Проблем с климатика на фиестата.
-
- потребител
- Мнения: 126
- Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
- Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
- Местоположение: Ст. Загора
- Status: Извън линия
Проблем с климатика на фиестата.
След няколко проби, най-сетне установих, че двигателя ми след нормално каране с 2-4хил оборота и после оставен на място на обороти i изгасва се дължи на често включване/изключване на климатика.
Допълнен е с фреон, според нормата (до сега беше с 240гр. по-малко, благодарение на един майстор...). След допълването започна да включва/изключва още по-често и съответно проблема се задълбочи.
Изключих буксата (мисля, че се казва пресостат високо налягане - на първата картинка) и вече оборотите си дойдоха по местата
- нито падат при включване на климатика, нито се вдигат - чудо направо. Хубаво, ама нещо взе да не духа достатъчно студено.
Ако някой случайно се е сблъскал с този проблем и е намерил работещо във времето решение, ще му/и бъда безкрайно благодарен.


Уточнявам, на който не е видял: фиестата е 1.3mi, бензин, няма газ, 96 година, но е с купето на до '95.
Допълнен е с фреон, според нормата (до сега беше с 240гр. по-малко, благодарение на един майстор...). След допълването започна да включва/изключва още по-често и съответно проблема се задълбочи.
Изключих буксата (мисля, че се казва пресостат високо налягане - на първата картинка) и вече оборотите си дойдоха по местата

Ако някой случайно се е сблъскал с този проблем и е намерил работещо във времето решение, ще му/и бъда безкрайно благодарен.


Уточнявам, на който не е видял: фиестата е 1.3mi, бензин, няма газ, 96 година, но е с купето на до '95.

- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Ами аз си направих същия проблем сам
Това ми е част от работата - да ремонтирам климатици.
Допълних си климатика колкото трябва и заработи много добре, ама си викам "Чакай да му капна още 100-тина грама" и какво стана - същото.
На празен ход започна да включва и изключва и съответно много падат оборотите.
Моя съвет е да изпуснеш малко фреон, но по-добрия вариант е се презареди(дозира тоно) и съм почти сигурен, че ще ти се реши проблема

Това ми е част от работата - да ремонтирам климатици.
Допълних си климатика колкото трябва и заработи много добре, ама си викам "Чакай да му капна още 100-тина грама" и какво стана - същото.
На празен ход започна да включва и изключва и съответно много падат оборотите.
Моя съвет е да изпуснеш малко фреон, но по-добрия вариант е се презареди(дозира тоно) и съм почти сигурен, че ще ти се реши проблема

- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 126
- Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
- Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
- Местоположение: Ст. Загора
- Status: Извън линия
Смених средно гърне, сложих и добавка реметализатор и сега климатика не ми гаси двигателя, но изключва преди да е направил достатъчно хладно и примерно след 10 мин работа изобщо не включва повторно през следващите 5 мин.
Обаждах се в МП и от там ми отказаха помощ, щото майстора им по климатиците (който освен всичко останало, което не върши, и не ремонтирал същите, а само им опреснявал съдържанието на фреон срещу има-няма 50лв) бил в отпуск до другия месец.
Обаждах се в МП и от там ми отказаха помощ, щото майстора им по климатиците (който освен всичко останало, което не върши, и не ремонтирал същите, а само им опреснявал съдържанието на фреон срещу има-няма 50лв) бил в отпуск до другия месец.

- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
Ха до нас пускат цели хладилни комиони и други техники пълни с фреон, и на задушават редовноmrdds написа:не изпускай фреон свободно в атмосферата.Замърсяваш жестоко околната среда.По добре иди при някой майстор на климатици да ти източи малко фреон в бутилка.Мисля,че никой няма да ти вземе пари за това,при положение,че им оставяш 100-тина грама от фреона си.




Ще им търкулна един варел, пълен със запалимо вещество на тея изруди..



Сори за офа.


Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
- alex___
- потребител
- Мнения: 54
- Регистриран: 22 фев 2005, 01:05
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.3
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Колега, погледни под предния капак дали въртят всичките вентилатори, които отговарят за кондензатора (радиатора) на климатика. Не знам дали си с един или два вентилатора на кондензатора, но и един от тях да не работи в това топло време, налягането става високо и ако пресостатът е комбиниран за високо и ниско налягане, ще го изключва по високо налягане. Затова трябва да обърнеш внимание на тези вентилатори. Също така виж дали този кондензатор (радиатор) не е затлачен с боклуци (прах, пухчета и т.н.) Ако е - изчисти го. Не вярвам пресостатът да е прецакан.Ако всичко по вентилаторите е наред, трябва да отидеш при някой майстор да ти замери фреона, но нека да замери както ниското, така и високото налягане, за да види дали не вдига много високо. Ако престостатът се е прецакал, просто можеш да окъсиш с едно мостче буксата на престостата, но това е само временен вариант. Хубаво е да го смениш колкото се може по-скоро. Ако има нещо друго, питай. Успех!
И при слънце и при дъжд
Форда пали от веднъж!
Форда пали от веднъж!
-
- потребител
- Мнения: 126
- Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
- Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
- Местоположение: Ст. Загора
- Status: Извън линия
С една перка е. Когато климатика е включен върти постоянно (сякаш на първа степен).
Обикновено поддържам чистота навсякъде, но ще и ударя една водоструйка тия дни.
Майстори - честно казано няма в стз. Дори и в МП.
Прави ми впечатление, че когато околната темп. е по-висока от 36 градуса се изключва по-често. Това ми говори, че може би налягането се повишава и примерно пресостата го отчита грешно.
От къде мога да намеря такъв пресостат и дали трябва да се изпусне фреона за да се монтира новия поне за проба?
Обикновено поддържам чистота навсякъде, но ще и ударя една водоструйка тия дни.
Майстори - честно казано няма в стз. Дори и в МП.
Прави ми впечатление, че когато околната темп. е по-висока от 36 градуса се изключва по-често. Това ми говори, че може би налягането се повишава и примерно пресостата го отчита грешно.
От къде мога да намеря такъв пресостат и дали трябва да се изпусне фреона за да се монтира новия поне за проба?

- alex___
- потребител
- Мнения: 54
- Регистриран: 22 фев 2005, 01:05
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.3
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Тази перка трябва да се върти бързо даже от високите обороти се чува едно специфично бучене сигурно си го чувал на другите коли с климатик.Провери куплунга на вентилатора дали не е клиясъл или да се е измъкнал ,провери също така дали е със скорости този вентилатор ще го познаеш по това че има повече от два кабела .Ако кабелите са повече от два , измери съпротивлението на намотките, дали не е укъсила някоя от тях.Успех
И при слънце и при дъжд
Форда пали от веднъж!
Форда пали от веднъж!
- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
Пресостата трябва да се регулира, на малко по-високо налягане (чети книжка). А колко грама трябва да се източат или дозареди не е важна, а е важно да се напълни системата при работа на климатика до необходимото налягане. А за фреоните, 134 е доста по-безвреден от 22, а 410А е безвреден.
ПП: със това ".....,а ...." незнам дали разбрахте нещо
ПП: със това ".....,а ...." незнам дали разбрахте нещо
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
-
- потребител
- Мнения: 126
- Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
- Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
- Местоположение: Ст. Загора
- Status: Извън линия
@ewgeni: за съжаление на виждам, от къде може да се регулира пресостата. По него няма нищо, което да може да се мръдне.
А и в книжката не намерих нищо за него. В интерес на истината климатика ми бе напълнен според нормата (по налягане) и се наложи да го поизпусна.
Ако има истински разбиращ от автоклиматици в моя вилает - казвайте да отивам, че ме нерви и накрая ще сменя автомобила, колкото и да не ми се иска.
П.С. Майстор, намиращ се до "Загорка" казващ се Сиво... нещо си не можа дори да се докопа до изпарителя, като заключи че фордовете били много
** и не можели току-така да се ремонтират... резултата е няколко счупени зъбчета на заключващите "механизми" и един полубесен потребител (аз), който си хвана пътя с мръсна газ.
А и в книжката не намерих нищо за него. В интерес на истината климатика ми бе напълнен според нормата (по налягане) и се наложи да го поизпусна.
Ако има истински разбиращ от автоклиматици в моя вилает - казвайте да отивам, че ме нерви и накрая ще сменя автомобила, колкото и да не ми се иска.
П.С. Майстор, намиращ се до "Загорка" казващ се Сиво... нещо си не можа дори да се докопа до изпарителя, като заключи че фордовете били много

-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 18 юни 2005, 18:22
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16 V `94
- Местоположение: Ст.Загора и Пловдив
- Status: Извън линия
По пътя за Калоновец веднага като излезнеш от града /за СЗ говорим/ отдясно до пътя. Има заведение, след заведението има едни фургони там има добър майстор мисля, че се казваше Йонко. Лятото на 2005 ми прави климатика и досега не съм имал проблем. Обаче оттогава не съм минавал оттам и не знам дали е все още там
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта