ECU

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
krum4o
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 01 мар 2008, 07:40
Модел на автомобила: escort 1.6 EFI
Status: Извън линия

ECU

Мнение от krum4o » 01 мар 2008, 07:50

Колеги,помогнете!!!!
Ето един проблем който немога да реша вече 2 седмици:
Форда(Ескорт 1.6 EFI) пали когато си иска.Проверих вси4ко и установих 4е няма импулси на дюзите.Вси4ко останало работи..Добре,само че това се получава само когато въртя на стартер,на бутане пали веднага?????
Не е контактен ключ,не е неизправност в релетата...Дайте съвет?[/b]

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 01 мар 2008, 10:02

а случайно да имаш АГУ,и да не иска да върви на бензин?

Честотата на импулсите можеш да ги провериш единствено с осцилоскоп.Едва ли с един прост мултимер от 10лв. можеш да уловиш импулси.

Потребителски аватар
krum4o
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 01 мар 2008, 07:40
Модел на автомобила: escort 1.6 EFI
Status: Извън линия

Мнение от krum4o » 02 мар 2008, 08:18

не,нямам газова уредба..А импулсите на инжекторите гледам със светодиод.за да запали на стартер трябва да даде6 няколко бързи контакта от контактния ключ.Предполагам че му липсват импулси от блока за запалването до ECU-то.Или не му стигат.
Направо се шашнах вече, а се занимавам с коли???????????? :shock:

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 02 мар 2008, 18:48

няма логика на стартер да не се появяват импулсите,а на на бутане да ги има.
Както описваш "за да запали на стартер трябва да даде6 няколко бързи контакта от контактния ключ" ми нявява мисълта,че налягането в горивната рейка нее достатъчно.Като даваш няколко пъти контакт помпата надува налягане при всеки един контакт и в един момент то става достатъчно за да запали.
А и само на контакт никакви импулси(предполагам) не се подават до инжекторите.
Подават се като се завърти коляновия вал, а от там сензора на кол.вал според показанието му определя кой инжектор да се отвори.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 02 мар 2008, 19:29

Причините за това което описваш се степенуват по честота така:
1.Заминала бенз. помпа
2.Запушен горивен ф-р
3.Слабо налягане на горивото
4.Липса на пулс. сигнал към инжекторите(което не се установява с диод)
Някъде сред тези четири причини според мен е и мястото на дефектирал датчик за полож. на разпред. или/и коляновия вал(не знам как е при теб)
За да пали с бутане, най-вероятно според мен е бенз. помпа. При бутането колата обикновено е на контакт около 5-10 сек. докато набереш скорост, а при нормалното запалване със стартера рядко някой чака повече от 2-3 сек.
Май повтарям mrdds в друг словоред :)
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 02 мар 2008, 20:44

Фордовете се славят с калпав контактен ключ! Просто го отвори и почисти. Ако не става с чистене, смени го. Останалото по-горе са купчина нелепости.

Ако имаш съмнения в това което съм написал, подай + на стартера с една жица от акумулатора като си дал котакт. ГЛЕДАЙ ДА НЕ Е НА СКОРОСТ, че няма да разберем резултата докато не те изпишат от болницата.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 02 мар 2008, 21:40

Човекът казва, че се занимава с коли, затова реших, че е използвал уникалния прийом, за който му пишеш :)
Аз поне казвам :"според мен", а ти звучиш като самия Wilhelm Maybach. Дано е от ключа, иначе ще се посмеем от сърце :)
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 02 мар 2008, 22:38

Vaklin написа:...... Останалото по-горе са купчина нелепости.
Ваклине,пак се изявяваш като професионалист.
Не забравяй ,че повечето тук сме аматьори в ремонта на автомобили и всичко каквото пишем е предположение.Ако знаехме какво им е на фордовете щяхме да имаме сервизи и щяхме да вземаме пари за отстраняване на проблемите по фордовете с калпавите контактни ключове.... :wink:
И все пак моята логика не се сети за контактния ключ.

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 03 мар 2008, 04:42

Смейте се и от душа ако искате. Може и да не е от ключа. Може да е калпава маса. Може да са незатегнати клеми на акумулатора. Може всичко. Но, със сигърност не е от нещата които описвате по-горе.

Аз се оттеглям в любимия ми раздел продава. Там поне човек знае за какво пише.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Потребителски аватар
to6kooo
потребител
потребител
Мнения: 213
Регистриран: 15 дек 2007, 22:13
Модел на автомобила: MONDEO 2.0 16V GHIA 2003 с ГИ KME
Местоположение: варна
Status: Извън линия

Мнение от to6kooo » 07 мар 2008, 00:28

Проблема ти е в кутията с бушоните и релетата,под волана.

vladislav
потребител
потребител
Мнения: 607
Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от vladislav » 07 мар 2008, 09:17

to6kooo написа:Проблема ти е в кутията с бушоните и релетата,под волана.
Колега и за съм таблото.
Имал същият проблем на стартер върти като луд ще скапе акумулатора, но не ще да запали, а с бутане от първия път. Плюса не стига до бубината, ако с директен плюс от акумулатора на бубината запали значи проблема ти е таблото с бушоните.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: ECU

Мнение от cocoff » 11 мар 2008, 14:00

Айде, бе, Круме...кажи какво стана с проблема. Да знаем дали ще се смеем от сърце или ще ръкопляскаме. :D
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
krum4o
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 01 мар 2008, 07:40
Модел на автомобила: escort 1.6 EFI
Status: Извън линия

Re: ECU

Мнение от krum4o » 16 мар 2008, 08:54

ei,zdrawejte wsi4ki i blagodarq za sywetite!
Vsi4ko tova koeto mi pi6ete sym proweril i rezultata:
1.Ne kontakten klu4-podadoh direktno +12V i "masa" na komputyra i bloka za uprawlenie na bobinatai...
rezultata si wse systiq....NEPALI dokato ne se podadat njkolko byrzi kontakta.
2.Prowerih bloka s predpazitelite, prezapoih wsi4ki spojki, prowerih wsi4ki releta..
Ve4e se 6a6nah kakwo i stawa na taia brakma...te takowa 4udo ne mi se e slu4walo.
Prodylgawam da rovj i kato re6e problema ste wi pi6a.
A kato se zamislj, problema kato 4e li se poqwi sled kato mu otka4ih akomulatora.
Re6ih 4e ne mu stiga toka na starter, merj-napregenieto pada do 9V, koeto si e gore-dolu normalno..,, prowerih wsi4ki "masi", nared si e i neste...
a na butane-wenaga..
A, imah edin priatel s PEUGEOT 405 sys systiq problem, bori go ot 5 god i njma oprawiq..
E, te tova e...Prodylgavam....
Blagodarq


еи,здраюейте юси4ки и благодаря за съюетите!
Вси4ко това което ми пи6ете съм проюерил и резултата:
1.Не контактен клу4-подадох директно +12В и \&яуот;маса\&яуот; на компутъра и блока за упраюление на бобинатаи...
резултата си юсе състия....НЕПАЛИ докато не се подадат нйколко бързи контакта.
2.Проюерих блока с предпазителите, презапоих юси4ки спойки, проюерих юси4ки релета..
Ве4е се 6а6нах какюо и стаюа на тая бракма...те такоюа 4удо не ми се е слу4юало.
Продългаюам да ровй и като ре6е проблема сте юи пи6а.
А като се замислй, проблема като 4е ли се пояюи след като му отка4их акомулатора.
Ре6их 4е не му стига тока на стартер, мерй-напрегението пада до 9В, което си е горе-долу нормално..,, проюерих юси4ки \&яуот;маси\&яуот;, наред си е и несте...
а на бутане-юенага..
А, имах един прятел с ПЕУГЕОТ 405 със състия проблем, бори го от 5 год и нйма опраюия..
Е, те това е...Продългавам....
Благодаря

И пак да си кажа болката: На стартер искри на свещите има,а само инжекторите не отварят..някъде им се губи управлението..давам няколко пъти бързо контакт и пали....ако не -непали.Ина4е на инжекторите си има +12V, губи се управлението и м от компютъра.Изолирах контактния клю4,все си е тая..
Мерих налягането на бензина в рейката-3Ат-нормало,сложих по един светодиод на всеки инжектор, като работят-мигат, като върти6 на стартер-не, на бутане-мигат и колата пали...е това е.
Реших че се губи масата на компа-проверих, наред си е.

използвай кирилица ,както и бутона за редакция
pepy

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: ECU

Мнение от mrdds » 16 мар 2008, 22:48

а с друг акумулатор пробва ли,така като го описа взех да си мисля,че стартера черпи цялото количество ток...малко вероятно но все пак...

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта