Страница 1 от 1
Стартера ми залепна! Върти дори когато не е на контакт ключа
Публикувано: 18 окт 2007, 12:21
от madboy
Стартера не искаше да спре да върти. Загасих двигателя, а той продължава да върти.... От скоро ми прави проблем понякога, но не искаше да завърти, сега пък неще да спре. Оправям го с почукване с едно желязо по кабелите и клемите на стартера.
Ясно е, че ще се сваля, но какво може да е станало? Четките да са запекли или да са останали само пружинките? То има ли четки там? Къде да търся да взема, ако е от това?

Публикувано: 18 окт 2007, 13:22
от cocoff
Четките са си постоянно допрени до колектора, тъй че не е от тях.
Шалтерът подава ток за задвижване на стартера и вероятно той е залепнал. Не се сещам как може да стане това, но аз нямам друго обяснение.

Публикувано: 18 окт 2007, 13:25
от madboy
cocoff написа:Четките са си постоянно допрени до колектора, тъй че не е от тях
Шалтерът подава ток за задвижване на стартера и освен да е залепнал той...
Да, беее,

шалтера да го ева! Залепнал е той 100%, сигурно заради лошия контакт на клемите и протичал по-голям ток.
Като го сваля ще докладвам!
Публикувано: 18 окт 2007, 18:17
от HACKO
Преди да свалиш стартера провери да не е контактния ключ. Откачи тънкото кабелче което отива на шалтера, ако стартера спре значи е контактния ключ или нещо по инсталацията. Ако не спре нанеси му побой може да се отлепи без разглабяне.
Публикувано: 18 окт 2007, 20:02
от revmata
ако всичко ти е в ред,ти препоръчвам да си смениш шалтера.Има и още нещо-това е възможно и от икономии за закопуване на нов акум.-т.е. слаб ток
Публикувано: 18 окт 2007, 22:18
от madboy
HACKO написа:.............. Ако не спре нанеси му побой може да се отлепи без разглабяне.
Яде бой, хм, не му се размина! Дето викат, че боя не помагал.... Днес никъфф проблем нямаше.
Акумулатора уж е добре, зимата някъде го купувах.
Има слаб контакт някъде по стартера, защото или върти или се мъчи, или пък въобще не върти, па както се видя и залепва даже.
Публикувано: 18 ное 2007, 21:09
от madboy
Стартера го носих на сервиз, смениха му само втулките и казаха, че е перфектен....
Вчера пробвах дали не е нещо от контактния ключ- сложих друг, обаче ефект нулев.
Прави ми впечатление или е някакво адски тъпо съвпадение, защото не го прави само един път- значи като се пипа нещо покрай стартера, а именно кабелите и след това десетина пъти пали без проблем от раз.
Та към алтернатора отива директно "+" от акумулатора, друга жичка идва от контактния ключ( тя е на букса) и още една жичка която е вързана към дебелия кабел "+". Възможно ли е там да става нещо с тези кабели? Плюсовия кабел е бая дебел според мен да е от него, но знам ли.. Кабела от към контактния ключ като го махна и дам накъсо буксата и кабела от плюса пак прави номера с пукането само. Не ми е ясно другото кабелче към плюса какво е или просто оттам е взет "+" за нейде си?
Публикувано: 18 ное 2007, 23:18
от venom4o
проблема ти е като моя.. Разбит ти е шалтера .. Там където влиза тая малката жичка провери дали има луфт и дали се върти заедно с гайката ако е на резба ,че на някой шалтери е на резба .. На мен от това ми "чукаше" старетера 1 месец се изнервих докато го оправих.. 1000 пъти го свалих...
Публикувано: 18 ное 2007, 23:24
от madboy
Шалтера се чува как щрака или това щракане не е от него?
Не разбрах коя жица да гледам? Единия извод е този с кабела от плюса заедно с някакво друго кабелче там и се притягат с гайка, другия извод е този за кабелчето от контактния ключ, което е на букса като на бобина.
Публикувано: 18 ное 2007, 23:36
от venom4o
малката жица мисля че беше.. и При мене щракаше и само толкова провери всичките контакти на шалтера дали нещо се клати и пробвай с друг погледни и кабелите.. само от там е.. при мен беше същия проблем и беше от шалтера... смених втулките.. запали 10 пъти и после к**ец
Публикувано: 19 ное 2007, 10:55
от nikolovvd
Шалтера представлява електромагнит, на чиято котва е закрепена масивна медна плочка. При подаване на +12V на бобината котвата изхвърля медната плочка, коята от своя страна прехвърла +12V от акумулатара до стартера.
Често при образуване на нагар по медната плочка и двете контактни пластини контактната площ намалява и протича на по-голям ток на единица площ. Това води до стапяне на метала в точката на контакт поради увеличаване на тока на единица площ, а от там до заваряване. Нещо като точкова заварка.
Лечението е разглобяване на устройството и почистване с шкурка и ако се налага заравняване на контактните повърхности с пила.
Публикувано: 21 ное 2007, 23:29
от madboy
Токовите заварки са ми ясни, както и разтапянето на шините на ел. подстанция.
Днес пак го носих стартера и ми ремонтираха шалтера. Засега всичко е точно. Просто предишния пък като ми смениха втулките и са го тествали след това, стартера не е засекъл нито веднъж.
Публикувано: 22 ное 2007, 19:06
от revmata
остава да кажеш,че са ти взели и пари......
Публикувано: 22 ное 2007, 20:12
от madboy
revmata написа:остава да кажеш,че са ти взели и пари......
E па смениха ми шалтера. Той е с пари.
Публикувано: 22 ное 2007, 20:21
от revmata
занчи препоръката ми беше правилна и може би било по ефтино ако е го бяха сменили отначало

Публикувано: 22 ное 2007, 21:06
от madboy
Е да, но простотията беше в това, че проблема не беше постоянен, а от време на време- палеше десет пъти подред примерно без проблем, а след това пък само да чука.... Явно не са го тествали достатъчно пъти след смяната на втулките.
Но сега пък знам, че скоро няма да има проблем със стартера!
Публикувано: 22 ное 2007, 21:25
от HACKO
И другия път да не ходиш при тези майстори. От втулки спира да се върти а при тебе е обратно. Или не разбират или са целяли по-високо заплащане (cocoff ти го писа още в началото).
Публикувано: 23 ное 2007, 10:39
от madboy
Е да, може и така да е,
НАСКО, но ние първия път го занесохме с уговорката да се смени всичко каквото не е добре. Видяли, че втулките са не са първа младост и са ги сменили. Друг дефект не е показал и това е. Казаха да си проверя акумулатора дали е добре или контактния ключ. При тях ходих и за алтернатора, когато се чудех дали не се бъзика и ако бяха "пичове" можеха да го свалят, да го позачистят и пак да ми вземат два-трийсе лева.... Не ги защитавам, не са ми баджанаци, пък и интереса си е мой.

Публикувано: 23 ное 2007, 19:47
от revmata
практиката ми е доказала-завърти ли веднъж постоянно без да спре трябва да се смени задължително шалтера