Страница 1 от 1

Пада акомулатора на Ford Fokus

Публикувано: 26 мар 2009, 19:45
от pinkerstone
Здравеите,
Доста четох по форума за подобни проблеми но все пак реших да опиша точно моя проблем защото ми писна от калпави маистори.
Купих Ford focus 1.8D 90коня 2000 година Ghia
Когато го взех ламбата за акомулатора светеше постоянно след запалването на автомобила. Закарах го на маистор и казаха диодна платка 120лв. и я сменяме. След като си взех колата ламбата продължаваше да си свети. Отговорът на защо още свети ламбата беше някаква грешка в борд компютъра, караи я така колата си зарежда. И наистина при замерване с мултицет показваше 14V независимо дали са вклиучени фарове и така нататак си държи на 14V. След като я остави за 2 дни без да я карам акомулатора беше разреден. При замерване показваше 9V. Заредих акомулатора и пак в сервиза тия казаха ми незнаем. От там в друг сервиз. Хората ми казаха тази диодна платка не е за този модел смениха я още 120лв. след което ламбата спря да свети. Оспокоих се аз докато една сутрин колата пак не запали завартя 2 пути и дотам. Ламбата на таблото не свети не бях карал колата от няколко дни. Акомулатора е на 3 месеца. Занесох го на мястото от което го купих и хората ми го заредиха карах колата със зареден акомулатор около месец без проблеми до днес когато пак не можа да запали. Отново пак завартя няколко пъти и това и беше. Запалих колата с друг акомолатор и дава 14V независимо дали е с вклиучени светлини или без. Вазможно ли е да си е отишал акомулатора или по скоро има оттечка в системата на колата? И как мога да разбера от какво е оттечката ако има такава? :roll: :roll: :roll:

Re: Пада акомулатора на Ford Fokus

Публикувано: 26 мар 2009, 20:50
от kriki
Напълно е възможно закачи един мултицет и премери каква е консумацията

Re: Пада акомулатора на Ford Fokus

Публикувано: 26 мар 2009, 21:08
от aldov
Има един начин, който аз съм правил и със сигурност работи, но определено не съм открил топлата вода, но в 95 процента от случеите работи. Включваш един мултицет на амперметър и мериш. При изключено всичко би трябвало да нямаш почти никаква или никаква консумация, ако имаш започваш да вадиш бушен след бушон за да видиш откаде яде тока, като разбира се ако извадиш бушон и нищо не стане го връщаш обратно на място и така един по един докато рабереш откъде е проблема. Съответно или сам си го оправяш , ако има проблем или отиваш на майстор.

Re: Пада акомулатора на Ford Fokus

Публикувано: 26 мар 2009, 21:27
от pinkerstone
А каква би трябвало да показва мултицета ако няма оттечка някаде около 100mA ли?

Re: Пада акомулатора на Ford Fokus

Публикувано: 26 мар 2009, 21:39
от aldov
Трябва да е някаква съссем малка стойност. Признава не помня колко беше, защото това упражнение го правих на ескорта доста отдавна. Успех

Re: Пада акомулатора на Ford Fokus

Публикувано: 26 мар 2009, 23:45
от kriki
100мА са много. До 40 - 50 е нормално 70-80 вече са мнойко но не са фатални ама 100 е доста, въпреки че аз вече половин година карам с консумация 150 и няма проблеми. Само ако стои повече от 10 дни пада акумулатора ама иначе е 6.Имай предвид че е възможно да се наложи да заключиш колата и да изчакаш 10-15 минути за да и заспат електрониките, но не повече от 20 мин.Обърни специално внимание на радиото ако не е фабричното

Re: Пада акомулатора на Ford Fokus

Публикувано: 28 мар 2009, 17:29
от pinkerstone
Радиото не е фабричното така несъм го сменявал аз така си взех колата. Когата заключа колата да пускам ли алармата или не и принципно мисля че тя не реагира ако се отвори капака на двигателя. Смисул имам съмнение че може и от алармата да има някакво късо евентуално. Дали ако заключа с алармата разкача + са на акомулатора и замеря с мултицета ще отчете ако има късо някаде при алармата?

Re: Пада акомулатора на Ford Fokus

Публикувано: 28 мар 2009, 18:04
от pinkerstone
Така днес направих следното управнеие сутринта един приятел ми даде ток за да запаля колата. Имах работа в пловдив и направих една дестинация София Пловдив София. След като се прибрах замерих волтажа на акомулатора показваше 12.95V при спрян двигател. Разкачих плюсовата клема като преди това бях заключил колата с алармата замерих от плюсовата клема до плюса на акомулатора и мултицета показа 18mA същото беше полжението и при заключена кола само с централно и отключена. Да разбирам ли че няма оттечка никаде по системата на автомобила ами просто иначе новия акомулатор се е скапал. :roll:

Re: Пада акомулатора на Ford Fokus

Публикувано: 28 мар 2009, 18:57
от jvspasov
:-/: Ами ако е така най вероятно - а зависи и какъв е бил иначе новия акумолатор. Упс и това упражнение се прави с минусовата клема като изключиш а не плюсовата..


Има значение коя клема махаш първо - замасяването е по целия автомобил постоянно - монбат не са лоши аз съм с такъв - може заради тези плочки дето са ти сменяли да са го поразрушили....
На предишната си кола имах същия проблем - отвреме на време трудно пали или си падаше когато му скимне и това с нов акумолатор - оказаха се лоши връзки (окислени контакти) на кабелите от акумолатора към купето и стартера - свалих, почистих, намазах с технически вазелин и о чудо проблемите изчезнаха.....

Също така времето сега е по влажно - може през ноща някъде да се получава конденз и да се получава късо което да изтощава акумолатора....крушка в купето, някоя връзка примерно при монтажа на алармата - вариянти много...

Re: Пада акомулатора на Ford Fokus

Публикувано: 28 мар 2009, 20:59
от pinkerstone
Акомулатор Mon Bat на 3 месеца 70Аh Има ли значение дали е с минусовата или плюсовата клема?

Re: Пада акомулатора на Ford Fokus

Публикувано: 28 мар 2009, 21:26
от aldov
Пробвай нещо друго. Зареди го този акумулатор и го остави за 4-5 дни без да го слагаш на колата, тогава го виж дали всичко му е наред (т.е премери го с мултицета). Може самия той да прави проблем. Ако и това не е по-добре отиди на добър майстор. Успех

Re: Пада акомулатора на Ford Fokus

Публикувано: 29 мар 2009, 04:59
от kriki
aldov написа:Пробвай нещо друго. Зареди го този акумулатор и го остави за 4-5 дни без да го слагаш на колата, тогава го виж дали всичко му е наред (т.е премери го с мултицета). Може самия той да прави проблем. Ако и това не е по-добре отиди на добър майстор. Успех
Съгласен съм с колегата само ще добавя че е добре през тези няколко дни акумулатора да е на колата, но да не е закачен за да е на хладно, а не примерно на топло в мазето

Re: Пада акомулатора на Ford Fokus

Публикувано: 11 апр 2009, 14:29
от yordanov54
причината е статорната намотка имаш закъсила такава

Re: Пада акомулатора на Ford Fokus

Публикувано: 11 апр 2009, 23:35
от vargala81
yordanov54 написа:причината е статорната намотка имаш закъсила такава
в първия пост колегата е казал ,че след смяната на диодния блок зареждането е било 14 волта с вклучени и изклучени консуматури,съответно неможе да е статурна намотка,защото тогава при вклучване само на късите светлини зареждането ще падне под 13 волта.90% съм сигорен че проблема е в акумолатора ,когато има изгорял диод алтернатора зарежда с повече волтаж от нормалното , и това води до разреждане на батерията, в зависимост от това колко са изгорелите диоди. с очите си съм виждал как москвич алеко зарежда с 22волта ток и на момчето му гръмна сидито ,немужа да гу спаси и бушона.

Re: Пада акомулатора на Ford Fokus

Публикувано: 12 апр 2009, 09:34
от pinkerstone
Колата от доста време не е давала проблем с акомулатора наи вероятно поради затоплянето на времето. Онзи ден направих следните замервания за консумация черпи 18mA при изваждане на бушона за осветление на купето и вратите кум които е вързана и алармата консумацията пада на 0mA Аз мисля че е нормално алармата да черпи около 18mA или греша. Но преди зимата задължително ще трябва нов акомулатор.

Re: Пада акомулатора на Ford Fokus

Публикувано: 12 апр 2009, 10:07
от OhljovchO
Дам 18мА са си нормална стойност.
Нещо друго
Мен поради разни причини ми смениха също платката на алтернатора и си започна да зарежда, и майсторите казаха, че лампата остава да свети поради грешка в компа. Дрън-дрън пълни глупости! Просто имаше изгорял бишон в табълцето под волана, видях си го по схемата и го смених и лампата загасна. Провери си всички бишончета и крушката на таблото за акумулатора - виж като палиш дали светва или в тестов режим-да не е изгоряла.

Акумулатора дали е ок се тества като е разкачен с една джаджа "товарна вилка" мисля, че се казваше. Представлява един реотан като врътка на миксер с дръжка-активно съпротивление. Акумулатора се дава на късо през вилката. Така му се дръпва яко ток и се вижда държи ли или не. Във всяка продавница на акумулатори имат такава, и в повечето сервизи - питай някъде или искай да ти го измерят от там дето си го взел, не само да го зареждат.

Re: Пада акомулатора на Ford Fokus

Публикувано: 12 апр 2009, 10:46
от yordanov54
На колегата от форума ще кажа че ако има изгорял диод няма да зарежда ,а ако само една статорна намотка е замасила ето я отечката но
трябва да се свали и всичко да се измери

добавка към отговора; лампата е захранеха с пл''юс от бушоните и минус от малките диоди . При контакт тя свети икогато алтернатора заработи
диодите се запушват няма минус, лампата гасне. Ако няма плюс от бушоните няма да свети при контакт.За отечката направи следното;
Откачи и закачи плюса, ако има искрене откачи кабела от алтернатора и пак пробвай за искра ако няма , свалай алтернатора; за ремонте
и сеобади 0888609352

Re: Пада акомулатора на Ford Fokus

Публикувано: 12 апр 2009, 11:39
от vargala81
yordanov54 написа:На колегата от форума ще кажа че ако има изгорял диод няма да зарежда ,а ако само една статорна намотка е замасила ето я отечката но
трябва да се свали и всичко да се измери
колега няма да спорим. диодите на ладовия алтернатор бяха 4 ,2 полужителни и 2 отрицателни, те понякога изгарят когато се разкачи плусовата клема на акумолатора при работещ двигател, някой пишмам майстори по този начин пробваха дали зарежда.на ладата точно тъкъв ми беше проблема,не зареждаше при вклучени консуматори.във асеновград всички жичкаджии обиколих ,всичките го сваляха и пробваха на стенд, всички казаха алтернатора си зарежда нормално проблема е от акумолатора .като стоеше на място не ми падаше акумолатора ,дори и 10 дена да стои,падаше в движение само зимния сезон при вклучени фарове.толкова ми беше писнало от майстори ,че стигнах и до пловдив, там сщо се изложи първия ,смени релето и вика готов си. след 2 дена пак пада акумолатора ,утивам при втори майстор пак в пловдив ,свалят алтернатора ,проверяват го на стенд и казват че си е наред.най-на края намерих точния човек ,свали алтернатора ,разглоби го ,смени статора и след толкова мъки и нерви най-после се управи. човека ми убясни ,че колегите му дето са го пробвали на стенд не са разбрали повредата понеже на стенда няма как да му пуснат консуматори ,а алтернатора си е зареждал нормално без вклучени такива.