1-ва степен на вентилатора -ПРОБЛЕМА Е РЕШЕН!

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 27 яну 2005, 14:09

Sorry,нямат съпротивлиние /спирала/ не,че са ги свършили ами вдигат рамене, нямат спомени някой да е търсил до сега тъкова чудо, имат само вентилатори. Така, че пак провери да не е лоша връзка.
Небойте се роби Спартак е с вас!

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 27 яну 2005, 14:40

ок, ще проверя а и ще се консултирам с един приятел електроинжинер за осъществимостта на революционната ми идея. естествено, че ще пиша ако имам успех :D

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 31 яну 2005, 09:34

има развитие. премерих ключа и се оказа, че е здрав. остават съпротивленията :D

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 31 яну 2005, 10:03

Mи то беше почти 100%, че е съпротивление. Те така горят, първо степента на която най-много се използва и постепенно другите изчезват и така :) Ма вие го казахте и аз затфа си трая ;)

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 31 яну 2005, 16:44

а сега brock ако може да каже и от каде да си намеря подходящо съпротивление....

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 16 мар 2005, 22:43

проблема е решен! цена -0.00 лв и 1.5 часа време. оказа се че великите съпротивления, които струват 43 лв в мото пфое, представляват два спираловидни реотана разположени един в друг с керамична изолация между тях. степените на вентилатора работят на следния принцип: 3 -та степен - директна /без съпротивление/; 2-ра степен - през външното /по-голямо/ съпротивление; 1-ва степен - през ДВЕТЕ съпротивления. при мен проблема беше във връзката м/у двете съпротивления. беше хлабава и като я подсилих със здрав кабел и клещи проблема се реши. Какви са моите изводи от упражнението:

1. Тези съпротивления много трудно могат да изгорят - по- слабото е със сечение около 0.7 - 0.8 мм
2. Ако работи първата стерен на вентилатора а не работи втората проблема със сигурност не е в съпротивленията - справка по-горе
3. Оказа се, както обикновено, че личната проверка върши страшна работа и спестява много пари :D Алтернативата беше Мото Пофое - 43 лв + смяна

jabkov
потребител
потребител
Мнения: 33
Регистриран: 17 фев 2005, 13:21
Модел на автомобила: ESKORT 1.8 TDI
Местоположение: SOFIA
Status: Извън линия

Мнение от jabkov » 19 мар 2005, 23:25

:shock: racer11 Направо ме разби. Доколкото знам на тези ключове им трябва захранване за електрониката. :P Но можеш да пробваш с обикновен димер. Но при положение че едното е постоянно а другото променливо напрежение.... не знам какво ще му се случи на димера :lol: . До колкото знам е на принципа на автотрансформатора а транформатор свързан на постоянен ток :arrow: късо. Не съм сигурен но ще ми е интересно какво ще се получи. :)

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 20 окт 2005, 19:02

8)
Прикачени файлове
resistor2-vi.jpg
(11.02 KБ) Свален 203 пъти

Потребителски аватар
miromtkz
потребител
потребител
Мнения: 43
Регистриран: 11 юли 2005, 18:00
Модел на автомобила: Ford Escort S 1.6 EFI
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от miromtkz » 27 ное 2005, 20:23

И аз направих същото. Оправих по-малката намотка и сега е ОК.Само дето монтажа и демонтажа се оказа цяло чудо.
Skype name: miromtkz
В процес на продажба на Ескорта ми
http://miromtkz.hit.bg/ford/DSCM4.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Ford Escort S 1.6 EFI
1090 lv

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 28 ное 2005, 10:08

miromtkz написа:И аз направих същото. Оправих по-малката намотка и сега е ОК.Само дето монтажа и демонтажа се оказа цяло чудо.
еми честито!

само да кажа, че на ескорта съпротивленията не са като тези на снимката на брок.

PlamenJ
потребител
потребител
Мнения: 86
Регистриран: 31 май 2005, 17:06
Модел на автомобила: Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от PlamenJ » 13 яну 2006, 18:22

Brock, снимката на резистора от Мондео ли е?

Имам някакви притеснения, че и моя резистор на перката на радиатора е за поправка и ми се ще да знам така ли изглежда.
Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 16 яну 2006, 09:34

Това е управлението на моторчето на парното, но и това на перката за охлаждане е на същия принцип

:twisted:

Потребителски аватар
adem87
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 08 дек 2007, 19:17
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D 1995g.
Местоположение: Haskovo
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1-ва степен на вентилатора -ПРОБЛЕМА Е РЕШЕН!

Мнение от adem87 » 01 дек 2012, 00:31

Някой може ли да ми помогне ? 1-ва и 2-ра степен на вентилатора не ми работят на Ford Escort 1.8 1995-та година.как мога да си оправя 1-ва и 2-ра степен ? може ли малко снимки кое къде се намира! съпротивленията , намотките , как се разглобява и така нататак.....

Благодаря ви предварително

Потребителски аватар
essex
потребител
потребител
Мнения: 2401
Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: 1-ва степен на вентилатора -ПРОБЛЕМА Е РЕШЕН!

Мнение от essex » 01 дек 2012, 10:45

Аз малко да поднова темата, колеги за да не разглобвам и да си губя времето, ви питам. Къде се намира това съпротивление, защото първата степен на ескорта на бащата не работи. Предварително благодаря :)
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: 1-ва степен на вентилатора -ПРОБЛЕМА Е РЕШЕН!

Мнение от HACKO » 01 дек 2012, 19:32

Вдигаш капака на д-ля, разкопчаваш скобите, които държат горната част на кожуха на вентилатора (между акумулатора и таблото с бушоните), махаш горната част на кожуха и *00133* имаш достъп до резистора. Намира се върху мотора на вентилатора (метална кутийка с кабели), най-често се разхлабва връзката на куплунга към съпротивителния проводник, стискаш с клещите да се възстанови контакта и готово. Сглобяваш по обратния ред и *00130*

П.П. Става въпрос за Ескорт МК3 и 4, какъвто е този от профила ти.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
adem87
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 08 дек 2007, 19:17
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D 1995g.
Местоположение: Haskovo
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1-ва степен на вентилатора -ПРОБЛЕМА Е РЕШЕН!

Мнение от adem87 » 01 дек 2012, 20:47

Наско благодаря! Много време и главоболия ми спести *smilieicon_ford*

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: 1-ва степен на вентилатора -ПРОБЛЕМА Е РЕШЕН!

Мнение от HACKO » 01 дек 2012, 20:53

adem87 написа:Наско благодаря! Много време и главоболия ми спести *smilieicon_ford*
При МК-5,6 (92-95) вентилатора и резистора са на същото място, но достъпа не е толкова лесен, пластмасовата кутия вече е друга и се разглобява по-трудно.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
adem87
потребител
потребител
Мнения: 3
Регистриран: 08 дек 2007, 19:17
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D 1995g.
Местоположение: Haskovo
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 1-ва степен на вентилатора -ПРОБЛЕМА Е РЕШЕН!

Мнение от adem87 » 02 дек 2012, 16:36

Здравейте отново !
Разглобих мотора ми е здрав и резистора също е здрав. смених със друг и пак не ми работи 2-ра степен.

събрах си всичко работи ми 1-ва и 3-та степен . 2-ра степен не ебава ... да не би да е проблема отвЪъъъъъъъътре от копчето ??? нямам вече друго обяснение ... може ли малко "HELP" и как се разглобява вЪъъъъъъъъъъъътре таблото смисЪъъъъъъъъъъъъъъъл тва черната пластмаса ....

благодаря предварително....

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: 1-ва степен на вентилатора -ПРОБЛЕМА Е РЕШЕН!

Мнение от HACKO » 02 дек 2012, 16:51

Сваляш пластмасата около километража, сваляш ръкохватките на копчетата за парното, под тях има болтове, развиваш и останалите болтове на пластмасата, сваляш пластмасата (ако не излиза НЕ ИЗПОЛЗВАЙ груба сила има още някой болт за който не съм се сетил) и имаш достъп до копчето.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта