Реле за ел. стъкла
- billy_boy
- потребител
- Мнения: 845
- Регистриран: 01 фев 2006, 12:40
- Модел на автомобила: Audi a4 1.8TQ AJL, караше Sierra
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Реле за ел. стъкла
Я да ми разясните малко дали са ми верни предположенията. Иде реч за реле за ел. стъклата на сиерата. Както знаете вече аз сам си ги монтирах. Та... взех захранване от кабелите при цдто и за сега ми работят и без контакт всичко е нормално но не съм сложил нито бушон нито реле което ме притеснява принципно. Днес монтирах ел. стъкла на една сиера на един приятел и вързах кабелите пак при цдто обаче при него имаше бушон. И забелязах следното явление като се джиткаха машинките сичко беше наред. Обаче след като дойде края и аз продължавах да натискам бушона изгоря. Логично по голямо съпротивление и изгоря. Добре. Та аз си мислях да сложа само бушон намойте ел. стъкла не реле. Въпреки че щом по-умни от мене хора са решили да е реле... та това реле прекъсва тока при по-голямо съпротивление до пускане на бутона и следващото му натискане или? Разяснете ми малко. Също така кой номер е това реле къде стой и колко би струвало. Защото като си свалях машинките от една сиера нз кое е и него свалих... Каквото знаете споделете. 10кс


-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 18 яну 2007, 10:35
- Модел на автомобила: Orion 1.8D Ghia
- Status: Извън линия
Не нарастъва съпротивлението а тока.
Когато стъклото стигне края и моторчетата спрят да се въртят консумацията им скача много и през тях започва да тече доста по-голям ток. Това по принцип е опасно за тях - може да прегреят и да изгорят и затова ако колата е само с копчета трябва да се пуска бутона, когато стъклото спре да се движи. На моя е така. Затова и при теб е изгорял бушона на колата която си правил след като си задържал копчето - протекъл е голям ток.
Другия вариант е когато в управлението има релета. Всъщност това са релета по ток. Предназначението им е да спрат подаването на напрежение към моторчетата, когато тока нарастне - сиреч спрели са да се въртят) това е по-добрия вариант за управление. Тогава може само с еднократно натискане на бутона и стъклата сами да се вдигнат догоре, може да се свържат с алармата и като я включиш стъклата да се вдигат ако са спуснати и разни други подобни... Около 40 лв. ми се върти в главата, че струват подобни релета.
Когато стъклото стигне края и моторчетата спрят да се въртят консумацията им скача много и през тях започва да тече доста по-голям ток. Това по принцип е опасно за тях - може да прегреят и да изгорят и затова ако колата е само с копчета трябва да се пуска бутона, когато стъклото спре да се движи. На моя е така. Затова и при теб е изгорял бушона на колата която си правил след като си задържал копчето - протекъл е голям ток.
Другия вариант е когато в управлението има релета. Всъщност това са релета по ток. Предназначението им е да спрат подаването на напрежение към моторчетата, когато тока нарастне - сиреч спрели са да се въртят) това е по-добрия вариант за управление. Тогава може само с еднократно натискане на бутона и стъклата сами да се вдигнат догоре, може да се свържат с алармата и като я включиш стъклата да се вдигат ако са спуснати и разни други подобни... Около 40 лв. ми се върти в главата, че струват подобни релета.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Колегата George ти е описал добре ситуацията.
По принцип има 3 начина да се спре мотора, когато стъклото достигне до крайно положение.
1. С краен изключвател. Микроключе, което прекъсва захранването в съответната посоке на движение.
2. Чрез измерване на тока на консумация. Това е добро решение, но ако имаш повреда по механиката и натискаш копчето ще се случи същото с бушоно както при теб.
3. С преслушване на захранването. Това е най-добрия вариант. Понеже ел.захранването на автомобила е с постоянен ток, то всяко едно моторче внася "шум" в мрежата. Точно това прави устройството за което ти писа George. То следи има ли смущения от моторчето, което движи стъклата и спира захранването, ако няма. Това е по-хитро от останалите решения, защото при всички положения ще спре захранването, независимо дали си вдигнал или свалял прозореца или има механична повреда.
По принцип има 3 начина да се спре мотора, когато стъклото достигне до крайно положение.
1. С краен изключвател. Микроключе, което прекъсва захранването в съответната посоке на движение.
2. Чрез измерване на тока на консумация. Това е добро решение, но ако имаш повреда по механиката и натискаш копчето ще се случи същото с бушоно както при теб.
3. С преслушване на захранването. Това е най-добрия вариант. Понеже ел.захранването на автомобила е с постоянен ток, то всяко едно моторче внася "шум" в мрежата. Точно това прави устройството за което ти писа George. То следи има ли смущения от моторчето, което движи стъклата и спира захранването, ако няма. Това е по-хитро от останалите решения, защото при всички положения ще спре захранването, независимо дали си вдигнал или свалял прозореца или има механична повреда.
- miros
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 07 мар 2005, 18:33
- Модел на автомобила: Escort 1,6 EFI 1991г.
- Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
На моя Ескорт също монтирах ел.стъкла. Само, че ролята ан релето което иам във схемата е единственно да ти позволява ако не си дал на контакт да ти работят прозорците след като отвориш шофиорската врата. Т.е. управлява по кой от два различни пътя да ти дойде захранването към копчетата за стъклата.
Пак казвам това е за Ескорт-а за Сиерата незнам дали е така. Нямам и ел.схемата за да проверя!
Пак казвам това е за Ескорт-а за Сиерата незнам дали е така. Нямам и ел.схемата за да проверя!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта