оборотомер грешни показания
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: оборотомер грешни показания
cane_4ita: Виж да не ти играе цялото захранване - като запалиш фаровете дали плафоните в купето си сменят силата на светене.
Отделно провери и за лампите по таблото - например дръпни ръчна, за да ти свети лампичката. Включи на дълги светлини, смукач и т.н. за да ти светят и тези лампички - и виж дали ще се променя силата на светене при вкл./изкл. габарити. Разбутай и бушоните по таблото.
Огледай и тънките кабели от клемите на акумулатора, които захранват тези неща - но ако е от тях сигурно щеше да се влияе и когато включиш друг консуматор - например вентилатора в купето. (и в крайна сметка може да се наложи да свалиш таблото и да измериш какво става със захранването и масата)
И хич не е лоша идея, дето вика opex, да си теглиш още една маса профилактично.
S_C много интересно точно пък наполовина. Сигурно ще го измислим, ама щеше да е удобно ако можеше да пробваш с резервно табло.
ха - намерих си един Haynes за Mondeo. И както си мислех - оборотомера взима сигнал от пин.11 на EDIS-a (pin11-CTO), а същият този сигнал отива и до ECU-то на пин.4. Мисля, че от пин.2 (IDM) също може да се извади сигнал за тахометър.
Май трябва да се измери какво става. Може проблемът ти изобщо да не е в таблото.

Отделно провери и за лампите по таблото - например дръпни ръчна, за да ти свети лампичката. Включи на дълги светлини, смукач и т.н. за да ти светят и тези лампички - и виж дали ще се променя силата на светене при вкл./изкл. габарити. Разбутай и бушоните по таблото.
Огледай и тънките кабели от клемите на акумулатора, които захранват тези неща - но ако е от тях сигурно щеше да се влияе и когато включиш друг консуматор - например вентилатора в купето. (и в крайна сметка може да се наложи да свалиш таблото и да измериш какво става със захранването и масата)
И хич не е лоша идея, дето вика opex, да си теглиш още една маса профилактично.
S_C много интересно точно пък наполовина. Сигурно ще го измислим, ама щеше да е удобно ако можеше да пробваш с резервно табло.
ха - намерих си един Haynes за Mondeo. И както си мислех - оборотомера взима сигнал от пин.11 на EDIS-a (pin11-CTO), а същият този сигнал отива и до ECU-то на пин.4. Мисля, че от пин.2 (IDM) също може да се извади сигнал за тахометър.
Май трябва да се измери какво става. Може проблемът ти изобщо да не е в таблото.

- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: оборотомер грешни показания
Нямам навик да гледам уреди и не знам дали има предистирия някаква проблема. Едно време губеше датчика на вала заради проблеми с инсталацията и тогава уреда си забиваше директно нула, но и колата прекъсваше. Т.е. там си върви някаква комуникация. Колата си работи на бензин, на газ, няма проблеми.Не губи бобината примерно...което предполага, че в компютъра оборотите се отчитат правилно.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: оборотомер грешни показания
Шансът мондеото му да е с EDIS клони към нищожен. Компютъра си вижда обороти и т.н. по входа от сензора и той си е наред щом няма проблем с работата на двигателя. Но си има конкретен извод само за оборотомера на таблото на пин 4. За това казвам или самия оборотомер в таблото се е развалил, някой елемент да му е цъфнал, или нещо в изхода на компа, най-вероятно първото. Пробва се с друго табло и готово. Компютри пък има с лопата да ги ринеш и от 1.8, и от 1.6 също става ей така колкото за пробата.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: оборотомер грешни показания
Добре тогава, смени компютъра - може пък да са му се объркали байтовете и да е решил да дели сигнала на две.
(аз си мислех, пък и от схемата изглежда, че 4-пин на компютъра е вход - ама може и да е изход..)
Също може да няма EDIS, ами компютърът да пали бобините - компютри има разни..
Я нека Didibao да каже - второ мнение никога не е излишно.
(аз си мислех, пък и от схемата изглежда, че 4-пин на компютъра е вход - ама може и да е изход..)
Също може да няма EDIS, ами компютърът да пали бобините - компютри има разни..
Я нека Didibao да каже - второ мнение никога не е излишно.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4605
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: оборотомер грешни показания
Ако за моята баба яга става дума, няма EDIS. На Мондео това е интегрирано в компютъра и директно си управлява всичко. Няма преходни модули.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- cane_4ita
- потребител
- Мнения: 92
- Регистриран: 14 мар 2011, 18:40
- Модел на автомобила: escort 1.6 ghia kombi karburator
- Местоположение: Ракитово,Велинград,
- Status: Извън линия
Re: оборотомер грешни показания
Разбрах от къде идва проблема при мен.Осветлението на таблото при мен е с светодиоди от този тип= https://www.google.bg/search?q=%D1%81%D ... B500%3B333
бяха тръгнали да се прецакат-започват да мигат и от там ми даваше разликата в показанията на оборотомера.Сега са сменени и всичко е точно
бяха тръгнали да се прецакат-започват да мигат и от там ми даваше разликата в показанията на оборотомера.Сега са сменени и всичко е точно
Кола и жена не се дават!!!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта