Стартера ми залепна! Върти дори когато не е на контакт ключа

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Стартера ми залепна! Върти дори когато не е на контакт ключа

Мнение от madboy » 18 окт 2007, 12:21

Стартера не искаше да спре да върти. Загасих двигателя, а той продължава да върти.... От скоро ми прави проблем понякога, но не искаше да завърти, сега пък неще да спре. Оправям го с почукване с едно желязо по кабелите и клемите на стартера.
Ясно е, че ще се сваля, но какво може да е станало? Четките да са запекли или да са останали само пружинките? То има ли четки там? Къде да търся да взема, ако е от това?
:idea:
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 18 окт 2007, 13:22

Четките са си постоянно допрени до колектора, тъй че не е от тях.
Шалтерът подава ток за задвижване на стартера и вероятно той е залепнал. Не се сещам как може да стане това, но аз нямам друго обяснение. :D
Последна промяна от cocoff на 18 окт 2007, 13:27, променено общо 1 път.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от madboy » 18 окт 2007, 13:25

cocoff написа:Четките са си постоянно допрени до колектора, тъй че не е от тях :)
Шалтерът подава ток за задвижване на стартера и освен да е залепнал той...
Да, беее, *00124* шалтера да го ева! Залепнал е той 100%, сигурно заради лошия контакт на клемите и протичал по-голям ток.
Като го сваля ще докладвам!
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 18 окт 2007, 18:17

Преди да свалиш стартера провери да не е контактния ключ. Откачи тънкото кабелче което отива на шалтера, ако стартера спре значи е контактния ключ или нещо по инсталацията. Ако не спре нанеси му побой може да се отлепи без разглабяне.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
revmata
потребител
потребител
Мнения: 212
Регистриран: 06 апр 2007, 20:14
Модел на автомобила: FORD TAUNUS 20 M P7a
Местоположение: sliven
Status: Извън линия

Мнение от revmata » 18 окт 2007, 20:02

ако всичко ти е в ред,ти препоръчвам да си смениш шалтера.Има и още нещо-това е възможно и от икономии за закопуване на нов акум.-т.е. слаб ток
КАРАЙ РЕТРО И УСЕТИ ОРИГИНАЛА

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от madboy » 18 окт 2007, 22:18

HACKO написа:.............. Ако не спре нанеси му побой може да се отлепи без разглабяне.
Яде бой, хм, не му се размина! Дето викат, че боя не помагал.... Днес никъфф проблем нямаше.

Акумулатора уж е добре, зимата някъде го купувах.
Има слаб контакт някъде по стартера, защото или върти или се мъчи, или пък въобще не върти, па както се видя и залепва даже.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от madboy » 18 ное 2007, 21:09

Стартера го носих на сервиз, смениха му само втулките и казаха, че е перфектен....
Вчера пробвах дали не е нещо от контактния ключ- сложих друг, обаче ефект нулев.
Прави ми впечатление или е някакво адски тъпо съвпадение, защото не го прави само един път- значи като се пипа нещо покрай стартера, а именно кабелите и след това десетина пъти пали без проблем от раз.
Та към алтернатора отива директно "+" от акумулатора, друга жичка идва от контактния ключ( тя е на букса) и още една жичка която е вързана към дебелия кабел "+". Възможно ли е там да става нещо с тези кабели? Плюсовия кабел е бая дебел според мен да е от него, но знам ли.. Кабела от към контактния ключ като го махна и дам накъсо буксата и кабела от плюса пак прави номера с пукането само. Не ми е ясно другото кабелче към плюса какво е или просто оттам е взет "+" за нейде си?
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 18 ное 2007, 23:18

проблема ти е като моя.. Разбит ти е шалтера .. Там където влиза тая малката жичка провери дали има луфт и дали се върти заедно с гайката ако е на резба ,че на някой шалтери е на резба .. На мен от това ми "чукаше" старетера 1 месец се изнервих докато го оправих.. 1000 пъти го свалих...

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от madboy » 18 ное 2007, 23:24

Шалтера се чува как щрака или това щракане не е от него?
Не разбрах коя жица да гледам? Единия извод е този с кабела от плюса заедно с някакво друго кабелче там и се притягат с гайка, другия извод е този за кабелчето от контактния ключ, което е на букса като на бобина.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 18 ное 2007, 23:36

малката жица мисля че беше.. и При мене щракаше и само толкова провери всичките контакти на шалтера дали нещо се клати и пробвай с друг погледни и кабелите.. само от там е.. при мен беше същия проблем и беше от шалтера... смених втулките.. запали 10 пъти и после к**ец

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 19 ное 2007, 10:55

Шалтера представлява електромагнит, на чиято котва е закрепена масивна медна плочка. При подаване на +12V на бобината котвата изхвърля медната плочка, коята от своя страна прехвърла +12V от акумулатара до стартера.
Често при образуване на нагар по медната плочка и двете контактни пластини контактната площ намалява и протича на по-голям ток на единица площ. Това води до стапяне на метала в точката на контакт поради увеличаване на тока на единица площ, а от там до заваряване. Нещо като точкова заварка.
Лечението е разглобяване на устройството и почистване с шкурка и ако се налага заравняване на контактните повърхности с пила.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от madboy » 21 ное 2007, 23:29

Токовите заварки са ми ясни, както и разтапянето на шините на ел. подстанция. :lol:

Днес пак го носих стартера и ми ремонтираха шалтера. Засега всичко е точно. Просто предишния пък като ми смениха втулките и са го тествали след това, стартера не е засекъл нито веднъж.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
revmata
потребител
потребител
Мнения: 212
Регистриран: 06 апр 2007, 20:14
Модел на автомобила: FORD TAUNUS 20 M P7a
Местоположение: sliven
Status: Извън линия

Мнение от revmata » 22 ное 2007, 19:06

остава да кажеш,че са ти взели и пари......
КАРАЙ РЕТРО И УСЕТИ ОРИГИНАЛА

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от madboy » 22 ное 2007, 20:12

revmata написа:остава да кажеш,че са ти взели и пари......
E па смениха ми шалтера. Той е с пари.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
revmata
потребител
потребител
Мнения: 212
Регистриран: 06 апр 2007, 20:14
Модел на автомобила: FORD TAUNUS 20 M P7a
Местоположение: sliven
Status: Извън линия

Мнение от revmata » 22 ное 2007, 20:21

занчи препоръката ми беше правилна и може би било по ефтино ако е го бяха сменили отначало :P
КАРАЙ РЕТРО И УСЕТИ ОРИГИНАЛА

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от madboy » 22 ное 2007, 21:06

Е да, но простотията беше в това, че проблема не беше постоянен, а от време на време- палеше десет пъти подред примерно без проблем, а след това пък само да чука.... Явно не са го тествали достатъчно пъти след смяната на втулките.
Но сега пък знам, че скоро няма да има проблем със стартера!
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 22 ное 2007, 21:25

И другия път да не ходиш при тези майстори. От втулки спира да се върти а при тебе е обратно. Или не разбират или са целяли по-високо заплащане (cocoff ти го писа още в началото).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от madboy » 23 ное 2007, 10:39

Е да, може и така да е, НАСКО, но ние първия път го занесохме с уговорката да се смени всичко каквото не е добре. Видяли, че втулките са не са първа младост и са ги сменили. Друг дефект не е показал и това е. Казаха да си проверя акумулатора дали е добре или контактния ключ. При тях ходих и за алтернатора, когато се чудех дали не се бъзика и ако бяха "пичове" можеха да го свалят, да го позачистят и пак да ми вземат два-трийсе лева.... Не ги защитавам, не са ми баджанаци, пък и интереса си е мой. :wink:
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

Потребителски аватар
revmata
потребител
потребител
Мнения: 212
Регистриран: 06 апр 2007, 20:14
Модел на автомобила: FORD TAUNUS 20 M P7a
Местоположение: sliven
Status: Извън линия

Мнение от revmata » 23 ное 2007, 19:47

практиката ми е доказала-завърти ли веднъж постоянно без да спре трябва да се смени задължително шалтера
КАРАЙ РЕТРО И УСЕТИ ОРИГИНАЛА

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 10 госта