Проблем с отоплението и климатроника - Мондео 99
- kpacu
- потребител
- Мнения: 69
- Регистриран: 21 окт 2007, 18:05
- Модел на автомобила: Mondeo 1998 Ghia Zetec 2.0i 16v 130 hp 96 kw
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Проблем с отоплението и климатроника - Мондео 99
Здравейте колеги, дълго време не бях писал във форма, за което се извинявам. Ще се опитам да наваксам пропуснатото.
Проблема, който имам е следния, пътувах за село в ужасно дъждовно време и както знаете стъклата се потят, та пуснах климатроника да обдухва. Работеше без проблем и на отиване и на връщане, но онзи ден в едно задръстване решавам да пусна климатроника малко да охлади, че не се дишаше и за моя изненада след като врътнах копчето нищо не се случи. По принцип след завъртане на копчето, което определя на къде да духа въздушната струя се показваха цифрови индикации на малкия дисплей (температура, дали е пуснат климатика и дали е затворена клапата на въздуховода към купето), но в конкретния случай нищо не се показа, нито индикации, нито се чуваше моторчето, нито компресора. След като се прибрах вкъщи проверих всичките бушони, релета имащи отношение с парното, и в купето, и в двигателния отсек, но нямаше изгоряли или неработещи и се заех с разглабяне на таблото, за да видя да не се е откачил някой кабел. След 30-40 мин. установих, че всичко си е наред както трябва да бъде, но все още нямам парно/климатик, а и индикации на дисплея не се появиха. Някой да се е сблъсквал с подобен проблем ? Разрових из форума темите изписани за подобни проблеми, но нито една от тях не успя да ми бъде полезна. Проверих и с мултицет за входящ сигнал към дисплея, както и към целия модул - имаше. За изходящия сигнал не успях да проследя кабелите, защото влизат в огромен сноп точно под кормилото и е невъзможно да се проследят. След като завъртя, в която и да е посока ключа определящ посоката на духане в купето, се чува как клапите се местят и променят въздушния поток, но моторчето не завърта и не духа изобщо. Проверих дали отива ток до моторчето- нямаше такъв. Имам лошото чувство, че модула май е заминал или на платката която в вътре е заминал някой елемент. Ще съм Ви много благодарен, ако дадете някакви насоки какво, как да направя.


Проблема, който имам е следния, пътувах за село в ужасно дъждовно време и както знаете стъклата се потят, та пуснах климатроника да обдухва. Работеше без проблем и на отиване и на връщане, но онзи ден в едно задръстване решавам да пусна климатроника малко да охлади, че не се дишаше и за моя изненада след като врътнах копчето нищо не се случи. По принцип след завъртане на копчето, което определя на къде да духа въздушната струя се показваха цифрови индикации на малкия дисплей (температура, дали е пуснат климатика и дали е затворена клапата на въздуховода към купето), но в конкретния случай нищо не се показа, нито индикации, нито се чуваше моторчето, нито компресора. След като се прибрах вкъщи проверих всичките бушони, релета имащи отношение с парното, и в купето, и в двигателния отсек, но нямаше изгоряли или неработещи и се заех с разглабяне на таблото, за да видя да не се е откачил някой кабел. След 30-40 мин. установих, че всичко си е наред както трябва да бъде, но все още нямам парно/климатик, а и индикации на дисплея не се появиха. Някой да се е сблъсквал с подобен проблем ? Разрових из форума темите изписани за подобни проблеми, но нито една от тях не успя да ми бъде полезна. Проверих и с мултицет за входящ сигнал към дисплея, както и към целия модул - имаше. За изходящия сигнал не успях да проследя кабелите, защото влизат в огромен сноп точно под кормилото и е невъзможно да се проследят. След като завъртя, в която и да е посока ключа определящ посоката на духане в купето, се чува как клапите се местят и променят въздушния поток, но моторчето не завърта и не духа изобщо. Проверих дали отива ток до моторчето- нямаше такъв. Имам лошото чувство, че модула май е заминал или на платката която в вътре е заминал някой елемент. Ще съм Ви много благодарен, ако дадете някакви насоки какво, как да направя.



- gorby
- потребител
- Мнения: 71
- Регистриран: 15 мар 2008, 20:19
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TDI-99.
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Проблем с отоплението и климатроника - Мондео 99
При мен имаше нещо подобно в началото когато купих Форда.С тази разлика че работеше и си спирараше когато си искаше.След дълго търсене се оказа че това е едно зелено реле на таблото под воланано сега не си спомням кое няколко такива са,.Помня че е зелено.То беше с нагоряла пъпка.След зачистване на контакта вече година и половина работи безотказно.Дано и при теб да е това за да се разминеш с разходи по ремонти.Успех!!Ако има нещо питай пак Да погледна кое точно е релето .
карам си форда!
- kpacu
- потребител
- Мнения: 69
- Регистриран: 21 окт 2007, 18:05
- Модел на автомобила: Mondeo 1998 Ghia Zetec 2.0i 16v 130 hp 96 kw
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с отоплението и климатроника - Мондео 99
Сега ще прегледам и под волана, въпреки че и там гледах, но може да съм пропуснал нещо 
P.S. Под волана, където са бушоните има 4 релета от които 3 са зелени. И трите релета нямат отношение с моторчето на парното. Все пак ги проверих и нямаха загар по клемите, затова ги върнах обратно на мястото им.
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13425252" onclick="window.open(this.href);return false; - Това са релетата.

P.S. Под волана, където са бушоните има 4 релета от които 3 са зелени. И трите релета нямат отношение с моторчето на парното. Все пак ги проверих и нямаха загар по клемите, затова ги върнах обратно на мястото им.
http://www.snimka.bg/photo.php?photo_id=13425252" onclick="window.open(this.href);return false; - Това са релетата.

- kpacu
- потребител
- Мнения: 69
- Регистриран: 21 окт 2007, 18:05
- Модел на автомобила: Mondeo 1998 Ghia Zetec 2.0i 16v 130 hp 96 kw
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с отоплението и климатроника - Мондео 99
Някой колега със съвет или проблема е неразрешим ? 
След разглобяване и изчистване на целия блок, който държи бушоните и вече сниманите релета проблема беше решен. Утре отивам да проверят нивото на фреона и климатика ще работи с пълна сила. Надявам се другите колеги да нямат такива проблеми като моя .... Успешно каране


След разглобяване и изчистване на целия блок, който държи бушоните и вече сниманите релета проблема беше решен. Утре отивам да проверят нивото на фреона и климатика ще работи с пълна сила. Надявам се другите колеги да нямат такива проблеми като моя .... Успешно каране




Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта