Страница 1 от 1
Проблем с вентилатора на радиатора
Публикувано: 17 фев 2005, 14:42
от jabkov

Първо здравейте на всички от форума

.

Второ разбира се е проблема

. Става въпрос за Ескорт 1.8 TDI '96г. Проблемът е че вентилатора на радиатора не иска да заработи когато колата загрее. Мой приятел има същата но разликата е в климатика аз имам а той не. От там и половината инсталация ни е различна. Та въпроса ми е. Някой имал ли е подобен проблем и евентуално как го е решил / без да е сменил всичко между двата номера

/ . Датчика за вентилатора се намира на капачката на термостата. При него е с два извода а при мен с четири. Двигателчето на перката работи.
Re: Проблем с вентилатора на радиатора
Публикувано: 17 фев 2005, 16:37
от risto_bg
започни от наи простото провери бошона ако е здрав даи на късо на датчика да видиш дали ще заработи може да е и от датчика
Публикувано: 17 фев 2005, 16:56
от Brock
Здрасти
Значи предполагам, че проблема ти е в този датчик за температурата/перката. Най-лесния начин да го провериш е като вземеш един кламер и с него дадеш двата извода на жиците на късо и тогава вентилатора, трябва да започне да се върти. Това е при условие че си с два кабела.
Ти казваш че датчика има 4 извода - незнам за какво са. По-принцип съм виждал такива с един, два или три извода, ама с четири
Дано някой от колегите тука да помогне.
Ако искаш можеш да си свалиш "Ремонтните инструкции - Haynes Manual" за твоя модел от
ТУКА>> и да видиш по-подробно за твоя датчик.
P.S. сега видях, че
risto_bg ти е казал същото

Публикувано: 17 фев 2005, 20:52
от aaleks
jabkov:[/size]
Датчика за вентилатора се намира на капачката на термостата.
Не съм сигурен, но е редно датчика да е в долния край на радиатора т.е. ако "водата" след като мине през радиатора и не се е охладила достатъчно /колата се движи бавно, на ниска предавка и високи обороти/ да се включи вентилатора за да охлади радиатора/водата/ до по-ниска температура/примерно под 90-92 градуса/. За това термостатите отварят на по-ниска температура/86-89 градуса/ а датчика на вентилатора се задейства при 90-92 градуса. Това е при ВАЗ 2103, така че не е миродавно при по-новите "западни" автомобиле. А и не съм погледнал дали при моята датчика къде е. Момент. След 4 мин.
Отидох и видях: имам датчик и на двете места, този на термостата сигурно е за "термопоказателя" на таблото, а на другото място описах за какво е /може би/.
При него е с два извода а при мен с четири.
Двата са за "термопоказателя" на таблото, а другите два за автоматичния смукач-предполагам.
Само незнам ако се наложи вентилатора/ите/ да се включат заради климатика преди да е необходимо това да стане заради двигателя. И въобще дали се включват само заради климатика. Апропо/още 4 мин./ при влючен климатик и даден контакт вентилаторите се задействат и при студен двигател, пробвах го - така е поне при мен!
Много писане падна и разхождане /слаб в акъла силен в краката/, чак не ми се проверява да ли някъде не си губя мисълта

!
Публикувано: 18 фев 2005, 13:54
от jabkov

Благодаря на всички за съветите. За съжаление не е от предпазителя

. Специално ходих до Мото-Пфое за да питам къде се намира датчика. Не знам и аз защо но са решили да го сложат там. Наистина логично би било да е на изхода на радиатора. Разликата в двата датчика е когато има климатик и за това мисля че другите два извода са за него.

За Brock: Още вчера видях инфото за Ескорт но са само до '93г. Има много разлики и там датчика е с два извода.

. За aaleks:

Благодаря за разкарването имаш едно черпене

. [/b]
Публикувано: 20 фев 2005, 16:09
от jabkov

В крайна сметка разбрах за какво са другите два извода на датчика. Просто вентилатора е двустепенен. От 90-95'С първата и от 95-100'С втората.

Публикувано: 20 фев 2005, 17:59
от aaleks
Браво, двустепенен датчик

не бях чувал. И двете ли степени са прекъснали или още не си решил проблема, да не са последователно свързани. Пиши кво е станало!
Публикувано: 22 фев 2005, 22:32
от jabkov

Последната ми теория е че не работи релето за включване, а то е на едно особено приятно за работа място - зад акумулатора

. Когато давам " на късо" буксата на датчика релето "цъка"

но няма резултат....
Публикувано: 23 фев 2005, 09:39
от Brock
Явно наистина ти е релето

Публикувано: 23 фев 2005, 12:32
от aaleks
или от релето до вентилатора, слабо звено - буксата м/у двете
p.s. и при двете степени ли е така - би трябвало да имаш и две релета
Публикувано: 24 фев 2005, 13:47
от jabkov
"[quote="aaleks"]или от релето до вентилатора " Kъде до вентилатора има реле?
Публикувано: 24 фев 2005, 14:04
от Brock
Не от релето до вентилатора, а по пътя МЕДУ релето и вентилатора

Публикувано: 27 фев 2005, 19:42
от jabkov

Проблема почти е решен. Разбирасе по случайност

. Случайно при запален двигател дадох "на късо" изводите на датчика и.... о чудо живо е

, демек заработи вентилатора. т.е задължително трябва да работи двигателя за да върти вентилатора. Проблема за сега е че работи само едната степен но това разбирасе е много малък проблем. Незнам дали и при другите фордове е така. Поздрави на всички

Публикувано: 27 фев 2005, 23:02
от cossy
Вентилаторчето работи само на контак

Колкото до степените... тук вече си виж релето

Публикувано: 09 юли 2005, 21:12
от cybernone
Здр.
Аз съм с ескорт 1.8 16В (105 кс) и имах същия проблем и много патих с тея дат4ици.
сега всичко което нау4их:
При колите с климатик перката се ръководи и от климатика и от дат4ик които се намира в един марку4 от ляво на радиотора (от шофиорската седалка). когато се включи климата релето автоматично си пуска перката. датчика които ина4е пуска перката е с 4 кра4ета и има две скорости. първата я пуска на 100С а втората на 110С. релето дърпа инфо от него само при спрян климатик. по принцип зетеците работят на по висока темп. а относно самите датчици аз лично смених три нови докато най-накрая един работеше, проблема е там 4е има много дефектни и ти си зимаш ужким нов (както аз от Моторкрафт) , да ама перката пак не включва и човек почва да търси причината другаде. а за инфо релето при колите с климатик ново е около 95лв, но на симеон се зима работещо за около 15-20лв. Също така е добре да се поклежда вулканизацията при датчика, защото 4есто се пробива.
Публикувано: 09 юли 2005, 21:12
от cybernone
Здр.
Аз съм с ескорт 1.8 16В (105 кс) и имах същия проблем и много патих с тея дат4ици.
сега всичко което нау4их:
При колите с климатик перката се ръководи и от климатика и от дат4ик които се намира в един марку4 от ляво на радиотора (от шофиорската седалка). когато се включи климата релето автоматично си пуска перката. датчика които ина4е пуска перката е с 4 кра4ета и има две скорости. първата я пуска на 100С а втората на 110С. релето дърпа инфо от него само при спрян климатик. по принцип зетеците работят на по висока темп. а относно самите датчици аз лично смених три нови докато най-накрая един работеше, проблема е там 4е има много дефектни и ти си зимаш ужким нов (както аз от Моторкрафт) , да ама перката пак не включва и човек почва да търси причината другаде. а за инфо релето при колите с климатик ново е около 95лв, но на симеон се зима работещо за около 15-20лв. Също така е добре да се поклежда вулканизацията при датчика, защото 4есто се пробива.
Решение!
Публикувано: 08 сеп 2005, 23:36
от dignatov
Здравейте колеги, има един стар лаф Питай патило а не старило, та на въпроса с датчика. Колегата по горе е много прав за датчика и климатика но е забравил да спомене че бавния ход на перката се реализира посредством съпротивление, и понеже там минава много силен ток е сложено непосредствено след перката. За защита има термо бушон в долната част на съпротивлението който много често гори, съпротивлението е с много малко съпротивление и при мерене с уред дава почти 0 ома, при мен термо бушона изгоря и просто го хванах с клещите и го усуках така че двата края да дадат на късо и от тогава ниамам проблем, е преди това смених и релето "зеленото" Успех на всички.