новите бензинки, но ми се струва че причина може да са така наречените токове на " ФУКО "- излишните токове, за абсорбирането на които при по старите автомобили, се монтираше кондензатор, на делкото .
Само хипотеза .
Re: Странен проблем запалителна система
Публикувано: 31 дек 2010, 10:50
от Nebhotep
При мен няма делко, за пълен инжекцион става въпрос. Дайте ми повече инфо за високоволтовата бобина. Какви са симптомите за проблем?
Re: Странен проблем запалителна система
Публикувано: 31 дек 2010, 12:37
от HACKO
Ами пали и върви нормално, само дето на две седмици хвърля свещи (при тебе явно са кабели), след смяна на бобината проблема изчезва. Не съм го виждал лично, но източника ми е надежден.
Re: Странен проблем запалителна система
Публикувано: 01 яну 2011, 10:56
от pelteka
Бобината е повишаващ трансформатор,които в случая прави от 12В около 18-20000В. Като трансформатор, тя е направена от намотки.И кабела на вторичната е много тънак.Като от косъм.При пробив в изолацията при това високо напрежение и този тънак кабел е логично да изгори.Ама като се има в предвид,че за това напржение изолацията е доста добра,допускам,че е възможно да стане споика между два съседни проводника и от там да се промени напрежението на изхода.Малко вероятно и ми звучи като виц,но...
Към Ялта/ При старите модели кондензатора се слага да гаси дъгата между чукчето и наковалнята.
Re: Странен проблем запалителна система
Публикувано: 01 яну 2011, 15:36
от Edinuser
И при новите има кондензатор.
Освен това напрежението при съвременните бобини може да достигне до 45 000V - ако ги няма свещите (т.е бобината работи на празен ход) или има дефект по намотките на бобината.
Намери някой, който знае как да ти премери бобината.
Re: Странен проблем запалителна система
Публикувано: 01 яну 2011, 16:36
от Nebhotep
Ами колеги вашите теоретични разсъждения звучат логично, за което съм Ви благодарен. Ние с един приятел електротехник стигнахме до същите разсъждения, но предстои като се прибера в София да отида да ми измерят бобината с осцилоскоп. Но ми е чудно, дали при някакъв микропробив в намотките ще се хване проблема от осцилоскопа. Дали ще се промени напрежението в кабелите...?
Re: Странен проблем запалителна система
Публикувано: 01 яну 2011, 19:51
от Edinuser
Мери се с хубав омметър, мисля че бобината ти е като на мондеото.
Това е двойна бобина със съпротивление на първичните намотки по 0.5-0.7 ома.
Съпротивлението на вторичните е в границите на на 10.5-14.5 Килоома.
Важно е съпротивленията на двете първични и двете вторични намотки да са еднакви, ако има разлика - значи нещо не е наред с намотките.
Най-трудно е меренето на първичната намотка с тези 0.5 ома - иска си хубав прибор и практика в меренето на ниски съпротивления.
Re: Странен проблем запалителна система
Публикувано: 02 яну 2011, 10:37
от pelteka
Аз лично не бих се занимавал с бобината щом дава ток.Бих подсилил изолацията на кабелите.Щото се съмнявам в тяхното качество.При новите модели кондензатора е против радиосмущения.
Re: Странен проблем запалителна система
Публикувано: 02 яну 2011, 12:22
от Nebhotep
Pelteka може би се доста прав в разсъжденията си. И мен ми е чудно, ако беше заминаваща бобина досега да е изгоряла (изминати над 700 км. с проблема ). Има вероятност оригиналните кабели от МП да са проблема. Чувал съм, че частите в МП за България се правят в Турция и явно изолацията им е слаба. Сега съм с нови свещи и явно пак ще сменям кабели, но какви да бъдат, препоръчайте някакви със стабилна изолация.. Кажете как да подсиля изолацията на кабелите, с какъв материал. Благодаря!
Re: Странен проблем запалителна система
Публикувано: 02 яну 2011, 13:30
от pelteka
Не мога да те посаветвам какви кабели да си купиш.Ама за де не се набутваш повече изолираи кабелите с бишоп.Преди години струваше 15лв.Това е самоволканизираща се гумена лента.И отгоре с изолирбанд.И няма да е грозно дори.
Re: Странен проблем запалителна система
Публикувано: 03 яну 2011, 07:46
от ^^devil_boy^^
Само да не стане като изолира кабелите да почнат да му "гърмят" свещите.Колега имаш проблем някъде и тои избива в наи слабото място в системата явно кабелите изолираш ли ги ще избие някъде другъде.............
Re: Странен проблем запалителна система
Публикувано: 03 яну 2011, 19:23
от Nebhotep
Така значи кабелите са изолирани с Fix-o-moll Power stretch band - дават го че издъража от -40 до +90 градуса, + 35 000 Волта + масло спирачна течност и разтворители. Освен това след навиването, лентата се самовулканизира и става като хомогенна маса и струва 10,50 лв. Като, че ли колата заработи малко по добре със съвсем леки прекъсвания. Ясно ми е, че това положение е временно, но колкото за да анализирам проблема е достатъчно. Иначе нови кабели пак ще си купя, но искам да съм сигурен, че проблема не е от бобината!
Re: Странен проблем запалителна система
Публикувано: 05 апр 2011, 22:57
от Nebhotep
Значи развитието по темата. Явно от Мото Пфое са ми продали некачествени кабели. Купих си оригинални кабели от магазина на Моторкрафт за 75 лв. и за всеки случай смених и свещите също с оригинални платинени за 84 лева. Всичко заспа!
Re: Странен проблем запалителна система
Публикувано: 06 апр 2011, 18:40
от opex
Би ли ми дал снимка и/или код на тези свещи? Понеже аз като търсих за моя ескорт платинени като оригиналните ми (AYRF22PP водят се double platinum понеже имат платинени пъпки и на анода и на катода, с 1,3мм разстояние) ми казаха, че вече не се произвеждат! И ми дадоха по техен каталог оригинален заместител, но изглеждащи като най-обикновенна свещ, само дето катода е набразден откъм анода и разстоянието е 1мм.
Re: Странен проблем запалителна система
Публикувано: 06 апр 2011, 19:55
от Nebhotep

Тези които купих са същите само дето опаковката им е по червена на цвят. Скъпички са но си заслужава. В Мото пфое няма, затова търси в магазина на Моторкрафт в София. Цена 84 лева.
А и всички аналози за твоя двигател са с по 1,3 мм разстояние.
Re: Странен проблем запалителна система
Публикувано: 09 апр 2011, 23:03
от dtfan
Малко извън темата, но понеже стана въпрос за бобини, кабели и свещи, аз карам с бобина и кабели на MSD Ignition (каталожни номера 8241 и 32989) и иридиеви свещи на NGK (4344). Тези части по принцип са за американски Форд Ескорт ZX2 (например кабелите са малко по-дълги), но стават и за Zetec. Карам вече две години с тях и нямам проблеми.