Страница 1 от 1
Кой датчик е за перката на радятора?
Публикувано: 27 юни 2007, 20:22
от milenskior
Ха сега колеги кажете кой датчик е за перката на радятора?
Колата е Орион 1,6 карбуратор и имам опасения че не ми работи датчика на вентилатора.
Има общо 3 датчика- единия е на блока с един кабел и за мен това е датчика за стрелката, другия е на маркуча с 2 кабела(за мен това е датчика за вентилатора), а третия е под термостата и е с 4 кабела.
Малко ме е шубе да окъся този с 2 кабела да не би да не е той и да прецакам компа нещо.Сигурно ще кажете какъв комп като си карбуратор, но има понеже съм с климатик и имам стъпково моторче на карбуратора което коригира оборотите в зависимост от температурата и като се вкл. климата. Дори преди малко му правих обучение на газ.
Ето ви и снимка(малко е гадна но е с телефон):

Публикувано: 27 юни 2007, 20:28
от cossy
Aма то вече аман от такива теми, виж в ел. инсталации

Публикувано: 27 юни 2007, 20:48
от milenskior
Еми хубаво колко много теми имало за този датчик, само че колко коли с мотор като моя има във форума- аз знам само за една, така че от всичко което прочетох никъде няма датчици разположени като при мен, така че колега ако знаеш по-добре ми отговори а не ме препращай някъде си.
Публикувано: 27 юни 2007, 20:54
от cossy
Датчика за перката трябва да е на маркуча за радиатора който си показал (това го пише в заключената тема там)

Публикувано: 27 юни 2007, 20:56
от dimbatami
ако си със карборатор що си със 3 датчика ? начи трябва да си инжекцион третиа е за компа а карбораторите немат комп замислисе?
но да знаеш четози на гуменото съединение е за перката
Публикувано: 27 юни 2007, 20:59
от HACKO
И как стигна до заключението че не работи, само защото не го чуваш или температурата е в червения сектор. Само за пример когато отивах на срещата в Априлци някъде след връх Шипка блокираха лагерите на вентилатора и въпреки динамичната езда по пресечена местност( защото бях закъснял) не можах да я вкарам в червения сектор. При нормално каране не се включва.
Датчиците са своеобразни ключове затова окъсяването на буксата не може да доведе до последици. За датчика с два кабела най-вероятно е той. Тъй като датчика включва директно вентилатора кабелите са с голямо сечение, можеш да се ориентираш по това. Ако този с четирите кабела са с малко сечение няма начин да е този. Датчиците за вентилатори с две степени са с три извода.
Публикувано: 27 юни 2007, 22:47
от Jinxy
Моя датчик на термостата е с 4 кабела и е вързан през реле за перката. Това реле се включва винаги когато вкл. климатика. Може да е само за лкимата. Имам си и на маркуча един ( с два кабела ) и един на блока с един кабел - за уреда на таблото(сигурен)....
Публикувано: 28 юни 2007, 00:23
от milenskior
HACKO написа:И как стигна до заключението че не работи, само защото не го чуваш или температурата е в червения сектор. Само за пример когато отивах на срещата в Априлци някъде след връх Шипка блокираха лагерите на вентилатора и въпреки динамичната езда по пресечена местност( защото бях закъснял) не можах да я вкарам в червения сектор. При нормално каране не се включва.
Датчиците са своеобразни ключове затова окъсяването на буксата не може да доведе до последици. За датчика с два кабела най-вероятно е той. Тъй като датчика включва директно вентилатора кабелите са с голямо сечение, можеш да се ориентираш по това. Ако този с четирите кабела са с малко сечение няма начин да е този. Датчиците за вентилатори с две степени са с три извода.
Ами миналото лято преди червената зона се включваше вентилатора, а сега не, така че затова си мисля че не работи.
dimbatami написа:ако си със карборатор що си със 3 датчика ? начи трябва да си инжекцион третиа е за компа а карбораторите немат комп замислисе?
но да знаеш четози на гуменото съединение е за перката
Колега обяснил съм че съм с карбуратор и при това е Вебер двукамерен, обаче имам клима и затова има стъпково моторче на карбуратора което компенсира оборотите и затова имам компютър, ако може да се нарече така.Този компютър управлява запалването и стъпковото моторче, но не и смесообразуването.
Публикувано: 28 юни 2007, 19:46
от milenskior
И така колеги тази вечер откачих датчика който е на маркуча и му замостих двата извода. Реакция никаква и с и без контакт.
След това свалих една х**ня която стои на маската зад радятора и на нея пише 0,23 ома(сигурно е някакво термо съпротивление) обаче с мултицета като го мернах ми даде безкрайност.Явно е изгоряло.Мога ли да го замостя или ще трябва да си търся такова?
Ето и какво представлява:

Публикувано: 28 юни 2007, 21:08
от redchampions
Аз лично го резнах до кабелчетата и ги дадох накъсо - демек замостих го
P.S. Резистора от този Форд на снимката ли го свали?

Публикувано: 28 юни 2007, 22:04
от HACKO

Много стилно е боядисан.
По темата, във всеки случай мотора е предвиден да работи на 12в, така че би трябвало да работи безпроблемно и без резистора, само че ако досега е имал две скорости сега ще работи само на висока.
Публикувано: 29 юни 2007, 00:18
от milenskior
Благодяра за отговорите утре ще го пробвам на късо какво ще стане.
Този "Форд" на снимката е малко хибрид между Трабант, Лада и Дайхатсу.
Ако някой се интересува може да погледне тази тема:
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?t=3229" onclick="window.open(this.href);return false;
Имам и още един трабант само че е кабрио:
http://2tpower.com/forum/viewtopic.php?t=1053" onclick="window.open(this.href);return false;
Айде че стана много офф.
Публикувано: 29 юни 2007, 19:38
от milenskior
И така тази вечер направих следния експеримент: окъсих датчика на маркуча с двата извода и после кабелите на трморезистора, обаче ефекта беше нулев, перката не завърта.
Някакви съвети сега?
Остава да проверя самия двигател на вентилатора дали не е изгорял, но ми се струва че това е малко вероятно.
Публикувано: 29 юни 2007, 20:17
от HACKO
За електромотора сам си се сетил, аз да подметна за бушона ако не си го проверил. да не е онзи датчик с четирите извода, че имаше някъде тема за датчик с четири извода. Ама виж първо мотора.
Публикувано: 01 юли 2007, 14:16
от Jinxy
На моя Фори открих още товарни резисторе... Намират се ( глеано от канал ) в долния ляв ъгъл на радятора. Завити са с винтове и са вкарани в пластмасовата облицовка на радятора - не се вийдат докато не отвиеш винтовете и не ги издърпаш навън. Те са от кантал и наистина загряват като включа перката. Според мен това са товарните резистори за скоростите на мотора. Това от снимката е пластмасово и би се стопило ако трябва да отдаде цялата мощност при бавна скорост на мотора.
Публикувано: 02 юли 2007, 13:28
от Brock
Я кажете дали бъркам, но според мене това е съпротивлението за бавната скорост на вентилатора за охлаждане на ДВГ. Най-вероятно е изгоряло термосъпротивлението. Това, което се вижда в дупката накрая. То е същото като термо съпротивлението на скоростите на вентилатора за купето. Ако се замости това съпротивление /пуска се жичка от единия до другия край/ би трябвало след замерване с мултицета да има някакво съпротивление и бавната/първа скорост на вентилатора да проработи.

При моя мотор, като откачя куплунга за перката на радиатора от датчика, вентилатора се включва нон-стоп. Как е при този орион незнам

Публикувано: 02 юли 2007, 13:40
от milenskior
Brock написа:Я кажете дали бъркам, но според мене това е съпротивлението за бавната скорост на вентилатора за охлаждане на ДВГ. Най-вероятно е изгоряло термосъпротивлението. Това, което се вижда в дупката накрая. То е същото като термо съпротивлението на скоростите на вентилатора за купето. Ако се замости това съпротивление /пуска се жичка от единия до другия край/ би трябвало след замерване с мултицета да има някакво съпротивление и бавната/първа скорост на вентилатора да проработи.

При моя мотор, като откачя куплунга за перката на радиатора от датчика, вентилатора се включва нон-стоп. Как е при този орион незнам

Toчно това термо съпротивление го замостих и без резултат, така че трябва да търся причината другаде.