Страница 1 от 2

Защо ми изгоряха фаровете за мъгла

Публикувано: 25 май 2009, 08:56
от plamco
Миналата седмица си смених крушките на фаровете за мъгла. Според ръководство което намерих тук са H3-12V/55W. Малко зор беше, сваляй фарове, слагай... най-накрая светнаха. Не светеха откакто съм купил колата. И се зарадвах, старите не ги видях кви параметри са. Както и да е. Качих се и карах след това със светнати халогени. Проблема дойде като отидох на другия ден да се кача в колата. Гледам под бронята ми виси нещо на жица. Помислих че не съм затегнал правилно капачките на халогените, а то какво се оказа. Халогена се стопил и виси половината заедно с крушката, така и на двата фара. Как не съм се запалил не знам. Та въпроса ми е някой чувал ли е за такъв проблем и откъде идва, ако крушката е правилна.

Re: Защо ми изгоряха фаровете за мъгла

Публикувано: 25 май 2009, 12:26
от HACKO
А околната температура колко градуса беше? По време на мъгла околната температура е между 0 и 10 градуса.

Re: Защо ми изгоряха фаровете за мъгла

Публикувано: 25 май 2009, 13:07
от plamco
Ами топло беше, но дали е от това проблема, другите хора си карат на халогени, не съм чул за подобен случай.

Re: Защо ми изгоряха фаровете за мъгла

Публикувано: 25 май 2009, 15:48
от paci
Да бре Наско и аз си ги паля по всяко време ако имам нужда.
Знам как дразнят насрещните и ги паля в едни участъци ... абе Бг е тва сещате се ква е простотиика навсякъде.
Турили лампи ма едни такива дет и хола ми няма да засветят.
На къси ме е страх там и паля и халогените щото хвърлят малко по-надалече от късите.
Ями некъде къде има, кат сеа са разкопали бул. Хр. Ботоев и е в ремонт вече няколко века та си поломихме каруците съвсем.
Ако идва кола на среща или има такава пред мен ги гася щот ги знам как светят и колко дразнят.
Обаче не се съобразявам с температурата.
Едва ли му е тва проблема на човека.

Re: Защо ми изгоряха фаровете за мъгла

Публикувано: 26 май 2009, 10:03
от HACKO
Не че знам колко вата трябва да са, ама и човека е изхвърлил старите крушки преди да види колко вата са. Мисля си дали не са 35W, ама за нищо не съм сигурен. Така реших проблема със халогенните прожектори във двора, смених оригиналните 150W крушки със 100W и спряха да прегряват.

Re: Защо ми изгоряха фаровете за мъгла

Публикувано: 26 май 2009, 18:39
от Ianaki
А релето.Запекло реле?!

Re: Защо ми изгоряха фаровете за мъгла

Публикувано: 26 май 2009, 18:54
от plamco
И аз си помислих за релето, но не съм го проверявал. Ще го проверя и него, но първо трябва да си намеря нови фарове :( . Това което си мисля е че е станало от лош контакт някъде по веригата. Крушките според документацията от форума за документации са 55 вата...

Re: Защо ми изгоряха фаровете за мъгла

Публикувано: 26 май 2009, 21:30
от Nikola Iordanov
На Мондеото крушките във каталога са Н1 55 вата .

Re: Защо ми изгоряха фаровете за мъгла

Публикувано: 27 май 2009, 08:50
от plamco
H1 са на старото мондео MK1, моето е MK2 и крушките са Н3 и си стават в гнездото, а и са със жичка с клема в капачката - това поне е сигурно.

Re: Защо ми изгоряха фаровете за мъгла

Публикувано: 27 май 2009, 09:52
от Атанас
А да са били фалшиви фаровете? :?:
Лампите сега светят ли, или и те са изгорели. Премери им токът, защото другото, което ми идва в главата е, лампите да са фалшиви и вместо 55 да са... ба ли га... примерно 70W

Re: Защо ми изгоряха фаровете за мъгла

Публикувано: 29 май 2009, 19:02
от plamco
Някой може ли да ми каже къде и кое е релето на фаровете за мъгла.

Re: Защо ми изгоряха фаровете за мъгла

Публикувано: 29 май 2009, 21:21
от Атанас
plamco написа:Някой може ли да ми каже къде и кое е релето на фаровете за мъгла.
В тази тема http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 35&t=17433" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; съм сложил ел.снеми. Можеш да погледнеш, но проблемът няма нищо общо с релето. Алтернативата е нобелова награда по физика. :mrgreen:

Re: Защо ми изгоряха фаровете за мъгла

Публикувано: 30 май 2009, 09:09
от plamco
Ха, ами че то няма реле на фаровете за мъгла. Всичко минава през ключа на фаровете, директно от релето на запалването.

Re: Защо ми изгоряха фаровете за мъгла

Публикувано: 05 юни 2009, 20:27
от plamco
Мерих пада на напрежение върху крушките. На едната е 10.3 волта а на другата 10.8 волта. Нещо не можах да премеря тока, но ще пробвам с друг уред. За 55W тока би трябвало да е 4-5 ампера. Без крушка на клемите идва 12 и малко волта при неработещ двигател.

Re: Защо ми изгоряха фаровете за мъгла

Публикувано: 06 юни 2009, 06:34
от evg2
plamco написа:Ха, ами че то няма реле на фаровете за мъгла. Всичко минава през ключа на фаровете, директно от релето на запалването.
Леко се съмнявам ??? Не си търсил добре никой лост или бутон не управлява силов консуматор а релето му 98г.кола е не 68г. :idea:

Re: Защо ми изгоряха фаровете за мъгла

Публикувано: 07 юни 2009, 08:13
от DTM
evg2 написа:
plamco написа:Ха, ами че то няма реле на фаровете за мъгла. Всичко минава през ключа на фаровете, директно от релето на запалването.
Леко се съмнявам ??? Не си търсил добре никой лост или бутон не управлява силов консуматор а релето му 98г.кола е не 68г. :idea:
Възможно е да няма реле за халогенните фарове и на Мондео, на Фокус-а примерно няма. Странна работа :roll: , но е така.

Re: Защо ми изгоряха фаровете за мъгла

Публикувано: 07 юни 2009, 09:07
от evg2
R-22 реле за фарове мъгла, бяло намира се в ляво под арматурното табло при Мондео 93-9..и някоя си година, първоначално и аз не го намерих по таблата бушони-релета но то е извън тях. 2х55W са много рисковано начинание закачени на онова ефирно ключенце за светлините.

Re: Защо ми изгоряха фаровете за мъгла

Публикувано: 17 юли 2010, 14:01
от plamco
Смених си халогените с 2 "нови" от една морга, заедно с крушките вътре ги взех, и от тогава нямам никакви грижи. Или крушките са били ментаци и са греели много или халогените са били я стари я фалшива пластмаса.

Re: Защо ми изгоряха фаровете за мъгла

Публикувано: 17 юли 2010, 15:17
от kkkc100
plamco написа:Миналата седмица си смених крушките на фаровете за мъгла. Според ръководство което намерих тук са H3-12V/55W. Малко зор беше, сваляй фарове, слагай... най-накрая светнаха. Не светеха откакто съм купил колата. И се зарадвах, старите не ги видях кви параметри са. Както и да е. Качих се и карах след това със светнати халогени. Проблема дойде като отидох на другия ден да се кача в колата. Гледам под бронята ми виси нещо на жица. Помислих че не съм затегнал правилно капачките на халогените, а то какво се оказа. Халогена се стопил и виси половината заедно с крушката, така и на двата фара. Как не съм се запалил не знам. Та въпроса ми е някой чувал ли е за такъв проблем и откъде идва, ако крушката е правилна.
околната температура :lol: :lol: :lol: ебаси простотията кой я каза ...незнам ама да не съм чул ... от година и косур си карам колата на къси светлини и халогени ДЕНЕМ И НОЩЕМ нищо не се е разтопило или виснало .....
реле /релета ако има .. ако няма
ключа за халогените
предпазителя за халогените (15 А ?) 20 най мн) ако някой "майстор" е слойил 40 -50 -60 А ...пзонай защо ти е разтопен халогена а не стопяемия предпазител
.... лоша маса (т.е. минуса ... или оня кабел дето е вързан към купето)
утечка ...прецакан +сов кабел упиращ се на купе ил инещо от сорта .....
лоша връзка на +са ... кофти букси .... разхлабени кабелни обувки закъсан кабел ....
то май май не остана .... от крушките малко вероятно .... 55 ватови са по принцип >:D<:

Re: Защо ми изгоряха фаровете за мъгла

Публикувано: 17 юли 2010, 15:36
от bateto_toshko
kkkc100 написа: околната температура :lol: :lol: :lol: ебаси простотията кой я каза ...незнам ама да не съм чул ... от година и косур си карам колата на къси светлини и халогени ДЕНЕМ И НОЩЕМ нищо не се е разтопило или виснало .....
реле /релета ако има .. ако няма
ключа за халогените
предпазителя за халогените (15 А ?) 20 най мн) ако някой "майстор" е слойил 40 -50 -60 А ...пзонай защо ти е разтопен халогена а не стопяемия предпазител
.... лоша маса (т.е. минуса ... или оня кабел дето е вързан към купето)
утечка ...прецакан +сов кабел упиращ се на купе ил инещо от сорта .....
лоша връзка на +са ... кофти букси .... разхлабени кабелни обувки закъсан кабел ....
то май май не остана .... от крушките малко вероятно .... 55 ватови са по принцип >:D<:
Това за околната температура , в никакъв случай не е по-голяма простотия от това твоето да караш денем с включени фарове за мъгла.