КЪСО В ОБЩАТА ВЕРИГА - МИГАЧИ, КЛАКСОН И АВАРИЙНИ

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
bgsound
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 29 ное 2007, 09:24
Модел на автомобила: Форд ескорт комби 1991 г. 1,6 карбуратор
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

КЪСО В ОБЩАТА ВЕРИГА - МИГАЧИ, КЛАКСОН И АВАРИЙНИ

Мнение от bgsound » 22 апр 2008, 19:15

Здравейте, колеги!
Един проблем ме измъчи доста време, но днес успях да го отстраня сам. Пиша, за да знаете, ако ви се случи. Преди около месец ми спря клаксона. Малко по-късно изчезнаха аварийните. Оказа се, че нямам и мигачи. Измерих всички предпазители и номер 20 се оказа гръмнал. Той е 15 А. Замених го отначало със 7,5 А. Така изкара няколко дни. После поставих предпазител с точния ампераж. Изкарах още около седмица. Обаче после предпазителят пак гръмна. Преди два дни положението стана неспасяемо. Всеки предпазител, който сложа, гърми! Бях в Ямбол, а трябваше да пътувам към морето, нощем... Само аз си знам как съм пристигнал, че и КАТ ме спряха, но за друга проверка. От нашия форум прочетох някои неща, намерих ел. схеми за форда и започнах измервания. Около таблото с предпазители не открих проблеми, релето също се оказа здраво. Започнах да разкачвам кабелите към съответните вериги. Когато прекъснах веригата на клаксона, ( с издърпване на + кабел от клемата ) поставих предпазител и той... не гръмна. Свалих маската, бронята и т.н. докато стигна до пищялките. Видях, че едната е пълна с вода... Сигурно от локвите или от автомивките. Другата пък тракаше при разклащане... Измерих ги с омметър. Едната показа 1,5 ома, почти късо съединение! Другата беше около 6-8 ома, и проработи, когато я вързах директно към акумулатора. Ще ми се наложи скоро да потърся още една пищялка, но това е детска игра в сравнение с големия проблем. С други думи - при повреден клаксон, който окъсява звуковата верига към маса, гърми или се претоварва предпазител № 20. Има и още десетки вероятности, при същия симптом - гръмнало реле, късо в крушка от мигач, скапан ключ на аварийните, протъркан активен кабел, който опира някъде на маса...
Ще завърша с един въпрос: Колко струва клаксон - от магазина или втора употреба, продават ли се поотделно пищялките? Желая безавариен път на всички!

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта