Страница 1 от 1
ОБОРОТОМЕР НА ЕСКОРТ 91г
Публикувано: 29 сеп 2009, 12:34
от boxer
Здравейте колеги.Наскоро смених двигателя си 1.8д на ЕСКОРТА с 1.6 бензин и се оказа че няма от къде да взема сигнал за оборотомера,тъй като на дизела сигнала идваше от генератора,но на бензина няма такъв изход.Някой ако знае нещо моля да помага.Благодаря предварително.

Re: ОБОРОТОМЕР НА ЕСКОРТ 91г
Публикувано: 01 окт 2009, 08:20
от maistorabg
Пробва ли от генератора,има вариант и от бобината,ама зависи с каква си.
Ако отидеш при някой читав електричар,мисля че може да те напъти.
Re: ОБОРОТОМЕР НА ЕСКОРТ 91г
Публикувано: 01 окт 2009, 19:44
от DigiPro
Това 1,6 бензин кой точно мотор е? Ако е 16 клапановият Zetec сигнала се взема от някой пин на ECU-то. Освен това стария ти оборотомер от дизела надали ще стане за бензинов.
Re: ОБОРОТОМЕР НА ЕСКОРТ 91г
Публикувано: 01 окт 2009, 21:42
от boxer
Здравейте, благодаря за отговорите! Двигателът е CVH 1,6 с 8 клапана /не е ZETEK/. Запалването е с делко с комутатор и бобина. От бобината пробвах да взема сигнал, но оборотомера едва реагира /на около 3-4 хил. об. показва около 200 оборота/. Бобината е за делко с датчик на Хол. Таблото на дизела с оборотомера е същото като на бензиновите двигатели.
Надявам се всички знаете, че свестни и знаещи майстори няма по сервизите, особено в Плевен. От генератора от къде по-точно да взема сигнал, при положение че до него достигат три кабела, като единия е за възбуждане на генератора, а другите два са вързани към стартера и от там към положителната клема на акумулатора. На дизеловия двигател понеже сигнала за тахометъра постъпва от генератора същия имаше четвърти извод.
Мисля, че придобихте по-богата представа за типът на двигатела и запалването му.

Re: ОБОРОТОМЕР НА ЕСКОРТ 91г
Публикувано: 17 яну 2010, 16:20
от dimitrov167
Колега оборотомера на дизела и на бензина не са едни и същи. Аз имам дизел но понеже циферблатите на таблото бяха унищожени реших да ги сменя. Взех цяло табло от бензинова кола сложих го и се оказа, че оборотомера работи обратно, а именно на празен ход 7000об/мин, а като подам газ отиваше на 0. Разглобих двете табла и взех само механизма на старото и всичко си дойде на мястото.
Re: ОБОРОТОМЕР НА ЕСКОРТ 91г
Публикувано: 17 яну 2010, 21:50
от HACKO
boxer написа:....От генератора от къде по-точно да взема сигнал, при положение че до него достигат три кабела, като единия е за възбуждане на генератора, а другите два са вързани към стартера и от там към положителната клема на акумулатора. На дизеловия двигател понеже сигнала за тахометъра постъпва от генератора същия имаше четвърти извод.
Мисля, че придобихте по-богата представа за типът на двигатела и запалването му.

Сложи дизеловия генератор и си готов, тъкмо ще имаш яко захранване за мощна стереоуредба (не се базикам).
Re: ОБОРОТОМЕР НА ЕСКОРТ 91г
Публикувано: 18 яну 2010, 00:16
от micev
при бензините се взима сигнала от е-дис модула на запалването , бобина или делкото

Re: ОБОРОТОМЕР НА ЕСКОРТ 91г
Публикувано: 29 яну 2010, 22:13
от xtreme
със същият двигател съм сигнала за оборотите се взима от динамото