Страница 1 от 2
Лампичката на таблото със бензиноколонката
Публикувано: 03 фев 2006, 14:18
от 1.8d
Може и да е разисквана тази тема и друг път,но сега нямам толкова време да се ровя и ще съм благодарен на някой ако ми пусне линк към темата.Та ето какво ми е питането:
Кога трябва да светне лампата на таблото с бензиноколонката при Мондеото, и ако на някой му е свършвало горивото обърнал ли е внимание какво показва стрелката на уреда за гориво.
Питам защото преди 3 седмици като купувах Мондю,и като ходихме да го пробваме и му свърши нафтата(това че продавача се изпоти три пъти и свалих още 100 лв.от цената е едно на ръка),но на уреда на арматурното табло стрелката беше на тази междинната черта между празно и 1/2,а оранжевата лампа с колонката не светеше.Като сложихме за 20 лв. гориво и проблема се реши:)
Публикувано: 03 фев 2006, 16:00
от demiro
Здрасти!
Не знам дали при дизеловото Мони е същото,но поне при мен е така:
Публикувано: 03 фев 2006, 17:41
от 1.8d
А при мен,когато свърши нафтата стрелката беше горе-долу между 14 и 18 на снимката,а лампата я нямаше никаква.Има ли вариант сондата да е много вдигната и да не засмуква както трябва или нещо от този род?
Публикувано: 04 фев 2006, 00:53
от demiro
Едва ли е от сондата,по-скоро датчика ти не отчита правилно. При бензиновото Мони датчика е неразделна част от сондата,предполагам че и при дизеловия е така. Доколкото знам,при всяко Мондео е възможно датчика да показва различно при определени количества. Не случайно съм си отбелязал за моето при различните литри,къде е стрелката.
Другото интересно при мен е,че при вместимост/по книга/ на резервоара от 61,5л.,моят побира 67-68л и то лятото
При теб,ако налееш 30л. примерно,къде е стрелката?
Чувал съм за много случаи,при които датчика не показва вярно при по големи количества.Това се получава,когато не зареждаш много дълго време примерно над 20л. и горната част на "реостатчето" на датчика се окислява. Но при теб е точно обратното,което ме навежда на мисълта,че поплавъка на датчика не може да слезе до края.
Пробвай да извадиш сондата и да почистиш пистата на датчика. Даже е логично при дизел,като се замисля,да зацапва /от хубавата нафта/долната част.
Сондата се намира под задната дясна седалка,развиваш и чистиш,има гумено уплътнение,което е добре да се смени,но не е задължително при нашите условия

Айде,че се улях

Публикувано: 05 фев 2006, 17:45
от 1.8d
demiro написа:Сондата се намира под задната дясна седалка,развиваш и чистиш,има гумено уплътнение,което е добре да се смени,но не е задължително при нашите условия
Вчера като нямах работа и разгледах сондата,но ще е голям зор да се свали.Явно откакто това Мондео е станало кола,сондата не е сваляна.Всичко там е в прахоляк и е ръждясало.Сега мисля вариант как да го почистя така че в резервоара да не падне нищо като отвия сондата,а и този сняг днес,нищо не може да се свърши от него
Иначе вчера си направих интересен опит за да се убедя дали ми светва лампата с бензиноколонката на таблото.Понеже сега резервоара ми е пълен до половината,извадих буксата на сондата и дадох на контакт и стрелката на уреда на таблото взе да пада,и като стигна някъде там около 7-8 литра,точно преди да покрие чертичката и лампата светна.Остава проблема ми да е в поплавъка или тези писти там.
Публикувано: 21 фев 2006, 20:07
от 1.8d
Днес изчаках да прихълца пак,за да проверя за пореден път дали случайно не се оправи от самосебе си.Тц.Не ще.Ще иска разглобяване,ей какво показва уреда

Публикувано: 21 фев 2006, 20:13
от BadAngel
demiro написа:резервоара от 61,5л.,моят побира 67-68л и то лятото
замисли се да зареждаш от друга бензиностанция при такова положение.. на мен ми се е случвало в 5 литрова туба да влизат 5.2 литра бензин и повече никога не заредих отново от там..
Публикувано: 21 фев 2006, 20:40
от 1.8d
Ами честно казано още не съм ходил на бензиностанция.Намирам си нафта на черно по 1.20лв.и карам с такава.Разбира се "лекувам"си я с добавки и я сипвам през цедка дето задържа водата(ако има такава),а там грешка в литрите няма.Зареждам с големите бутилки10 литра от мин.вода че се смятат по-лесно.
Публикувано: 21 фев 2006, 21:02
от demiro
BadAngel написа:замисли се да зареждаш от друга бензиностанция при такова положение.. на мен ми се е случвало в 5 литрова туба да влизат 5.2 литра бензин и повече никога не заредих отново от там..
Не бе пич не е от бензиностанцията и аз в началото така мислех.
С едно зареждане минавам около 800км. преди да ми светне лампата. Или ще кажеш че ми гори колата около 6,5 на сто,е не гори толкова,средният разход е 8,5/100
Това,че събира 67-68л. е проверено от мен многократно и е сигурно.Обеснявам си го с това,че освен в резервоара,бензин може да се зареди и до ръба на капачката
Между другото,напълно съм съгласен,че на много бензиностанции лъжат с няколко литра при зареждане до горе. Отдавна вече не зареждам до гъза,но написаното горе е проверено в практиката ми,пълнил съм резервоара и с лейка от зареден преди това в туби бензин

Публикувано: 23 фев 2006, 21:09
от Orion16v
той и моят датчик за бензина не работи нормално един път показва повече друг път по-малко явно при фордовете тва им е дефектче

Публикувано: 23 фев 2006, 21:35
от 1.8d
Ама моят си е постоянен

Като стигне до там и свършва

Винаги

Как пък веднъж не ме пропусна

Публикувано: 22 юли 2006, 12:29
от 1.8d
Реших проблема.Онзи ден свалих резервоара да го почистя и видях къде е аварията.Сондата беше блокирала в горното си положение и не може да засмуче до долу.Има там една пружинка дето я движи нагоре-надолу и беше зациклила.Явно като се напълни до горе резервоара и поплавъка повдига сондата с 1см. нагоре,за да не засмуква мръсотии от дъното най-вероятно,и като спадне горивото една пружинка връща сондата в най-долно положение,да обере вече и боклуците в резервоара

Сега като раздвижих сондата и започна да си отчита правилно.И при мен литрите се движат по същият начин както ги е означил Демиро на онази графика там,и на същото място светва резервата.
Публикувано: 23 юли 2006, 09:36
от HePeDoBeH
замисли се да зареждаш от друга бензиностанция при такова положение.. на мен ми се е случвало в 5 литрова туба да влизат 5.2 литра бензин и повече никога не заредих отново от там..
:p 5.1 ми вкараха в 5 литровата туба мин седмица на бензионостанция Берое gas в Стара Загора....викам им как така бе? тя побира 5 л. И оня ми вика сигурно е по-голяма тубата .... да бе да аз за пръв път я пълня....
Публикувано: 24 юли 2006, 19:41
от 1.8d
А ти виждал ли си как 20 литрова пласмасова туба,събира 24 литра

Имам 2-3 познати които си купуват нафтата на черно направо от цистерната,че те са се изхитрили и са си раздули тубите с топъл въздух.Далавера,какво - плащаш 20,взимаш 24 литра

А тубите им са толкова раздути,че съм се плашил,че като ги оставиш на земята и може да се търкулнат

Могат и още да се раздуят,но вече няма да могат да стоят прави,а и става вече нахално

Публикувано: 25 юли 2006, 08:24
от demiro
Публикувано: 25 юли 2006, 14:08
от HePeDoBeH
Незнам , моята туба е метална от автомобил ВАЗ 2101 оригинална руска и побира точно 5 литра не ми е за сефте да я пълня

Публикувано: 25 юли 2006, 19:38
от 1.8d
Запуши му всички дупки и го остави цял ден да стои на припек

Публикувано: 25 юли 2006, 19:46
от chains
Абе колеги Вие имате ли лампичка за резерва /специално за дизелите/, че аз нямам такава! А колкото до това как отчита скалата мога да Ви кажа следното /абе странен феномен/ : значи като ми намалее количеството нафта в резервоара датчика в таблото съвсем коректно започва да си слиза надолу и така почти до край, обаче 20-30км. след това се получава нещо странно стрелката отива над червената зона и малко по-късно угасвам
Публикувано: 25 юли 2006, 19:49
от paci
chains написа:...
Рикошет прави в дъното

Публикувано: 25 юли 2006, 20:25
от chains
Абе на вас ви е смешно, ама на мен не ми беше! Първия път като ми се случи бях направо потресен, след това втория път затвърдих наблюдението, трети път изчаках да свърши нафтата с научна цел и вече стигне ли в най-ляво стрелката се отбивам спешно в някоя бензиностанция!