Страница 1 от 2
датчик за температурата
Публикувано: 10 май 2006, 16:18
от bratovched
имам форд ескорд 1,4 1991 75кс. дали някои може да ми каже какъв датчик за перката трябва. от каква температура да се включва и на каква да изключва. има много датчици с различни температурни граници и цветове моя специално е тъмно кафяв но на него непише температурите. в магазина ми предлагат с черен цвят и граници 98 изключва а 103 включва. купих го този но перката включва по късно от преди. дали може да карам така или да търся друг. според мен разликата може да е 10 градуса.
Публикувано: 10 май 2006, 17:27
от valboy
Как ги разбра тези граници -" 98 изключва а 103 включва"??
Да не би Ескортите да се охлаждат с пара???
Знам, че стандартно перката трябва да се включва на 80 градуса и да се изключва на към 60. Моя съм го пробвал и беше точно така....
Публикувано: 10 май 2006, 17:28
от snaiperisto
Продали са ти ЗИМЕН ДАТЧИК , купи си ЛЕТЕН и си карай безгрижно. Този си го пази за зимата. Трябва да включва по-рано. Имай впредвид че ако ти се вижда скъп , можеш да си сложиш от Жигула за около 3 лв. ( не че ти го препоръчвам).
Публикувано: 10 май 2006, 17:40
от licho
snaiperisto написа:Продали са ти ЗИМЕН ДАТЧИК , купи си ЛЕТЕН и си карай безгрижно. Този си го пази за зимата. Трябва да включва по-рано. Имай впредвид че ако ти се вижда скъп , можеш да си сложиш от Жигула за около 3 лв. ( не че ти го препоръчвам).
какво значи зимен и летен датчик ?
има параметър температура при определена температура включва нещо си и при определена температура изключва нещо си.
и зиме и лете като стане 60 80 90 или колкото е там да се включва все са си толкова градусите, не се изменят.
те сигурно от тия от 3 лева са такива сезонни. аз си търся зимен двигател

Публикувано: 10 май 2006, 17:51
от snaiperisto
Летен , примерно - включва (перката на радиатора ) на 85 градуса и изключва на 75 , зимен - вкл. на 103 , изкл. на 93. Идеята е челятото ще ти държи водата в радиатора по студена , та като отвори термостата да охлади...а ако си със зимен ...и ти вкара 100 градусова вода от радиатора...ще ти охлади опинците...
Написаното по горе важи с пълна сила и за термостата...
Надявам се да си ме разбрал....а ЗИМЕН-ЛЕТЕН е терминология при бакшишите , не е задължителна за НОРМАЛНИ водачи на МПС.
Публикувано: 10 май 2006, 18:35
от _SLiThER_
valboy написа:Как ги разбра тези граници -" 98 изключва а 103 включва"??
Пише си ги на датчика

ако не сте забелязали !
Абе тия стойности защо си мисля, че са за зетеците

Публикувано: 10 май 2006, 18:38
от _SLiThER_
snaiperisto написа:Продали са ти ЗИМЕН ДАТЧИК , купи си ЛЕТЕН и си карай безгрижно. Този си го пази за зимата. Трябва да включва по-рано. Имай впредвид че ако ти се вижда скъп , можеш да си сложиш от Жигула за около 3 лв. ( не че ти го препоръчвам).
No comment!
кви са тия глупости бре ...
Публикувано: 10 май 2006, 18:59
от snaiperisto
_SLiThER_ написа:snaiperisto написа:Продали са ти ЗИМЕН ДАТЧИК , купи си ЛЕТЕН и си карай безгрижно. Този си го пази за зимата. Трябва да включва по-рано. Имай впредвид че ако ти се вижда скъп , можеш да си сложиш от Жигула за около 3 лв. ( не че ти го препоръчвам).
No comment!
кви са тия глупости бре ...
Кво в поста ми ти прилича на ГЛУПОСТИ бе ? Влез в едим магазин за авточасти и питай има ли датчици и термостати който работят на различни температури (или питай за зимни и летни и хората ще те разберат) и тогава ела да ми пишеш ГЛУПОСТИ...е за това гледам да не драскам много...щото все ще се намери някой философ на който трябва да се обяснявам...
...Ауди 100СС 5 цилиндрово , работната му температура е 110 градуса...то с какъв датчик работи...философе ?
А и ако имаш да казваш нещо на човека (все пак сме в неговата тема и тои има въпрос) , кажи му...кво ме цитираш мене? И аз не съм съгласен с много неадекватни отговори (според мене ) ама си трая.
Публикувано: 10 май 2006, 19:21
от _SLiThER_
Абе двигателя си има работен температурен диапазон на работа

в него има оптимален режим на работа. Това знаеш ли колко изчисления са

неможеш ей така да си го сменяш
П.П. Аз съм му отговорил на човека
Абе тия стойности защо си мисля, че са за зетеците
Ще проверя из бумагите си колко точно е за неговия двигател !
А колкото до твоите постове .... страшно му помогна

Публикувано: 10 май 2006, 19:31
от Луки
Колеги всеки двигател има оптимална температура на работа и не е серизно да се твърди че има зимен и летен датчик ако диапазонът 85- 93 гр. значи че трябва да се търси датчик в този диапазон за това провери по каталог къкъв е той и си купи датчик отговарящ на него
Публикувано: 10 май 2006, 19:32
от bratovched
проблема е че на оригиналния датчик не пише температурния диапазон иначе щях на търся същия. само исках да разбера дали е нормално да я карам така през лятото. и дали този диапазон е нормален или вреден.
Публикувано: 10 май 2006, 19:34
от bratovched
къде мога да намеря този каталог за да проверя
Публикувано: 10 май 2006, 19:35
от Луки
Спорет мен е вредно
Публикувано: 10 май 2006, 19:42
от snaiperisto
bratovched написа:проблема е че на оригиналния датчик не пише температурния диапазон иначе щях на търся същия. само исках да разбера дали е нормално да я карам така през лятото. и дали този диапазон е нормален или вреден.
Aми вредно , кво са некви 103 градуса...карай спокойно ...ще гръмне някой маркуч (по добрия вариант) или гарнитура на глава...или глава...ама се продават...човек купи си датчик на който пише температурите ... и гледай да са по малки...
Публикувано: 10 май 2006, 19:46
от Луки
snaiperisto написа:bratovched написа:проблема е че на оригиналния датчик не пише температурния диапазон иначе щях на търся същия. само исках да разбера дали е нормално да я карам така през лятото. и дали този диапазон е нормален или вреден.
Aми вредно , кво са некви 103 градуса...карай спокойно ...ще гръмне някой маркуч (по добрия вариант) или гарнитура на глава...или глава...ама се продават...човек купи си датчик на който пише температурите ... и гледай да са по малки...
дрън - дрън.... ярина
Публикувано: 10 май 2006, 19:47
от bratovched
тенкс
Публикувано: 10 май 2006, 20:48
от demiro
valboy написа:....Знам, че стандартно перката трябва да се включва на 80 градуса и да се изключва на към 60. Моя съм го пробвал и беше точно така....
Как можа да ги напишеш тези градуси,нещо бъркаш.При тези температурни стойности ще ти гори колцата яко ей
1.При зетеците,на 85 до 92 градуса им дават пълно отваряне на
термостата,а не вкл. на перката.
2.Перката се включва приблизително на 102-104 градуса/втората степен/.
Антифриза повишава темп. на кипене на водата над 105 градуса. За да работи най-добре бензиновият двигател се нуждае от температура 90 градуса
Той
bratovched много ясно го е казал и е напълно прав
...в магазина ми предлагат с черен цвят и граници 98 изключва а 103 включва
Публикувано: 10 май 2006, 23:39
от valboy
Открих температурните граници за отваряне на термостата за моя двигател, но за датчика на перката не намерих.............

Ае на мен за това ли парното почва да ми бачка зимата чак след десетина километра в задръстване........
Тая събота ще проверявам термостата значи!
Публикувано: 11 май 2006, 08:00
от vlad
Имам информация за термастата на няколко двигателя:
“ Термостат должен начать открываться при:
• 82°C (179°F) - автомобили с двигателем 1.6L Zetec-SE/1.4L.
• 82°C (179°F) - автомобили с двигателем 1.6L Duratec.
• 92°C (197°F) - автомобили с двигателем 1.8L/2.0L/1.6L Zetec-E.
• 87°C (188°F) - автомобили с двигателем 1.8L Diesel.
Термостат должен быть полностью открыт при:
• 96°C (204°F) - автомобили с двигателем 1.6L Zetec-SE/1.4L.
• 96°C (204°F) - автомобили с двигателем 1.6L Duratec.
• 99°C (210°F) - автомобили с двигателем 1.8L/2.0L/1.6L Zetec-E.
• 102°C (215°F)-автомобили с двигателем 1.8L Diesel.”
Публикувано: 11 май 2006, 09:16
от demiro
vlad написа:Имам информация за термастата на няколко двигателя:........
Ан тъй,но това за термостатите,а перката е друго

Значи аз и в други случаи съм казвал,при работещ правилно датчик на показалеца,перката се включва на буквичката
L 