Страница 1 от 1
					
				Неработещи стопове,габарити и светлини на таблото
				Публикувано: 01 апр 2008, 21:21
				от Grahovski
				Някой може ли да ми каже къде да се бърникам за да си ми проработят стоповете,габаритите и таблото.Проверих и не намерих изгорели бушони,крушките на задните светлини са си здрави и те така че не разбирам къде може да е проблема.Забравих да кажа че става дума за Мондео 98 година,чувал съм че са много куци в електрониката.Ако някои препатил колега може да ми помогне ще съм благодарен,ако ли не ще се ходи на сервиз 

 
			
					
				Re: Неработещи стопове,габарити и светлини на таблото
				Публикувано: 02 апр 2008, 16:21
				от BukTop
				Колега, на мен при Ескорта беше по същия начин и  се оказа от ключа за фаровете. Сменох го и заспа. Почти съм сигурен че и при теб е от това.
			 
			
					
				Re: Неработещи стопове,габарити и светлини на таблото
				Публикувано: 02 апр 2008, 17:28
				от Grahovski
				Значи брато доколкото разбрах,защото не съм голям разбирач  

   възмойно е проблема да е в този ключ от който си включвам светлините.А от къде мога да си купя такъв ключ.
 
			
					
				Re: Неработещи стопове,габарити и светлини на таблото
				Публикувано: 02 апр 2008, 23:51
				от [RS]Coswort
				морги 

 
			
					
				Re: Неработещи стопове,габарити и светлини на таблото
				Публикувано: 04 апр 2008, 14:49
				от diggers
				Ако е ключа,стоповете трябва да ти работят!!! Понеже си писал,че и те не работят!!! Нямат нищо общо с този ключ!!!
			 
			
					
				Re: Неработещи стопове,габарити и светлини на таблото
				Публикувано: 04 апр 2008, 15:16
				от Grahovski
				С този отговор много ме улесни diggers.Точно си мислех да почна да обикалям моргите  

  .Утре ще я закарам в МП Бургас,защото ми писна да се чудя какво и има на тази кола.Може да дам с 50лв повече но ще съм сигурен че няма да ме излъжат.Като я ремотнират ще постна някаква информация за да не се чудят други колеги със същите проблеми.
 
			
					
				Re: Неработещи стопове,габарити и светлини на таблото
				Публикувано: 07 апр 2008, 11:21
				от cossy
				Баш от ключа е 

 На едно прителче ориона не светеше отзад както и таблото. Отвори си ключа, пръснал с WD и се оправи. Отварянето обаче е много пипкава работа.
 
			
					
				Re: Неработещи стопове,габарити и светлини на таблото
				Публикувано: 09 апр 2008, 13:42
				от diggers
				Да,ключа е за габаритите и осветлението на таблото!!! Ама той колегата пише че и стопове не работят!!!
			 
			
					
				Re: Неработещи стопове,габарити и светлини на таблото
				Публикувано: 14 апр 2008, 13:16
				от Grahovski
				Значи проблема със стоповете е бил в прекъсната (скъсана) жичка  

 ,за габаритите някаква пластинка от ключа която трябва да е проводни се бе замърсила и като я почистихме се оправи всичко.А на таблото си бяха изгоряли крушките.1 от многото проблеми по колата е вече оправен,остават още много  >:D<: .
 
			
					
				Re: Неработещи стопове,габарити и светлини на таблото
				Публикувано: 14 апр 2008, 19:17
				от Edinuser
				Не знам колега защо да е куца електрониката на Мондеото, според моите наблюдения 99% от проблемите с ел.инстацията се дължат на окислени куплунзи и контакти, скъсани проводници и т.н. по скоро механични причини. Това е особено валидно за автомобилите на над 8-10 години все пак нищо не е вечно.
Не съм прочел до сега мнение във форума (може и да има такива) за изгоряла електроника на колата, но дори и тогава причината е била в кабелите и конекторите.
			 
			
					
				Re: Неработещи стопове,габарити и светлини на таблото
				Публикувано: 18 апр 2008, 22:32
				от Grahovski
				Колега Edinuser да ти кажа и аз не съм имал точно определен проблем със самият компютър или някаква подобна ел повреда,по-скоро както каза ти само скъсани жички изгорели бушончета и крушки.Но специално за Мондео съм чувал че имат куца електроника (може и да е мит но може и да не е),аз само констатирах това във въпроса ми.
			 
			
					
				Re: Неработещи стопове,габарити и светлини на таблото
				Публикувано: 18 апр 2008, 22:55
				от Edinuser
				Колега Grahovski, според мен май си е мит, предполагам дължащ се на некъдъдрността на повечето майстори - които като не могат да намерят повредата - обвиняват ЕКУ-то или другата електроника 

Поне тук във форума прочетох за няколко такива случаи - и не прочетох, както писах по-горе за случай на изгоряла електроника (ЕКУ), да не говорим за колко проблеми прочетох които са следствие от мърлява работа на пишман майстори по аларми, АГУ и т.н.
Аз съм отварял моето ЕКУ (занимавам се с електроника по принцип) и мога да кажа че е добре направено, и здраво защитено - платките освен с другия лак са залети и със силикон ?! Виждал съм и схемата на EEC-IV, макар и не оригиналната.
Датчиците (които са част от електрониката на колата) са си стандартни за почти всички автомобили и не са специална разработка на форд.
Иааше май и случай когато при заваряване на праг или колонка на врата - е бил стопен целият кабелен сноп вътре ( виждал съм го - много жици са ) отговаряш за аларма, централно закл. и др. - но след смяната на кабелите електрониката ( аларма, централно и т.н) си е бачкала нормално, това ако не е добре измислена и изработена електроника - здраве му кажи.