мондео 2 перка първа степен проблем
- kabalo86
- потребител
- Мнения: 185
- Регистриран: 28 сеп 2010, 16:40
- Модел на автомобила: Мондео мк2 2.0 16в
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: мондео 2 перка първа степен проблем
Абе и мен ме клони натам ама се ми се иска да не е хахахаHACKO написа:Тъй като надали в България има човек запознат с архитектурата на компютъра и да е в състояние да внесе някаква корекция или да направи ремонт, ти остава да смениш целия компютър или да си караш така.

Re: мондео 2 перка първа степен проблем
Оправихте ли проблема или търсите компютърен архитектурчик
или ще сменяте компютъра 


- kabalo86
- потребител
- Мнения: 185
- Регистриран: 28 сеп 2010, 16:40
- Модел на автомобила: Мондео мк2 2.0 16в
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: мондео 2 перка първа степен проблем
добре де колега нали казвам че кабелите са здрави защото първа степен тръгва от климатика ???immm написа:Оправихте ли проблема или търсите компютърен архитектурчикили ще сменяте компютъра
какво предлагаш ти?????
Re: мондео 2 перка първа степен проблем
Тая перка в казанче като ти присветва на таблото значи антифриза ти е на минимум. Освен ако няма проблем с датчика/инсталацията.
На напълно студена кола и паркирана на равно антифриза трябва да ти е на около 1-1,5см над чертата за минимум.
А за степента на перката, щом знаеш че кабелите са здрави отдели тоя от 13ти пин така че да имаш достъп до него докато работи колата и му подай маса от някъде.
Ако тръгне перката значи компю не прекъсва масата към него.
Щом не я прекъсва значи нещо не му казва, че температурата е достатъчно висока (100 градуса) за да я пусне.
Това нещо е датчика върху термостата.
Инсталацията до него е здрава, щом при изключване на буксата тръгва бързата скорост.
Понеже не си споменавал - перката въобще тръгва ли самостоятелно на бърза скорост? За да ти кажа дали да пробваш с друг сензор.
На напълно студена кола и паркирана на равно антифриза трябва да ти е на около 1-1,5см над чертата за минимум.
А за степента на перката, щом знаеш че кабелите са здрави отдели тоя от 13ти пин така че да имаш достъп до него докато работи колата и му подай маса от някъде.
Ако тръгне перката значи компю не прекъсва масата към него.
Щом не я прекъсва значи нещо не му казва, че температурата е достатъчно висока (100 градуса) за да я пусне.
Това нещо е датчика върху термостата.
Инсталацията до него е здрава, щом при изключване на буксата тръгва бързата скорост.
Понеже не си споменавал - перката въобще тръгва ли самостоятелно на бърза скорост? За да ти кажа дали да пробваш с друг сензор.
- kabalo86
- потребител
- Мнения: 185
- Регистриран: 28 сеп 2010, 16:40
- Модел на автомобила: Мондео мк2 2.0 16в
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: мондео 2 перка първа степен проблем
казал съм няколко пъти вече датчика отчита правилно температурата пробвано с диагностика .втора степен тръгва на 109-110 градуса.първа тръгва само през климатика.А и нали климатика командва първа степен пак през същия 13 пин за това си мислиме за проблем в компа 

Re: мондео 2 перка първа степен проблем
В тази тема не си казвал, че датчика отчита правилно и е пробван с диагностика.
Климатика нищо не командва през 13ти пин, схемата му е отделна и разбирай, че се събират два кабела в един при релето - тоя от 13ти пин и тоя от климатика.
Климатика нищо не командва през 13ти пин, схемата му е отделна и разбирай, че се събират два кабела в един при релето - тоя от 13ти пин и тоя от климатика.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: мондео 2 перка първа степен проблем
Хипотетично да приемем, че датчика е проверен/сменен и работи коректно и въпреки това на пин 13 няма никой, какво правим тогава?immm написа:В тази тема не си казвал, че датчика отчита правилно и е пробван с диагностика.
Климатика нищо не командва през 13ти пин, схемата му е отделна и разбирай, че се събират два кабела в един при релето - тоя от 13ти пин и тоя от климатика.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Re: мондео 2 перка първа степен проблем
Хипотетично ако се извади/прекъсне кабела от 13ти пина на буксата на компютъра, като се запали двигателя студен, перката трябва да тръгне, а като се свърже отново - да спре.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: мондео 2 перка първа степен проблем
Стига с тези глупости 13 та 13 ! На МОНДЕО 1996-2000 13 пин е за диагностичната букса!
И никъде, ама нито на Фокус с 13 , нито на Мондео с 68 пин няма дублиращ кабел от климатика до релето .
"Хипотетично " рязане на кабел е прекъсване на верига на релето и няма как да пусне вентилатора да го духа
.
Като гледам то лятото мина, тя темата не е актуална ...
През компа на мотора минава цялото управление на перките, независимо на климатик или не. На диагностиките има режим проверка на периферията като дюзи , помпа перки...
Пуска се теста и се вижда дали слуша.
Има вариант компа да е виновен за случката.
Ако си загрижен за колата, намираш майстор и я лекуваш ( пък Didibao ти е съгражданин ) , ако не чакаш два месеца във форума някой да ти я оправи.
Поздрави
И никъде, ама нито на Фокус с 13 , нито на Мондео с 68 пин няма дублиращ кабел от климатика до релето .
"Хипотетично " рязане на кабел е прекъсване на верига на релето и няма как да пусне вентилатора да го духа

Като гледам то лятото мина, тя темата не е актуална ...
През компа на мотора минава цялото управление на перките, независимо на климатик или не. На диагностиките има режим проверка на периферията като дюзи , помпа перки...
Пуска се теста и се вижда дали слуша.
Има вариант компа да е виновен за случката.
Ако си загрижен за колата, намираш майстор и я лекуваш ( пък Didibao ти е съгражданин ) , ако не чакаш два месеца във форума някой да ти я оправи.
Поздрави
Re: мондео 2 перка първа степен проблем
Не е задължително да е с еец-5 като е мк2, т.е. 104 пиновата букса при което номерацията на пиновете и на кой какво излиза става друга. Не е питано, не е казано.
Ако е с еец-4 грешите - нищо от климатика не минава през компютъра като управление на перки и дори климатик. Говорим за управление. Има само два кабела - на пин 10 и на пин 54 - които служат за: пин10 - еку-то да разбере, че е задействан климатика (получавайки сигнал там от съединителя на компресора) за да повиши оборотите; пин 54 - в следствие на WOT (wide open throttle) ИЛИ превишаване на процент натоварване на мотора над определен процент, чрез сигнал на кабела през този пин се деактивира WOT релето (обикновено синьо на цвят) за да се деактивира климатика, за да бъде дадена пълната възможна мощност на мотора. Т.е. - никакво управление, чиста сигнализация и съвсем нищо общо с перките по отношение на климатика.
И също за еец-4 гарантирам, че ако се запали студен двигателя и се прекъсне кабела от 13ти пин ще тръгне бавната скорост, а ако се прекъсне 31ви - бързата.
Ако е с еец5, то тогава съответните пинове за пускане на перката трябва да са 17 и 68. И логиката на управление - при прекъсване перката да тръгне - трябва да е същата.
Ако е с еец-4 грешите - нищо от климатика не минава през компютъра като управление на перки и дори климатик. Говорим за управление. Има само два кабела - на пин 10 и на пин 54 - които служат за: пин10 - еку-то да разбере, че е задействан климатика (получавайки сигнал там от съединителя на компресора) за да повиши оборотите; пин 54 - в следствие на WOT (wide open throttle) ИЛИ превишаване на процент натоварване на мотора над определен процент, чрез сигнал на кабела през този пин се деактивира WOT релето (обикновено синьо на цвят) за да се деактивира климатика, за да бъде дадена пълната възможна мощност на мотора. Т.е. - никакво управление, чиста сигнализация и съвсем нищо общо с перките по отношение на климатика.
И също за еец-4 гарантирам, че ако се запали студен двигателя и се прекъсне кабела от 13ти пин ще тръгне бавната скорост, а ако се прекъсне 31ви - бързата.
Ако е с еец5, то тогава съответните пинове за пускане на перката трябва да са 17 и 68. И логиката на управление - при прекъсване перката да тръгне - трябва да е същата.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: мондео 2 перка първа степен проблем
immm написа:Хипотетично ако се извади/прекъсне кабела от 13ти пина на буксата на компютъра, като се запали двигателя студен, перката трябва да тръгне,
Спри да пишеш глупости, че има хора дет четат и не разбират и си викат : "тоя сигурен, чакай да срежа кабела кой беше там 13" .immm написа: гарантирам, че ако се запали студен двигателя и се прекъсне кабела от 13ти пин ще тръгне бавната скорост
Пък земи го срежи тоз кабел 13, та после да си хипотетично сигурен , че няма въобще да тръгне перка 1 степен.
Re: мондео 2 перка първа степен проблем
Това, което специално за еец-4 съм написал е поради простия факт, че го имам пред себе си физически, нагледно и изпробвано, и е факт също както е гравитацията. Поради тази причина по-нататъшно обясняване е просто безсмислено, а който иска нека налага мнението си чрез авторитет.
За еец-5 няма да твърдя, само ще кажа, че логиката на управление и релетата са същите, само пиновете са на различна номерация - 17, 68.
За еец-5 няма да твърдя, само ще кажа, че логиката на управление и релетата са същите, само пиновете са на различна номерация - 17, 68.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта