Страница 1 от 1

Проблем с паленето или препоръчайте добър дизелджия :)

Публикувано: 04 юли 2005, 14:48
от Ford_D
Здравейте!
Колата е Ескорт 1.8Д `91г. И отново имам проблем с паленето :cry: Значи, зимата палеше много трудно. Свалихме стартера и се оказа целият разбит - вътре стопен, водещата втулка (където лагерува оста) разбита и изядена странично. Тъй като колата беше взета скоро преди това, решихме че проблема е точно заради стартера. Още повече, че колата си има мощност и не пуши в бяло или някакъв друг външен признак за проблем в мотора.
И така, взехме нов стартер (тоест втора употреба но проверен) и известно време нямаше проблем (е, не пали от раз, трябва да си повъртиш секунда -две, но казаха, че това е нормално за по-старите фордове). Обаче, от около месец (тоест от около 6 месеца от смяната на стартера), започна отново да пали трудно, чуват се някакви, макар и слаби, хъхрещи звуци от стартера... :cry: И решихме, че проблема май е в мотора :roll: Предишния собственик е сменял ризи и незнам какво още преди около 80хил.км. Дали е време отново за ремонт, въпреки, че колата не пуши много и има мощност :?: Дали имате предположение от какво може да сдава багажа стартера :?:
И бихте ли ми препоръчали, къде да отида да премерят компресията (и евентуално срещу каква сума) и къде могат да ми дадат адекватна консултация :?:
Благодаря предварително за всички мнения :)

Публикувано: 04 юли 2005, 17:56
от Overclock
1.Провери си свещите и напрежението до тях.Трябва да е около 11V.
2.Стартера трябва да върти бързо, а не бавно и тегаво.
3.На помпата има една джаджа (обогатител), която се включва само при студен двигател.Ако не работи колата пали по-трудно и изкарва бял пушек първите 5-10мин.
4.Не бързай да пипаш двигателя, да му мериш компресия и т.н.
5.Хубаво е да си смениш филтрите - въздушен (сменява се мах на 10000км) и горивен (аз го сменявам на 10-15000).
6.Има вероятност да ти се връща нафтата обратно към резервоара.В такъв случай се слага един клапан преди помпата, който не позволява нафтата да се връща, струва 10-15лв.

Виж също и марката на свещите, има едни италиански боклуци, които само приличат на свещи, но не вършат никаква работа.

Публикувано: 04 юли 2005, 18:20
от Ford_D
Филтрите заедно с маслото са сменени преди 2 месеца. Подгряващите свещи са Бош, също сменяни зимата щото мислех, че може да е от тях. Стартера си върти бързо но колата просто не пали (точно стартера имах предвид че се беше разбил а не алтернатора както написах по-горе. Сега ще си оправя грешката, sorry :cry: ) Другите неща ще ги проверя. Да ти кажа, така както си написал, най-вероятно ми се струва да е точка 6., това с връщането на нафтата. Защото дори когато е загряла пали трудно от първия път. Но например, ако врътна ключа само да чукне един-два пъти стартера без да паля и след това при повторно въртене пали доста по-лесно.
Благодаря за съветите :)
пп: може ли да ми опишеш какво представляват този обогатител и тази клапа и къде се намират точно, за да ги погледна?

Публикувано: 04 юли 2005, 19:54
от pakumba
МИСЛЯ, 4Е забравяте най-вероятната при4ина и тя според мен е ГНП. вярно, не съм мнооого голям спец по дизелите, но според мен проблема или в свещите, нищо 4е са бош/може и да не са никак бош да ти кажа :D / или в гнп. щом стартера си върти свежо, то зна4и няма отнощение към проблема. да не би да вземаш нафта на 4ерно и да е смотана например?

Публикувано: 04 юли 2005, 20:45
от Ford_D
Не, не наливам на черно. Сипвам само от OMW и Лукойл. А свещите смятам да не са менте, понеже баща ми ги взе от негов много близък приятел, който има магазин за авточасти. В последните 8 години пазаруваме части за различни коли само от него и не ми се вярва да има фал в тях :roll:
За помпата не знам какво да и проверя :? Но дали тя може да прави проблем само при стартиране (защото запали ли веднъж, след това няма проблем) :?: :!:

Публикувано: 04 юли 2005, 21:18
от pakumba
ами виж аз както казах, нямам особен опит с дизела, карам бензини, но за да не ти пали колата може да има няколко при4ини. като отсраниш при4ината гориво, остава ве4е само възпламеняването на нафтата да е проблема. то зависи от помпата дали вдига достатъ4ното барове, не знам трябва да си провериш колко ти е по книга и да я измериш, а къде трябва да ти кажат колегите с дизели. другата при4ина за невъзпламеняване на горивото може да са свещи, нооо щом и те са наред аз не виждам какво друго освен помпа. а пък, 4е проблема е само при палене, ами така се по4ва, може би като за на4ало да имаш и малка загуба на мощност, но да не я усещаш.ами 4естно не знам просто дотук ми стигат познанията с дизелаците :oops:

Публикувано: 04 юли 2005, 22:55
от Ford_D
pakumba написа:...другата при4ина за невъзпламеняване на горивото може да са свещи, нооо щом и те са наред...
Колега, от това ти постване подразбирам, че ти ми говориш за запалителни свещи :roll: Дизела въобще няма такива - горивото се възпламенява от компресията която се създава в двигателя (затова и тя е толкова важна за "здравето" на дизеловите мотори). Аз имам предвид подгревателни свещи, които са съвсем други. Те "затоплят" нафтата в блока на ДВГ преди палене за по-лесен старт и затова основната им роля е при студено време.

Публикувано: 05 юли 2005, 10:33
от kEFi
На мен пък не ми харесва това, че троши стартер. За да го прави си има основателна причина и предполагам, че това е лошо сцепление следствие на лоша геометрия (ако е удрян или нещо от този род и да не ляга/влиза нормално). Другото може да е прекалено голямо съпротивление на вала и понеже и тока при теб е силен да избива най-слабата част. От друга страна това съпротивление може да се дължи на някой затегнал лагер на коляновия вал (дано да не е това).
Не виждам причина по-продължителното палене да води до разбиване на стартер - от три години гледам как комшията пали като тракторите ЮМЗ от едно време - горе-долу 10-15 минути, първо на един, а след време и повече цилиндри :wink: но все още не е сменил стартер.

П.П.Мнението ми е любителско, не професионално! :D

Публикувано: 05 юли 2005, 15:14
от pakumba
не, имах предвид за подгряващите свещи, които играят роля не само зимата, а ина4е, 4е нафтата се запалва от налягането създадено от помпата, докато минава през дюзите е ясно.не знам ве4е само запо4вам да спамя, не ми стигат пове4е познанията по дизелите. успех ти желая

Публикувано: 05 юли 2005, 15:45
от Overclock
Обогатитела е на самата помпа.Незнам на Ескорта как е, мисля, че е със жило, на Сиерата е ел. магнит.Клапана за които ти говоря се слага допълнително.Струва 10-15лв, има ги навсякъде.Все пак провери какво напрежение идва до свещите.Контактите на релето на подгряващите свещи може да са хванали нагар, или пъпките са се поизпарили и на свещите или няма напрежение или е 7-9V, което е недостатъчно за загряване на свеща.

Публикувано: 05 юли 2005, 19:07
от mag
имах същия форд.по принцип форда пали малко по бавно.не е като vw.при форда е направено с цел вдигане на масло до разпределителния вал.сега не знам твоя но всички познати дето имат форд 1.8д пали на 4 оборота въртене на стартера.може да врътнеш помпата ида пали по добре но тогава може да вдигне разхода.но стартера е мн.важен.тогава моя го оправих и досега колата върти с него.т.е 3год.щом няма пушилки не барай мотора.тогава ще стане мазало.най вероятно центровка на помпата но в краен случай.но виж стартераи акумулатора той е мн. важен за дизела.е аз сега карам безин де :lol:

Публикувано: 05 юли 2005, 22:46
от СЕВА
С каква нафтова помпа си Бош или Лукас

Публикувано: 07 юли 2005, 18:10
от Ford_D
СЕВА написа:С каква нафтова помпа си Бош или Лукас
Помпата е Бош. Имаш ли някакви идеи?! :?

Публикувано: 14 авг 2005, 19:40
от Ford_D
Разбрах от какво е проблема и засега поне е оправен :D Шалтера на алтернатора се беше скапал. През едно от трите захващащи болчета е влизало вода и целия вътре беше ръждясал - буталцето направо се беше разкапало. Уж имат силикон за уплътнение но... :roll: Смених го и сега всичко е ОК :)

Публикувано: 15 авг 2005, 18:39
от aaleks
Ford_D написа:Разбрах от какво е проблема и засега поне е оправен :D Шалтера на алтернатора се беше скапал. През едно от трите захващащи болчета е влизало вода и целия вътре беше ръждясал - буталцето направо се беше разкапало. Уж имат силикон за уплътнение но... :roll: Смених го и сега всичко е ОК :)
Шалтер - бендикс
алтернатора - стартер

Мисля, че така ще е по-правилния вариянт :wink: !

Публикувано: 16 авг 2005, 17:41
от kEFi
Да си беше погледнал стартера още миналия месец (както ти бе препоръчано) вече да беше забравил ;)....

Публикувано: 06 яну 2006, 08:49
от geoss
Здравейте,
Въпросът ми е къде се слага този клапан на помпата за да не връща гориво в резервоара