Страница 1 от 2
Още един въпрос за алтернатор. Зарежда слабо.
Публикувано: 23 ное 2007, 09:54
от valerko1
Прочетох темите във форума за алтернаторра, доста неща си изясних но....моя проблем е от друго естество. Купих си акумулатор и като ми го монтираха и измериха тоците без и със консумация ми казаха, че нещо май не зареждало както трябва. Трябвало да подава ток в границите напр.от 12,6 до 14,1 /100% не са тези показатели/, а на мене ми отчита 12,5, демек с 1 десета по-малко и ме посъветваха да си видя алтернатора. Еми видях го, добре изглежда, въпреки че е малко мръсен, симпатичен един такъв

. Та питам аз къде да го закарам в района на Ст.гара на читав гледач и той да го погледа малко.....за пари разбира се, че аз го гледах безплатно.

Пък съм доста сакат в ръцете, в носа да си бръкна, крак ще си счупя.

И ако може да ме ориентирате съвсем в границите на фантазиите, колко би ми струвало едно "гледане" за да се подготвя психически при плащането и да не се сдобия я с хипертония, я с инфаркт при плащането. Благодаря на всички отзовали се.
Опа забравих. Колата е Фиеста 1,3 моно, 94 год. тъмно синя

Публикувано: 23 ное 2007, 10:00
от doctordre
зависи какво му е на алтернатора, по принцип не може да са много неща де

общо взето 40-50лв ще те оправят
Публикувано: 23 ное 2007, 10:10
от ewgeny
Явно и те хич нищо не разбират. Един добре работещ алт. трябва да зарежда на 14,4 със и без консуматори. Ако при включването на фарове, парно и т.н. напрежението пада, примерно на около 13,2 значи динамото зарежда слабо и има нужда от профилактика - смяна четки, кабели проверка на регулатора и т.н. около 30 лв. или може ремъка да превърта. Ако сте със стар акумулатор, също може да има този ефект.
Публикувано: 23 ное 2007, 13:07
от L&R
Под 13,8V с консуматори не ми го хвали алтернатора какви 12.x
Зимата си обречен с такова недозареждане.
Почвай реле-регулатор, четки и т.н. и си реши проблема.
...
Публикувано: 23 ное 2007, 15:13
от amonev
Преди да отидеш на "майстор" и ако не ти свети лампата на таблото, провери връзките на кабелите, особено масата на двигателя!
Re: ...
Публикувано: 23 ное 2007, 15:33
от mrdds
amonev написа:Преди да отидеш на "майстор" и ако не ти свети лампата на таблото, провери връзките на кабелите, особено масата на двигателя!
+ гайката на плюсовия кабел на генератора.И аз бях така,купих нов акумулатор,замериха го..."Ооо генератора е за ремонт,оставяш я утре ще стане".
И кво и е ,питам аз?
"еее не можем да кажем,може четките,може релето,като го свалим ще видим"
Отидох си вкъщи с мултимера боднах + на изхода на генератора и - на двигателя показа 14 волта,а на клемите на акумулатора 12,3 волта.Развих гайката,завих я пак и хоп появиха се 14 волта на клемите на акумулатора.
Публикувано: 23 ное 2007, 15:33
от madboy
Виж първо да не са ти много ниски оборотите..., че като се икономиса едно се прецаква друго. Ако нямаш оборотомер се ориентирай по двигателя дали тресе. Като сложиш чашка с кафе върху капака на филтъра примерно не трябва да се разлее... хихи баси настройката обясних, но поне те ориентирах.
Публикувано: 23 ное 2007, 19:52
от revmata
ха .. ха 12.5 волта- та то динамото вобще не работи,освен ако ти е хлабав ремъка и го мериш на включени фарове, което го изключвам

Re: ...
Публикувано: 23 ное 2007, 19:56
от amonev
mrdds написа:amonev написа:Преди да отидеш на "майстор" и ако не ти свети лампата на таблото, провери връзките на кабелите, особено масата на двигателя!
+ гайката на плюсовия кабел на генератора.И аз бях така,купих нов акумулатор,замериха го..."Ооо генератора е за ремонт,оставяш я утре ще стане".
И кво и е ,питам аз?
"еее не можем да кажем,може четките,може релето,като го свалим ще видим"
Отидох си вкъщи с мултимера боднах + на изхода на генератора и - на двигателя показа 14 волта,а на клемите на акумулатора 12,3 волта.Развих гайката,завих я пак и хоп появиха се 14 волта на клемите на акумулатора.
именно от кофти връзки може да се получи

Публикувано: 23 ное 2007, 20:08
от revmata
препоръчвам ти да си го замериш, след определено време,но без включени консуматори,защото точно от тези връзки,,лоши,, на динамото се прецаква релето,от което започва да зарежда до дупка,въпреки че на външен вид всичко е нормално
Публикувано: 23 ное 2007, 21:43
от cocoff
Бе, човекът си казва, че техниката не му иде отръки, а вие го заринахте с полезни съвети
Валерко, бегай на жичкаджия, за*би парите, че я ще се запалиш, я ще прецакаш нещо...
Публикувано: 23 ное 2007, 22:27
от madboy
Е от тук освен "полезни съвети" друго няма как.

Публикувано: 23 ное 2007, 22:43
от valerko1
L&R написа:
Под 13,8V с консуматори не ми го хвали алтернатора какви 12.x
Зимата си обречен с такова недозареждане.
Почвай реле-регулатор, четки и т.н. и си реши проблема.
Ти ще се окажеш прав.
Сега гледам какво са писали на гаранционната карта на акумулатора при замерванията. Пише 13,76 под него 13,53 под него 0,021 ба ли го кво значи. Май трябвало да бъде 13,76 тока пък мойто е 13,53 и затова да съм си видел алтернатора. А оборотите не са ми ниски ами в момента са изключително високи /нямам оборотомер/. Като махна акумулатора по принцип и после го туря около 20-30 км работи на много високи обороти, докато компютъра ми свикне на карането. Обаче сега ми прави впечатление, че вече над 100 км и не се нормализират оборотите. Предполагам че май требе да се сменя и моторчето за празен ход, че май е от него тая работа. Хиляди благодарности на всички за оказаното съдействие....и ще продължавам да следя темата, щото ми стана интересно и ще взема да се поупражнявам малко на тоя алтернатор, пък може и да му тиииииииииит майката. Жената ще ми счупи капачките ако го прецакам и я оставя без МПС. Абе майната и....има рейсове.
Публикувано: 24 ное 2007, 08:14
от cocoff
cocoff написа:...Валерко, бегай на жичкаджия, ...
Понеже съветите са два вида, такива от които има полза и такива, от които няма, даже са вредни, ето ти още един:
Не разкачвай която и да е клема на акумулатора при работещ двигател!!!
Публикувано: 24 ное 2007, 22:44
от jojo
би трябвало да зарежда мин 13.9 по малко нещо не е наред с 13.5 алтернатора предполагам ,че не зарежда. и понеже си с нов акумолатор бързо ще го превърнеш в стар.ако не ти зарежда в границите 13.8-14.9(може би най добрия заряд),след 2месеца акумолатора ще ''окапе'',защото тогава караш само на акум.,сега палиш без проблем и като включиш повече консуматори толкова повече ток отива.тук нещо се спомена за 12в това трябва да е абсурд (не че не евъзможно,но тогава за 3седмици и айде мах).казваш че не разбираш много от коли ,ако можеш накарай някой комши да помогне но трябва да се мери все пак.но ти сам можеш да видиш някой неща които те посаветваха и колегите,да видиш ремака,масата (много важно на чист метал ,ако трябва я сложи на някой повъртес болт на двигателя без да разглобяваш),да няма загуба на ток по кабелите ако трябва оплътни.В краен случай отиди на майстор,но пак не си застрахован от проблеми и по тоците си е голяма игра.айде успех
оправи ли колата
Публикувано: 01 дек 2007, 16:06
от fiesta start
Колеги помага
Йте и аз се сдобих с проблема на колегата -слабо ми зарежда алт.

преди месец смених релето няма
Ше ядове.сега не
Ще да зарежда акумулатора,свалих алтернатора носих го на диагностика ,като нов е ми викат казаха ми да си проверя по кабелите да не е не
Що,

проверин ги наред са си и климите също
седи си на 12.52 като изфорсирам на 4000 оборота дига на 13.85и там си остава като пусна консм.почва да пада

какво да права,а има една бобина в нея отиват кабелите от алтернатора за какво е тя ,може ли тя да е проблема

Публикувано: 01 дек 2007, 18:34
от buhap
fiesta start лампата на таблото (за зареждане)свети ли преди да си форсирал
Публикувано: 01 дек 2007, 19:26
от jojo
щом алтренатора е пушка със сигурност,както са ти казали проследи си кабелите,много добре и ги огледай някъде ако има по оголени да не са раждясали,може да си смениш и клемите (те са до 6лв),и много добре погледни кабела на масата къде е вързана(дори зачисти леко с шкурка,да стигнеш до чист метал),ако не се лъжа май имаше 2бр релета,виж и другото,и бушончета погледни(профилактично).пробвай първо така и казвай,ако няма развитие ще се вкарваме в дълбоко размисли
Публикувано: 01 дек 2007, 21:15
от valerko1
Еми днеска ми оправиха алетернатора. На Одрин 70. Какво видях обаче. Пишлемето да то ми го оправя го заварих да ми лепи въздушния филтър с епоксидна смола

. Друго......нямам аларма. Друго......мотаха ме 3 часа точно, а бях първа кола сутринта. Друго.......60 кинта ми се струва множко за да ми счупят филтъра и да ми преебат алармата. Сменили били колекторен блок ли или нещо подобно, дето стоят четките на него....не разбирам.....така май казаха. Друго.....да си ебат майката.....няма да стъпя там повече. Ебати прехвалиния сервиз.
Публикувано: 01 дек 2007, 23:06
от borko 30
Аз моя новия дето го взех преди няколко месеца като го купувах и оня мери и вика не зареждало динамото както трябва ,иди вика при един мой човек еди каде си !Викам си на акъла айся търча

Карам до нас и меря от зареждане 13волта в магазина вече станало на 13.8волта !Я си викам да покарам малка из града ,минах има няма 10 километра и пак отивам да меря и кво да видя 14,2 и то при пуснати къси светлини ,и така си държи вече няколко месеца без грешка!Къв е извода -акумулатора е бил гладен и кой знай от кога стои в магазина и му трябва ток за да се дозареди!Така че първо покарайте малко и не бързайте да търчите в сервиз че може и за нищо да ви вземат парите
