Страница 1 от 1
Парното на Мондео 93
Публикувано: 17 сеп 2008, 15:04
от kaleeff
Здравейте на всички. Имам проблем с парното. Освен че работи само на 4тата скорост, перката се върти, но движението на въздуха е много слабо, да не кажа никакво. Някой да има предожения какво може да му е?
Re: Парното на Мондео 93
Публикувано: 17 сеп 2008, 15:23
от by_cec
Като превключваш външен/втърешен въздух нещо променя ли се или не ?
Re: Парното на Мондео 93
Публикувано: 18 сеп 2008, 09:45
от paci
kaleeff написа:Здравейте на всички. Имам проблем с парното. Освен че работи само на 4тата скорост, перката се върти, но движението на въздуха е много слабо, да не кажа никакво. Някой да има предожения какво може да му е?
Парното приятелю е нещо което затопля. Има си едно радиаторче през което преминава топъл натифриз ...
Вентилатора е друго нещо та точно той е с перка и точно той има 4 степени, докъто парното е с плавен преход.
Лафим ти ги тия работи щото на един колега се мъчих 2 седмици да му реша проблема теоритично, докъто не седнахме в самата кола и не видя че проблема му е вентилатора а не парното.
Зад жабката някъде като се надупиш гледаш там и трябва да видиш букса. Там е и платката с резисторите за контрол на оборотите на вентилатора. Поне така съм чел че там се намира и на Мондеото. Ако греша нека не поправят. Като за начало просто разкачи буксата и я напръскай с някакъв контакетн спрей.
Слабата струя на въздуха може да се дължи замърсен филтър на купето. Намира се някъде в двигателния отсек под дясната чистачка по посока на движението.
Заради малкия дебит на въздух може да са ти изгорели резисторите защото не могат да се охлаждат.
Re: Парното на Мондео 93
Публикувано: 18 сеп 2008, 09:48
от kaleeff
За буксата разбрах, знам че е там. Но въздушния филтър (ако за него иде реч) го смениха преди няма месец. Но ефекта е нулев. Стъклата се запотяват ужасно, а през зимата тва ще е ужас.
by_cec написа:Като превключваш външен/втърешен въздух нещо променя ли се или не ?
НЕ
Re: Парното на Мондео 93
Публикувано: 18 сеп 2008, 09:58
от paci
paci написа:Заради малкия дебит на въздух може да са ти изгорели резисторите защото не могат да се охлаждат.
Въздушен филтър на двигателя ли са ти сменили ?
За купето е друг

Re: Парното на Мондео 93
Публикувано: 18 сеп 2008, 10:10
от samsung_bg
kaleeff написа:by_cec написа:Като превключваш външен/втърешен въздух нещо променя ли се или не ?
НЕ
Нещо не мога да се съглася. Колегите се мъчат да разберат дали си сменил филтъра за купето, защото ако е затлачен ще ти се потят прозорците. Когато този филтър се смени и превключваш външен/втърешен въздух разлика почти няма да има.
Един комшия тука се беше поболял миналата зима с една Кордоба. Всичко му сменено, а прозорците се потят. Оказа се едно отворено шише с вода

Изхвърли го и се оправи.
Re: Парното на Мондео 93
Публикувано: 18 сеп 2008, 11:12
от kaleeff
Нещо не мога да се съглася. Колегите се мъчат да разберат дали си сменил филтъра за купето, защото ако е затлачен ще ти се потят прозорците. Когато този филтър се смени и превключваш външен/втърешен въздух разлика почти няма да има.
Един комшия тука се беше поболял миналата зима с една Кордоба. Всичко му сменено, а прозорците се потят. Оказа се едно отворено шише с вода

Изхвърли го и се оправи.
OK де. Стана ясно че не разбирам много от коли. Къде се намира въздушния филтър за купето? Мисля че е някъде от лявата страна над резервоара за хидравличната течност. И от къде да бръкна за да го проверя?
Re: Парното на Мондео 93
Публикувано: 18 сеп 2008, 11:28
от by_cec
Филтъра се намира под черната пластмаса пред челното стъкло от дясната страна на автомобила. Като стигнеш до него внимавай със щипките му. Сигурно са остарели. Няма да е лошо да провериш дали клапата за вътрешен/външен въздух се движи. Тя се намира зад филтъра.
Re: Парното на Мондео 93
Публикувано: 18 сеп 2008, 11:32
от kaleeff
by_cec написа:Филтъра се намира под черната пластмаса пред челното стъкло от дясната страна на автомобила. Като стигнеш до него внимавай със щипките му. Сигурно са остарели. Няма да е лошо да провериш дали клапата за вътрешен/външен въздух се движи. Тя се намира зад филтъра.
Не разбрах под капака или вътре в купето. От дясната страна имаш предвид от страната на водача или от другата

(извини ме за неразбирането)
Re: Парното на Мондео 93
Публикувано: 18 сеп 2008, 14:00
от by_cec
Пред стъклото,срещу жапката се намира филтъра . Трябва да се развият 2-3 винта,които имат капачки на главите (обикновено).
Re: Парното на Мондео 93
Публикувано: 19 сеп 2008, 15:14
от kaleeff
Така! Проблема се реши кардинално. НЯМА ФИЛТЪР, НЯМА ПРОБЛЕМИ >:D<: >:D<:
Re: Парното на Мондео 93
Публикувано: 19 сеп 2008, 16:10
от samsung_bg
Това не е решение. Сложи си нов.
Re: Парното на Мондео 93
Публикувано: 20 сеп 2008, 23:40
от Al161978
Елементарна е смяната на тоя филтър, а пък го купих май за 12 лева....
Смени го, разлика ще видиш моментално, пък да не говорим, че няма да ти се събират боклуци...
Поздрави
Re: Парното на Мондео 93
Публикувано: 23 сеп 2008, 12:30
от greek
Здравейте на всички. Имам проблем с парното. Освен че работи само на 4тата скорост, перката се върти, но движението на въздуха е много слабо, да не кажа никакво. Някой да има предожения какво може да му е?

- това е въпросната платка и диода
когато не работят степени от 1 до 3 проблема е втози диод . но интересното почва с това че трябва да се смени цялата платка заради него,а пък тя струва скромната сума от 82-83 лв .Така че отиваш в магазин за ел.части и си купуваш един такъв диод работещ на 120 градуса и подменяш стария като го закрепваш механично т.е. без поялник защото щял да изгори и това е... за 1,50лв имаш отново идеално работещо парно.

- тук е след смяната .малко грубиянско ама работи..
а това че духа слабо , наистина е от филтъра за купето .моят като го смених освен че беше супер черен и кален а беше и мокър е как да не изгори коркото диодче .

Re: Парното на Мондео 93
Публикувано: 23 сеп 2008, 12:34
от samsung_bg
Всичко е вярно, само дето това не е диод. THERMO-FUSE се казва

Re: Парното на Мондео 93
Публикувано: 23 сеп 2008, 13:18
от nikolovvd
samsung_bg написа:Всичко е вярно, само дето това не е диод. THERMO-FUSE се казва

Точно така. Задачана му е да предпади системата от сторяване - най-вече на пластмасите.
Re: Парното на Мондео 93
Публикувано: 23 сеп 2008, 20:17
от paci
nikolovvd написа:Точно така. Задачана му е да предпади системата от сторяване - най-вече на пластмасите.
Догодина на Събора имаш една клавиатура от мен
за 1,50лв имаш отново идеално работещо парно
Стига му викахте "ПАРНО" на скапания вентилатор ... баси

Re: Парното на Мондео 93
Публикувано: 28 сеп 2008, 18:46
от kaleeff
greek написа:
когато не работят степени от 1 до 3 проблема е втози диод . но интересното почва с това че трябва да се смени цялата платка заради него,а пък тя струва скромната сума от 82-83 лв .Така че отиваш в магазин за ел.части и си купуваш един такъв диод работещ на 120 градуса и подменяш стария като го закрепваш механично т.е. без поялник защото щял да изгори и това е... за 1,50лв имаш отново идеално работещо парно.
IMG_0188d.jpg
а това че духа слабо , наистина е от филтъра за купето .моят като го смених освен че беше супер черен и кален а беше и мокър е как да не изгори коркото диодче .

Така. Благодаря много на всички, които взеха мнение по въпроса
Само още едно пояснение. Тва от снимката от къде го извади?

Re: Парното на Мондео 93
Публикувано: 07 окт 2008, 10:21
от greek
Това е забучено на въздуховода който започва от вентилатора т.е. като извадиш жабката пускаш седалката назад ,лягаш по корем и гледаш с фенерче фронтално горе в ляво до вентилатора.Успех!
Re: Парното на Мондео 93
Публикувано: 08 мар 2009, 18:46
от bai_Petko
Малко ъп на темата. Тези дни започна да мирише на изгоряло като пусна вентилатора. Смърди на стопена пластмаса ОСВЕН ако не включа вентилатора на 4-та степен. Реших че проблема е във въпрония блок с резистори - там беше. Само че не резистор или нещо (вентилатора духаше добре), а се оказа че 1 от клемите се е окислила и като резултат почти целия куплунг беше нагорял. Смърдеше неописуемо.
Оправих пробема като директно запоих жиците върху съпротивленията. Между другото на моето Мондео платката изглежда различно - има го термо бушона но съпротивленията са керамични в общ корпус.
А термобушона гърми на 128гр, така че наистина не го запоявайте, спойките стават на около 180гр.