Страница 1 от 2
Акумулатор
Публикувано: 25 яну 2006, 22:50
от buhap
Колеги,
Кажете хитрост за монтиране на 75 АЧ акомулатор-ИскраБГ на ескорт1.4.
Стария 43АЧ си беше с плоски клеми но с 1.15

гъстота на електролита немои размъти греста.Големиа акомулатор го имам ,на 2 години не е ползван,но не знам дали се сабира в дупката, а и е по висок.Трябва са нагоди и котиата с бошоните
Даите съвет.Мерси
Публикувано: 25 яну 2006, 23:29
от demiro
Е пич за монтирането не мога да те посъветвам,но няма ли да натоварваш много генератора с този акумулатор!?
Публикувано: 26 яну 2006, 08:49
от buhap
Аз да икарам студа па после пак с малкия ще карам.а за тваренето,имам и едно стъпало дето и то тварише до сега
Публикувано: 26 яну 2006, 09:37
от kEFi
...колега, не е ли много голям? И като размер, и като характеристики....Ще си прецакаш алтернатора!
Иначе си купуваш стандартни клеми, завиваш оригиналните към тях (иска поогъване тук-там) и ако влезе акумулатора и намериш място за блока с бушоните може и да стане...
Публикувано: 08 мар 2006, 09:02
от Mondeo18TDI96
Малко късно ама:
Генератора (алтернатора

) ще се товари повече САМО ако акумулатора е много разреден, иначе ще се товари толкова колкото и при по-малък (дори и по-малко - щото с по-голям аку. двигателя ще пали по-бързо и ще хаби по малко ток, който пък генератова ще зарежда ...

)
Публикувано: 08 мар 2006, 09:18
от kEFi
Mondeo18TDI96 написа:Малко късно ама:
Генератора (алтернатора

) ще се товари повече САМО ако акумулатора е много разреден, иначе ще се товари толкова колкото и при по-малък (дори и по-малко - щото с по-голям аку. двигателя ще пали по-бързо и ще хаби по малко ток, който пък генератова ще зарежда ...

)
Мисля, че грешиш! Големия акумулатор има голям стартов ток и т.н....за да се зареди до нормално трябва бая работа на алтернатора и особено на къси разстояния - не успява да зареди, колкото и да се мъчи. Просто ТОЗИ генератор е с характеристики за акумулатори от определен диапазон

Публикувано: 08 мар 2006, 11:09
от Mondeo18TDI96
Стартовия ток е при разреждане на акумулатора и няма нищо общо с генератора.
Ако акумулатора е зареден, генератора няма какво да зарежда толкова и няма да се товари.
При къси разстояния ... то и малъкия акумулатор няма да може да се зарежда ..., просто по-големия акумулатор ще изкара повече време преди да е необходимо да се свали за заряд (едва тогава ще има по-голям заряден ток и ще товари повече генератора )
При по-мощен акумулатор дори ще се "пести" енергия

:
А (работата) = P (мощността) * T (времето) = U * I * T
при по-голям акумулатор U*I ще е по-голямо (+%30), но времето за въртене ще е много по малко. (примерно 1/2, за дизел на студено може да е 1/10,

)
генератора ще трябва да свърши същата работа (A) за да зареди батерията => ще има по-малко работа (ар. ток ще е с 10-20% по висок - но ще е в пъти по-малък от макс. допустимия за ген.)
Оптимален mакс. заряден тоk = 10% от капацитета:
55Аh => 5.5A
74Ah => 7.4A (+30%)
Моментния заряден ток (1-ви закон на Ом

) е:
I.zar = (U.gen-U.bat)/(R.bat+R.gen)
ако смениш батерията с по-голяма ще се промени само R.bat (с по-малка стойност), но основната съставка е: (U.gen-U.bat) - при напълно зареден акумулатор тя клони към 0V => I.zar ~= 0A
Защо проектантите не слагат по-големи батерии:
И Аз ако проектирах ел. системата щях да слога по-малък ген. и акумулатор:
- за нов автомобил - просто няма нужда (кой го е грижа за палене на 10г-15г автомобил посред зима !?)
- по-евтини
- по-леки
- по-малки размери
Ако сложа голям акумулатор: ако е РАЗРЕДЕН ще товари повече генератора (четките ще искрят -> ще се износва колектора по-бързо) ... , с две думи ще рискувам да си докарам проблеми (с жена шофъор например

), но ако човек внимава и го зарежда КОГАТО СЕ НАЛАГА, няма проблеми. Обикновенно един ел. двигател (генератор) може да "отнесе" до 300-400% претоварване за кратко време (проблема ще му дойде основно от прегряване...)
Май стана много дълго ... направо се чудя защо го пиша

Публикувано: 08 мар 2006, 12:22
от kEFi
Mondeo18TDI96 написа:Ако сложа голям акумулатор: ако е РАЗРЕДЕН ще товари повече генератора (четките ще искрят -> ще се износва колектора по-бързо) ... , с две думи ще рискувам да си докарам проблеми (с жена шофъор например

), но ако човек внимава и го зарежда КОГАТО СЕ НАЛАГА, няма проблеми. Обикновенно един ел. двигател (генератор) може да "отнесе" до 300-400% претоварване за кратко време (проблема ще му дойде основно от прегряване...)
...За това става въпрос!
Публикувано: 08 мар 2006, 14:23
от aaleks
kEFi написа:...............
През четките минава възбуждането на ротора, а тока там е мах. до 1-2А.
Mondeo18TDI96 много добре го е обеснил, 99% е така.
Жигулито ми съм го карал 4г. с 72Ah, после го сложих на Москвича близо 2г. и накрая тъста /Лада 2103/ около 2г. и вече неставаше за зимата и го продадох с Москвича.
Публикувано: 08 мар 2006, 14:30
от mrdds
браво на MONDEO 18TDIмного голем техник.Добре го обясни.Ако сложиш големия акумулатор ще подобриш само паленето,но нищо нема да влошиш.А за клемите.....маи съм виждал преходници-тоест на акумулатора се захваща цилиндричната клема а на нея има плоско ухо,ама беше много отдавна и не си спомням дали е заводски изработена или някои леяр си ги е правил,защото нали помните че преди 10г такива акумулатори с плоски клеми не се произвеждаха у нас и шофьорите на западни возила беха принудени да си приспособяват.
Публикувано: 09 мар 2006, 05:14
от Луки
не се притеснявай за алтернатора той се плаши сдмо от мърсотия (заради охлаждането на статора)
Публикувано: 09 мар 2006, 17:42
от cossy
В краен случай слагаш от 1.8 ТДИ и си готов

Публикувано: 09 мар 2006, 20:54
от Луки
cossy написа:В краен случай слагаш от 1.8 ТДИ и си готов

какво точно слагаш от 1.8ТДИ че не те разбрах
Публикувано: 09 мар 2006, 22:29
от Warren-G
buhap , преди да започнеш да нагаждаш място за акумолатора , провери го дали е изряден , че 2 години като е стоял може и да не става за нищо

Акумулатора
Публикувано: 10 мар 2006, 09:53
от sashko_bg
А някой знае ли колко Ah трабва да бъде акумулатора на Сиера, бензин, 1,6L?
Публикувано: 10 мар 2006, 09:55
от kEFi
Re: Акумулатора
Публикувано: 10 мар 2006, 10:00
от aaleks
sashko_bg написа:А някой знае ли колко Ah трабва да бъде акумулатора на Сиера, бензин, 1,6L?
Под 60 не слагай /лично мнение/ иначе и 50-55 ти върши работа ама виждаш какво пише по нагоре

.
Re:Акукулатор
Публикувано: 10 мар 2006, 11:15
от sashko_bg
Публикувано: 10 мар 2006, 12:58
от shark
Колега за тази Сиерка оригиналният акумулатор трябва да бъде 55 Ah и 540 A стартерен ток. По всички каталози дават да бъде с такъв. Аз имам същата кола и съм с такъв акумулаор. Плюс това и динамото е 55 А. Така, че извода е ясен. А за какво ти е по-голям той е и по-скъп
Re: акумулатор
Публикувано: 10 мар 2006, 14:07
от sashko_bg
Ами този си беше със Сиерата, не съм го купувал аз, и затова питам какъв трябва да бъде. Защото като отида да си купя нов, и продавача е "бастун" може да ми каже че трябва да е 44 AH примерно