Страница 1 от 1

Проблем с климатика на фиестата.

Публикувано: 20 юли 2007, 20:19
от john3v
След няколко проби, най-сетне установих, че двигателя ми след нормално каране с 2-4хил оборота и после оставен на място на обороти i изгасва се дължи на често включване/изключване на климатика.
Допълнен е с фреон, според нормата (до сега беше с 240гр. по-малко, благодарение на един майстор...). След допълването започна да включва/изключва още по-често и съответно проблема се задълбочи.
Изключих буксата (мисля, че се казва пресостат високо налягане - на първата картинка) и вече оборотите си дойдоха по местата :) - нито падат при включване на климатика, нито се вдигат - чудо направо. Хубаво, ама нещо взе да не духа достатъчно студено.
Ако някой случайно се е сблъскал с този проблем и е намерил работещо във времето решение, ще му/и бъда безкрайно благодарен.

Изображение

Изображение

Уточнявам, на който не е видял: фиестата е 1.3mi, бензин, няма газ, 96 година, но е с купето на до '95.

Публикувано: 22 юли 2007, 10:19
от samsung_bg
Ами аз си направих същия проблем сам :oops:
Това ми е част от работата - да ремонтирам климатици.
Допълних си климатика колкото трябва и заработи много добре, ама си викам "Чакай да му капна още 100-тина грама" и какво стана - същото.
На празен ход започна да включва и изключва и съответно много падат оборотите.
Моя съвет е да изпуснеш малко фреон, но по-добрия вариант е се презареди(дозира тоно) и съм почти сигурен, че ще ти се реши проблема

Публикувано: 22 юли 2007, 10:43
от john3v
10x ще пробвам.
Но, дали е възмобно да е сдухан самият пресостат?

Публикувано: 22 юли 2007, 11:01
от samsung_bg
john3v написа:Но, дали е възмобно да е сдухан самият пресостат?
Не мисля, че е от него

Публикувано: 25 юли 2007, 12:06
от john3v
Смених средно гърне, сложих и добавка реметализатор и сега климатика не ми гаси двигателя, но изключва преди да е направил достатъчно хладно и примерно след 10 мин работа изобщо не включва повторно през следващите 5 мин.
Обаждах се в МП и от там ми отказаха помощ, щото майстора им по климатиците (който освен всичко останало, което не върши, и не ремонтирал същите, а само им опреснявал съдържанието на фреон срещу има-няма 50лв) бил в отпуск до другия месец.

Публикувано: 25 юли 2007, 12:14
от mrdds
не изпускай фреон свободно в атмосферата.Замърсяваш жестоко околната среда.По добре иди при някой майстор на климатици да ти източи малко фреон в бутилка.Мисля,че никой няма да ти вземе пари за това,при положение,че им оставяш 100-тина грама от фреона си.

Публикувано: 25 юли 2007, 12:28
от traqn_savov
mrdds написа:не изпускай фреон свободно в атмосферата.Замърсяваш жестоко околната среда.По добре иди при някой майстор на климатици да ти източи малко фреон в бутилка.Мисля,че никой няма да ти вземе пари за това,при положение,че им оставяш 100-тина грама от фреона си.
Ха до нас пускат цели хладилни комиони и други техники пълни с фреон, и на задушават редовно :evil: :evil: :twisted: :twisted:

Ще им търкулна един варел, пълен със запалимо вещество на тея изруди.. :twisted: :twisted: >:): *00142*

Сори за офа. :D :D

Публикувано: 25 юли 2007, 12:35
от john3v
mrdds написа:не изпускай фреон свободно в атмосферата.Замърсяваш жестоко околната среда....
А затова ли фреон 143а се води екологично чист?

Публикувано: 25 юли 2007, 21:28
от alex___
Колега, погледни под предния капак дали въртят всичките вентилатори, които отговарят за кондензатора (радиатора) на климатика. Не знам дали си с един или два вентилатора на кондензатора, но и един от тях да не работи в това топло време, налягането става високо и ако пресостатът е комбиниран за високо и ниско налягане, ще го изключва по високо налягане. Затова трябва да обърнеш внимание на тези вентилатори. Също така виж дали този кондензатор (радиатор) не е затлачен с боклуци (прах, пухчета и т.н.) Ако е - изчисти го. Не вярвам пресостатът да е прецакан.Ако всичко по вентилаторите е наред, трябва да отидеш при някой майстор да ти замери фреона, но нека да замери както ниското, така и високото налягане, за да види дали не вдига много високо. Ако престостатът се е прецакал, просто можеш да окъсиш с едно мостче буксата на престостата, но това е само временен вариант. Хубаво е да го смениш колкото се може по-скоро. Ако има нещо друго, питай. Успех!

Публикувано: 25 юли 2007, 22:47
от john3v
С една перка е. Когато климатика е включен върти постоянно (сякаш на първа степен).
Обикновено поддържам чистота навсякъде, но ще и ударя една водоструйка тия дни.
Майстори - честно казано няма в стз. Дори и в МП.
Прави ми впечатление, че когато околната темп. е по-висока от 36 градуса се изключва по-често. Това ми говори, че може би налягането се повишава и примерно пресостата го отчита грешно.
От къде мога да намеря такъв пресостат и дали трябва да се изпусне фреона за да се монтира новия поне за проба?

Публикувано: 28 юли 2007, 22:22
от alex___
Тази перка трябва да се върти бързо даже от високите обороти се чува едно специфично бучене сигурно си го чувал на другите коли с климатик.Провери куплунга на вентилатора дали не е клиясъл или да се е измъкнал ,провери също така дали е със скорости този вентилатор ще го познаеш по това че има повече от два кабела .Ако кабелите са повече от два , измери съпротивлението на намотките, дали не е укъсила някоя от тях.Успех

Публикувано: 30 юли 2007, 14:15
от john3v
Всички съединения са му ОК (за вента).
Бученето си е там.
Направи ми още нещо впечатление - когато съм на място или при бавно движение, когато перката се развърти на високи обороти климатика ми не духа студено.

Публикувано: 30 юли 2007, 22:45
от alex___
Да не се е прецакал терморегулатора?

Публикувано: 31 юли 2007, 14:31
от john3v
Терморегулатор???? Какво е и къде е?
Да не би да имаш предвид термостата за охл. течност на двигателя?

Публикувано: 31 юли 2007, 17:49
от ewgeny
Пресостата трябва да се регулира, на малко по-високо налягане (чети книжка). А колко грама трябва да се източат или дозареди не е важна, а е важно да се напълни системата при работа на климатика до необходимото налягане. А за фреоните, 134 е доста по-безвреден от 22, а 410А е безвреден.

ПП: със това ".....,а ...." незнам дали разбрахте нещо

Публикувано: 31 юли 2007, 18:30
от john3v
@ewgeni: за съжаление на виждам, от къде може да се регулира пресостата. По него няма нищо, което да може да се мръдне.
А и в книжката не намерих нищо за него. В интерес на истината климатика ми бе напълнен според нормата (по налягане) и се наложи да го поизпусна.
Ако има истински разбиращ от автоклиматици в моя вилает - казвайте да отивам, че ме нерви и накрая ще сменя автомобила, колкото и да не ми се иска.

П.С. Майстор, намиращ се до "Загорка" казващ се Сиво... нещо си не можа дори да се докопа до изпарителя, като заключи че фордовете били много ******* и не можели току-така да се ремонтират... резултата е няколко счупени зъбчета на заключващите "механизми" и един полубесен потребител (аз), който си хвана пътя с мръсна газ.

Публикувано: 31 юли 2007, 19:34
от ian
По пътя за Калоновец веднага като излезнеш от града /за СЗ говорим/ отдясно до пътя. Има заведение, след заведението има едни фургони там има добър майстор мисля, че се казваше Йонко. Лятото на 2005 ми прави климатика и досега не съм имал проблем. Обаче оттогава не съм минавал оттам и не знам дали е все още там