Здравейте,
отдавна наблюдавам подобно нещо. При изключени консуматори на акумолатора има 14-14.1V при включени фарове, задно утопление, вентилатор в купето - 13.7-13.8. При натискане на спирачка (всичко изключено) подсветката на дисплея на часовника намалява в момента на натискането. При включване на перката на вентилатора на охлаждането при загрят двигател, оботорите падат за секунда със 50-100 и се нормализират. Сложих си ел. стъкла и забелязах че когато стъклото е затворено и натисна пак за затваряне се плучава същия ефект - падане с 50-100 оборота(това ми позволи да направя измерване тъй като перката не мога да я уцеля и натоварващия момент е сравнително кратък). Та сега натоварвам с прозореца и на акумолатора има 13V

. Друго което забелязах - при относително студен двигател с обороти около 950 при товар на стъклото оборотите не падат, но за сметка това стрелката на оборотомера подскача нагоре с 50 оборота и като махна товара и си идва на мястото.

Следващото което не знам дали има връзка е че когато колата е студена и времето сравнително хладно (някой път ако е студено дори и да загрее тя) лети като изтребител, но стопли ли се и почва да става тромава.
Така въпроса следващ от всички наблюдения и тестове е може ли алтернатора да прави мизерии като се стопли и да не стига ток до свещите за хубава искра, от където да падат оборотите при товар. Има ли изобщо вероятност алтернатора да дава 14V без товар и 13V с товар или е проблем на някоя връзка. Да се занимавам ли с него или проблема може да е в бубините (при последното мерене на куплонга всичко беше ОК). Абе въобще от къде може да дойде това губене на мощност при топло време и тези падове в оборотите при товар?
Да добавя само: сменени са ламбда, MAF, темп. на ДВГ и вх. въздух, датчиците на разпределителен и колянов вал както и за движение на ск. кутия, клапан на ЕГР.
Извинявам се за дългия пост, но искам максимално да съм точен със симптомите.