Страница 1 от 1
Проблем с вентилатора на радиатора
Публикувано: 29 авг 2009, 20:46
от nosfera7u
Здравейте колеги

Имам следния проблем, днеска си мсених датчика за температурата, който показва температурата на таблото, и така като се загледах виждам, че вентилатора ми не се пуска, а температурата беше стигнала почти червеното на скалата и пак не се пусна. Можете ли да ми кажете къде да търся проблема??? Термостата си отваря и затваря нормално, нямам проблем с това

Re: Проблем с вентилатора на радиатора
Публикувано: 29 авг 2009, 21:59
от eliceco
дай на късо изводите на датчика който вкл.вентилатора (трябва да е на капака на термостата или на радиатора) ако вкл.значи е от него.ако не вкл.виж бушон или по веригата.бушона май е на плюсовата клема на акумолатора но не съм сигуен
Re: Проблем с вентилатора на радиатора
Публикувано: 30 авг 2009, 02:08
от nosfera7u
дадох го на късо и не тръгна вентилатора

за бушони не съм проверявал
Re: Проблем с вентилатора на радиатора
Публикувано: 30 авг 2009, 10:08
от eliceco
провери дали се върти на ръка перката.Бушона провери.Ако можеш подай директно захранване на мотора и виж дали се върти ако искаш схеми ще ти пратя
Re: Проблем с вентилатора на радиатора
Публикувано: 30 авг 2009, 11:37
от nosfera7u
имам само 1 бушон на акумолатора, а имам 3 гнезда

днеска ще ги проверя и тези неща благодаря

, а ток доректно от акомулатора с 2 кабела ли да му дам ?
Re: Проблем с вентилатора на радиатора
Публикувано: 30 авг 2009, 15:10
от nosfera7u
минах днеска да си купя един мултицет да почна да проверявам, оба4е не успях да намеря

и взех някакво фазомерче, с което установих, че не достига ток до датчика, който трябва да пусне вентилатора. Проверих всички бушони с него и няма проблеми всичко си е изправно. Вентилатора се върти на ръка. Т.е. според мен щом не достига ток до датчика, който трябва да го пусне, значи няма как да се затвори веригата на вентилатора.
Re: Проблем с вентилатора на радиатора
Публикувано: 30 авг 2009, 22:33
от eliceco
Пращам ти ръководство на руски за модели на ескорт до 95 и от 96 ел схемите са в края.Ориентирай се твоя модел по кои схеми е изпълнен по номерата на бушоните, но щом има датчик май е до 95 но не съм сигурен напълно но схемите стават за ориентация.По тези схеми бушона до 95г. е №9 -30А или от 96г. №22 -30А но бушона е даден на таблото с релетата и бушоните а не на плюсовата клема на акумулатора ,извинявай че съм те подвел.Като мериш дали има напрежение на датчика не забравяй да дадеш на контакт от ключа.А пробва ли да дадеш датчика на късо с мост и на контакт от ключа.С две жици можеш да подадеш ток на вентилатора от акумолатора но много внимателно но да не дадеш на късо , желателно е да откачиш захранването на колата от + на акумулатора
Re: Проблем с вентилатора на радиатора
Публикувано: 30 авг 2009, 23:06
от nosfera7u
колега премерих го бушона точно номер 22 е

, но не е в него проблема (все пак го смених с нов). Дадох на късо буксата пак не се включи вентилатора (това го направих още вчера). Опитите съм ги правил на запален двигател
Замерих и самата букса и до нея не стига ток нз къде да търся проблема. Видях че кабела, който стига до нея идва от една кутия, която се намира точно над пластмасовите колектори, но не я отварях(беше станало тъмно реших да видя утре на светло).
Току що си изтеглих някакво ръководство за ескорт (за моноинжекцион), където дават че горния датчик на термостата е за температурата, а долния за перката.
Аз смених долния и почна да ми отчита свестно температурата. Мисля че долния ми е за температурата а горния за вентилатора. Може ли да провериш

Re: Проблем с вентилатора на радиатора
Публикувано: 31 авг 2009, 20:18
от eliceco
отгоре на корпуса на термостата е датчика които отчита температурата а отстрани отдоло е датчика които вкл.вентилатора така е написано в ръководството което ти пратих на 112 стр.за двигатели zetek какъвто е твоят 16v Още не съм открил ел схема за твоят модел
Re: Проблем с вентилатора на радиатора
Публикувано: 31 авг 2009, 21:15
от nosfera7u
дам и аз това открих, Но при мен датчика който е отдолу ми е за температурата, а явно горния за перката.

Днеска като се ровичках из колата стигнах до извода, че сигурно релето ми е прецакано, но неможах да намеря кое реле е точно

Проблем с връзките няма. Проблем и с резистора за 2те степени на вентилатора също няма. Имаш ли идея кое реле точно е за тая перка? Днеска реших и да тествам до къде може да загрее колата, като я карам и стигнах най-много до А на N O R M A L. При положение и че тук таме я оставях за по 2-3 минути да стои, имитирах светофарите. Тествах и ако пусна перката на парното на макс, тя сваля около 1 буква. Утре просто ще ми трябва колата да покарам малко из София и ще видим какво ще направи.
Re: Проблем с вентилатора на радиатора
Публикувано: 31 авг 2009, 21:32
от sobis
Проблема ще да е в релето
Проследи кабела на датчика, точно в кое реле влиза. Сменяй релето и си ти...има вероятност релето да е замасило и да ти е изгорял и мотора на перката. Подай му ток директно от акумулатора и виж да ли ще тръгне...не през датчика. Директно с 2-кабела на перката на радиатора. Преди това махни +, както каза колега преди мене.
Всички кабели си имат цветен код, и да не знаеш кое е релето разглобяваш и търсиш кабела който идва от датчика

Re: Проблем с вентилатора на радиатора
Публикувано: 31 авг 2009, 21:39
от nosfera7u
кабелите на тоя датчик са кафяв и бял на цвят, обаче при релетата има доста кабели и не можах да го намеря, опитах се.
Re: Проблем с вентилатора на радиатора
Публикувано: 31 авг 2009, 22:14
от eliceco
на стр.261 от ръководството горе в дясно e твоята схема.Няма реле на вентилатора.Премери на бушон №22 при подаден контакт(при изваден бушон) има ли напрежение отгоре или отдоло не знам къде точно(измери сигурно с нещо тънко ,защото клемите са навътре) ако има напрежение провери връзките до датчика който вкл.вентилатора ако няма

проблем в таблото с бушоните
Re: Проблем с вентилатора на радиатора
Публикувано: 31 авг 2009, 22:16
от sobis
Кафявия е ясно, че е масата. Значи белия ти е захранващия кабел...търсих някаква ел. схема за този модел, но уви успех нямаше.
Гледах схеми на други коли, и там нещата стоят по този начин. Значи от бушона, бял кабел отива до релето, после пак бял от релето отива към датчика. Ако не намериш схема да видиш кое точно е релето ще трябва да се ровиш в кабеляцте. Вариант 2 е взимаш мултицета (ако не си си купил. Купи си, ще ти е от полза

Махаш бушона едната сонда е забиваш там, с другата сонда при релетата и почваш да ги махаш едно по едно и да мериш на държачите на релетата. Една по една всяка възможна клема. Настройваш мултицета на съпротивление, когато ти изпише 0.000 значи имаш късо, което значи си уцелил точното реле. Ако е от по-големите мулстицети има един нарисуван диод. Въртиш копчето на него, обикновено има и звуков сигнал. Пак по горния метод, като чуеш звуковия сигнал...значи е осъществена връзката Земя с Марс
По добре от това не мога да обясня
eliceco
От къде да си дръпна това ръководство. Искам да видя. Невъзможно е да го направят без реле

Re: Проблем с вентилатора на радиатора
Публикувано: 01 сеп 2009, 09:32
от eliceco
от замунда,но ще ти го пратя
Re: Проблем с вентилатора на радиатора
Публикувано: 02 сеп 2009, 12:08
от nosfera7u
благодаря за обяснението колега довечера ще се помъча и ще ти кажа какво съм направил

и дали съм го намерил. А като го намеря кое точно реле е от къде мога да го купя и задължително ли трябва да е за форд ?
sobis написа:Кафявия е ясно, че е масата. Значи белия ти е захранващия кабел...търсих някаква ел. схема за този модел, но уви успех нямаше.
Гледах схеми на други коли, и там нещата стоят по този начин. Значи от бушона, бял кабел отива до релето, после пак бял от релето отива към датчика. Ако не намериш схема да видиш кое точно е релето ще трябва да се ровиш в кабеляцте. Вариант 2 е взимаш мултицета (ако не си си купил. Купи си, ще ти е от полза

Махаш бушона едната сонда е забиваш там, с другата сонда при релетата и почваш да ги махаш едно по едно и да мериш на държачите на релетата. Една по една всяка възможна клема. Настройваш мултицета на съпротивление, когато ти изпише 0.000 значи имаш късо, което значи си уцелил точното реле. Ако е от по-големите мулстицети има един нарисуван диод. Въртиш копчето на него, обикновено има и звуков сигнал. Пак по горния метод, като чуеш звуковия сигнал...значи е осъществена връзката Земя с Марс
По добре от това не мога да обясня
eliceco
От къде да си дръпна това ръководство. Искам да видя. Невъзможно е да го направят без реле

колега пробвах твоя метод махнах 3-4 релета и на всяко краче ми даваше, че има връзка

За това реших да изтегля аутодата. И тея дни ще си се ровичкам из нея пък дано намеря за кое реле става дума
Един приятел ми каза, че като си пусна климатика и задължително трябвало да ми се пусне вентилатора на радиатора. И днеска реших да го пробвам.... така и стана следователно вентилатора си работи, само че нямам зареден фреон за климатика и се питам дали мога да го прееба ако така го включвам????
Re: Проблем с вентилатора на радиатора
Публикувано: 02 сеп 2009, 20:15
от nosfera7u
Колеги да ви се похваля намерих кое точно е релето ( от Autodata 3.18 много полезна програмка ). Утодох веднага до една морга изскубах си го, та даже и никакви пари не ми взеха, т.к. пича дето я държи ми е приятел. И с новото реле перката си включва

РЕЛЕТО Е НОМЕР 5

Re: Проблем с вентилатора на радиатора
Публикувано: 22 окт 2009, 20:02
от disi_d
nosfera7u написа:Колеги да ви се похваля намерих кое точно е релето ( от Autodata 3.18 много полезна програмка ). Утодох веднага до една морга изскубах си го, та даже и никакви пари не ми взеха, т.к. пича дето я държи ми е приятел. И с новото реле перката си включва

РЕЛЕТО Е НОМЕР 5

Колега ще може ли някоя снимка ,че и аз маи имам същия проблем.Благодаря предварително.
Re: Проблем с вентилатора на радиатора
Публикувано: 25 окт 2009, 01:18
от nosfera7u
колега това е едно сиво реле голямо (единственото такова). под всяко едно реле си пише номера му върху самата платка

Пробвай да свалиш някое и ще видиш кой номер е, ако не можеш да се ориентираш

Ако не успееш ще кача снимки утре
