Страница 1 от 1

вентилатор на радятора

Публикувано: 18 авг 2007, 20:17
от kola
значи въпросът ми е следният:
Трябва ли вентилаторът да остава включен след като изгася колата защото при мен не е така и като дам на контакт вентилатора се включва и токът за стартера не ми стига.Ако може някои да ми разясни кога се включва и кога исключва и ако може една ел. схема с малко разяснения.
Предварително благодаря.

Публикувано: 18 авг 2007, 22:12
от doctordre
не, не трябва. на някои коли е така, но при форд не е

Публикувано: 20 авг 2007, 10:26
от vladislav
Е вентилатора постоянно ли работи?, има датчик на термостата, махаш буксата и не работи.
Да не ти е слаб акомулатора. Дори при пусната перка на радиатора пали, няма проблем, ако не изчай малко трябва да спре след като охлади радиатора и тогава пали.

Публикувано: 20 авг 2007, 11:15
от gogo_21011
При мен, ако изключа контакта, когато перката работи(т.е. спирам след като е загряла колата) и веднага дам на контакт перката се включва и върти, но спира след като се охлади достатъчно. Ако е така е нормално, ако върти постоянно, датчика ти за температурата май си е заминал.

Публикувано: 21 авг 2007, 17:38
от kola
значи при мен датчика си включва и изключва но като дам на контакт перката се включва и като започна да паля не ми стига ток за стартера.За това я оставям на контакт и като охлади датчика изключва и тогава няма проблеми колата си пали.Според мен трябва да има някакво реле което в момента на палене да спира вентилатора и да дава всичкия ток на стартера и като запаля да включва перката отново.Незнам има ли няма ли такоова реле но ако няма със сигорност ще му сложа. А за акумулатора не виждам смисъл да е слаб при положение че като я оставя на контакт да охлади за около 3-5мин.после ми пали перфектно.

и още нещо.Какво ще стане ако направя така че перката да аботи дори и без контакт да може като спра и искарам ключа тя да си охлажда и след като охлади да спре.Да сложа едно реле което в момента на палене да я изключва и после пак да я пуска.Според мен маи ще стане по добре незнам много много не разбирам но поне така е на другата ми кола и няма проблеми.

Публикувано: 21 авг 2007, 17:45
от kola
и още нещо.Какво ще стане ако направя така че перката да аботи дори и без контакт да може като спра и искарам ключа тя да си охлажда и след като охлади да спре.Да сложа едно реле което в момента на палене да я изключва и после пак да я пуска.Според мен маи ще стане по добре незнам много много не разбирам но поне така е на другата ми кола и няма проблеми.

Публикувано: 21 авг 2007, 18:55
от traqn_savov
оф тропик..

Радиатор

Публикувано: 22 авг 2007, 01:22
от cossy
Аз да попитам какъв е смисъла да се охлажда изключен двигател? При по-старите фордове перката си бачка и на изключен двигател, но просто няма сми :)

Публикувано: 23 авг 2007, 00:51
от iv4oto76
Не е така има смисъл когато се спре двигателя в него има още много топлина а охлаждащата система не работи и се получава прегряване и за това има двигатели който имат датчик и когато е топло като спре двигателя перката продължава да върти докато отнеме тази остатъчна топлина.