Страница 1 от 1
Eskort-a умря.
Публикувано: 21 сеп 2009, 20:28
от bat_ceci666
Здравеите колеги.След дълго отсъствие(работа в чужбина) влизам отново.Та какво се слу4и с Форди.Колата стоеше в гараж на приятел за припалване и разхождане(профилакти4но веднъж месе4но).но какво се е случило-акомулатора е по4нал да пада стартера или не6то друго по4нало да прави 4ат4ат4ат4ат.сега като се прибрах и 4ат не прави.проблема е 4е и на бутане не иска да запали.мига4а е "залепнал"-стоят постоянно вклиучени и това ме навежда на мисълта че проблема е в токовете.другия проблем е 4е и до сервиз не може да стигне.какво 6те ме посъветвате какво да проверя?може ли влагата да е при4инила не6то?пове4е от половин година не е палена а ве4е ми трябва.95-та год Ескорт 1.6 Зетек 90к.с.Благодаря предварително.
Re: Eskort-a умря.
Публикувано: 21 сеп 2009, 21:04
от tropper
Зареди акумулатора и пробвай да запалиш. Ако запалиш - ОК.
Виж мигача дето е бил останал включен.
Премери с волтметър на акмулатора дали зарежда - трябва над 2000 оборота да имаш 14,3-14,4В.
Въпросното ЧатЧатЧат предполагам е котвата на бендикса на стартера - затваря контакта, включва се стартера, обаче понеже акумулатора е слаб в момента в който стартера дръпне голям ток, котвата се изключва. Като се изключи голямата консумация от стартера, напрежението на акмулатора се възстановява малко, котвата пак затваря и тогава се чува следващото "Чат"
Първа стъпка - зареди акумулатора!
П.С. Ако няма как да заредиш акумулатора, може да пробваш и с бутане да запалиш, ако по принцип пали лесно двигателя. Ако запалиш така, после поне половин час колата да трябва да работи на обороти над 2000 за да позареди акумулатора.
Re: Eskort-a умря.
Публикувано: 21 сеп 2009, 21:16
от bat_ceci666
акомулатора е зареден и на бутане не иска6е да запали бая го бутахме.при това бутане и ЗИЛ 6те6е да запали ма.ка му.от4аян съм.преди когато дам на контакт се 4ува6е едно "джъъъъът,4ик"явно бензиновата помпа не6то.сега това на контакт го няма.
П.С. Извинявам се за идиотските "термини", но няма как инак да го обясня.
Re: Eskort-a умря.
Публикувано: 21 сеп 2009, 21:29
от tropper
"джъъъъът,4ик" ще да е бензиновата помпа. Наистина трябва при контакт да подкачва малко гориво. Или до нея не стига захранване или е изгоряла. Това е достатъчна причина да не пали.
Освен да търсиш някой дето разбира от авто-електро инсталации...
Вариантите са много и трябва с измервателен уред да се ходи по жиците - изгорели бушони, контактен ключ, бензинова помпа, бобина... може да е какво ли не...
П.С. Има букви като "Ш", "Ч"...
Re: Eskort-a умря.
Публикувано: 21 сеп 2009, 21:37
от tropper
В крайна сметка след като е зареден акумулатора, стартерът върти ли изобщо? На таблото при контакт светват ли лампи за маслото, за ръчната примерно, за незареждането на акумулатора? Проверки на Еърбег/АБС и други светват ли?
Или е тотлано мъртвило?
Провери ли големите бушни в моторния отсек?
Re: Eskort-a умря.
Публикувано: 21 сеп 2009, 21:43
от bat_ceci666
Значи таблото светва масло акомулатор имам и един прецакан датчик за колана които постоянно премигва плафони фарове мигачи (като жълти габарити без да мигат),но стартера не помръдва въобще,дори и не превърта и половин оборот.Ако беше голфчето да бях го разфасовал гаика по гаика но тук съм много скаран с тоя мотор.
Re: Eskort-a умря.
Публикувано: 21 сеп 2009, 21:50
от HACKO
Ха сега вземи един друг акумулатор (от кола дето пали), сложи го и пробвай 99% съм сигурен че ще запали.
Re: Eskort-a умря.
Публикувано: 21 сеп 2009, 22:02
от bat_ceci666
колегата спомена за някъкви големи бушони в моторния отсег.къде по точно да ги търся предпазители на кои вериги са?а другия колега бат Наско с акомулатора на форди като го сложа на голфа мога да карам само на стартер.не мисля че при4ината е в него
Re: Eskort-a умря.
Публикувано: 21 сеп 2009, 22:51
от HACKO
Сложили акумулатора на Голфа? А не видя ли кутията със бушоните прикрепена към положителната клема? Колко волта е напрежението на акумулатора под товар(със включени фарове). Ако ти се повреди стартера ще запали на дърпане. Ако е от запалването ще върти стартера. Малко вероятно е да се повредят едновременно и двете. Затова смятам че проблема е в изтощения акумулатор, не може да захрани помпата и дюзите, затова не пали на дърпане. Зила е със карбуратор и механична помпа и му трябва съвсем малко ток за да запали, инджекционните системи се нуждаят от сравнително голям ток за да работят.
Re: Eskort-a умря.
Публикувано: 22 сеп 2009, 16:57
от DigiPro
И при мен на Fusion-a се получи абсолютно същото чаткане като дадеш да върти стартера. Оказа се избила клетка на акумулатора. И това на нова кола излязла преди 6 месеца от завода. Смениха акумулатора с друг и всичко се оправи.
Така, че послушай колегите и вземи друг акумулатор от друга кола. Надали от стоене може да се повреди нещо чак толкова сериозно.
Re: Eskort-a умря.
Публикувано: 22 сеп 2009, 21:20
от bat_ceci666
благодаря на отзовалите се колеги.през почивните дни ще пробваме с друг акомулатор защото на голфетката е с орарнати полюси и не стигат клемите.Със здраве