Проблем форд фокус
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 12 май 2007, 11:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetec - 11.2000г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Проблем форд фокус
Здравейте, колеги!
От известно време се появиха 2 проблема с фокуса. Моля, ако някой има идея/мнение да сподели.
Проблем 1: Първо малко предистория....Колата не искаше да запали, върти стартера, но нищо не се случва! Мислех че е проблем с акумулатор, та извиках познат, който ми даде ток, но колата въобще не палеше. Направи ми впечатление, че като дам контакт, не чувам бученето на бензиновата помпа. Закарах я на майстор и след прегледа ми казаха, че бензиновата помпа е забила, не можело да се оправи - трябвало нова. Сменяме я. Колата се оправи и започна да пали, но след 2 дена въртейки на контакт, отново не чух бученето на помпата.....и колата не запали, отидох при майсторите и след 3 дена чакане се оказа, че някакво кабелче било. Колата сега уж е оправена, пали, но като завъртя на контакт бученето на помпата не спира. Бучи постоянно. На какво може да се дължи това? Проблемно ли е? Изглежда ми само на закрепена работа, възможно ли е така да изгори самата помпа или нещо друго?
Проблем 2: Колата мени оборотите си когато е в движение и тръгна да спирам. Спирам, пада стрелката на оборотомера до към 500 оборота и после сама се вдига до 900. Поняко се случва и да угасне автомобила. Когато работи на място не мени оборотите, държи си 900 и не мърда. Този проблем се забеляза още в края на миналата зима, но докато дойде ред за майстор времето се затопли и тя спря да го прави. Та до началото на тази есен, когато бяха първите студени дни и проблема се появи отново. Ходих да ми чистят стъпковото моторче, но нещата си останаха същите.
Някакви идеи?
От известно време се появиха 2 проблема с фокуса. Моля, ако някой има идея/мнение да сподели.
Проблем 1: Първо малко предистория....Колата не искаше да запали, върти стартера, но нищо не се случва! Мислех че е проблем с акумулатор, та извиках познат, който ми даде ток, но колата въобще не палеше. Направи ми впечатление, че като дам контакт, не чувам бученето на бензиновата помпа. Закарах я на майстор и след прегледа ми казаха, че бензиновата помпа е забила, не можело да се оправи - трябвало нова. Сменяме я. Колата се оправи и започна да пали, но след 2 дена въртейки на контакт, отново не чух бученето на помпата.....и колата не запали, отидох при майсторите и след 3 дена чакане се оказа, че някакво кабелче било. Колата сега уж е оправена, пали, но като завъртя на контакт бученето на помпата не спира. Бучи постоянно. На какво може да се дължи това? Проблемно ли е? Изглежда ми само на закрепена работа, възможно ли е така да изгори самата помпа или нещо друго?
Проблем 2: Колата мени оборотите си когато е в движение и тръгна да спирам. Спирам, пада стрелката на оборотомера до към 500 оборота и после сама се вдига до 900. Поняко се случва и да угасне автомобила. Когато работи на място не мени оборотите, държи си 900 и не мърда. Този проблем се забеляза още в края на миналата зима, но докато дойде ред за майстор времето се затопли и тя спря да го прави. Та до началото на тази есен, когато бяха първите студени дни и проблема се появи отново. Ходих да ми чистят стъпковото моторче, но нещата си останаха същите.
Някакви идеи?
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем форд фокус
По първия проблем да, "ундурмисана" работа са направили майсторите.
При подаване на контакт, към котвата на релето на бензиновата помпа се подава плюс, а минуса към котвата за да залепи релето и да подкачи бензин за 1-2 сек. и да спре се подава от компютъра. При палене минуса от компютъра е постоянен и върти постоянно. 'Общо взето' това е принципа. Те или са вързали директен минус към релето, или са подали директен плюс към помпата от главното реле (или някъде другаде). Ще спра до тук с гадаенето.
По втория въпрос - трябва диагностика с живи данни и да се видят адаптациите, но в Плевен не знам, може би @paci може да те ориентира. Може да има дебитомер (ако е с дебитомер, че може да е и с МАР сензор) за чистене или стъпково моторче, само че това си е малко рисково при фокусите, че след чистене някой път се побъркват и държат 4-5хил об.
При подаване на контакт, към котвата на релето на бензиновата помпа се подава плюс, а минуса към котвата за да залепи релето и да подкачи бензин за 1-2 сек. и да спре се подава от компютъра. При палене минуса от компютъра е постоянен и върти постоянно. 'Общо взето' това е принципа. Те или са вързали директен минус към релето, или са подали директен плюс към помпата от главното реле (или някъде другаде). Ще спра до тук с гадаенето.
По втория въпрос - трябва диагностика с живи данни и да се видят адаптациите, но в Плевен не знам, може би @paci може да те ориентира. Може да има дебитомер (ако е с дебитомер, че може да е и с МАР сензор) за чистене или стъпково моторче, само че това си е малко рисково при фокусите, че след чистене някой път се побъркват и държат 4-5хил об.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 12 май 2007, 11:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 Zetec - 11.2000г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Проблем форд фокус
Възможно ли е тази закрепена работа да доведе до някакви по-сериозни последствия?
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем форд фокус
Ако помпата работи непрекъснато, не знам колко време ще издържи и ще ти пробутат още една.
Хм, има вероятност да се е скапал стъпковия клапан, щом не се получава с чистене (ако въобще са го почиствали).
Поне при мен го имаше този проблем и го реших като смених клапана.
Хм, има вероятност да се е скапал стъпковия клапан, щом не се получава с чистене (ако въобще са го почиствали).
Поне при мен го имаше този проблем и го реших като смених клапана.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем форд фокус
Не.tsendo написа:Възможно ли е тази закрепена работа да доведе до някакви по-сериозни последствия?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта