Необслужваем акумулатор
-
- потребител
- Мнения: 121
- Регистриран: 04 мар 2013, 21:12
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 tddi 90hp combi 2000
- Status: Извън линия
Необслужваем акумулатор
Здравейте колеги!
Въпроса ми е следният;
През юли 12г. сложих нов акумулатор ''Banner''http://www.bannerbatterien.com/backend/ ... 090101.pdf
На етикета пише че, не е обслужваем и аз наистина до сега не съм го поглеждал.Днес свалих капака да го видя- не че има проблем,просто ей така и забелязах че, под етикета има ревизионни капачки.
Наистина ли не е обслужваем или аз съм закъснял с проверката?
Може ли да се зарежда на зарядно ако трябва и трябва ли да се развиват капачките? Не че не съм зареждал акумулатори и знам как, ама този ме шашка.
Благодаря ви предварително !
Въпроса ми е следният;
През юли 12г. сложих нов акумулатор ''Banner''http://www.bannerbatterien.com/backend/ ... 090101.pdf
На етикета пише че, не е обслужваем и аз наистина до сега не съм го поглеждал.Днес свалих капака да го видя- не че има проблем,просто ей така и забелязах че, под етикета има ревизионни капачки.
Наистина ли не е обслужваем или аз съм закъснял с проверката?
Може ли да се зарежда на зарядно ако трябва и трябва ли да се развиват капачките? Не че не съм зареждал акумулатори и знам как, ама този ме шашка.
Благодаря ви предварително !
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Необслужваем акумулатор
Може да се зарежда, ако е необходимо. Отгоре има ли "око"- прозорче, ако има то като погледнеш в него трябва да е зелено,- което показва че акумулатора е добре, ако е черно-е "заминал". Но може да са използували старата кутия без прозорче, тогава трябва да се довериш на описанието.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 121
- Регистриран: 04 мар 2013, 21:12
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 tddi 90hp combi 2000
- Status: Извън линия
Re: Необслужваем акумулатор
На предишният акумулатор имаше прозорче, но на този няма.
За сега няма да го пипам,защото още е в гаранция.Намерих статии за акумулатори в които пише че,електролита на необслужваемите е по-гъст от другите и не се изпарява толкова лесно.Може би затова капачките са запечатани с фолио, за да не се отварят често.
За сега няма да го пипам,защото още е в гаранция.Намерих статии за акумулатори в които пише че,електролита на необслужваемите е по-гъст от другите и не се изпарява толкова лесно.Може би затова капачките са запечатани с фолио, за да не се отварят често.
- GAZ66
- потребител
- Мнения: 76
- Регистриран: 14 дек 2010, 17:59
- Модел на автомобила: ФОРД сиера 1.8 td
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Необслужваем акумулатор
Другия вариант е да питаш това което те интересува, от където си го купил.
Няма утре,всичко е днес.
-
- потребител
- Мнения: 39
- Регистриран: 10 сеп 2009, 23:46
- Модел на автомобила: Ford Escort '97 1.8
- Status: Извън линия
Re: Необслужваем акумулатор
Колега,
Необслужваем акумулатор означава, че той не е с класическия електролит - разредена с вода сярна киселина с определена плътност при заредено състояние, т.е. не се налага периодочно да се проверява нивото на електролита и да се долива дистилирана вода при нужда. При необслужваемите пак електролита е със сярна киселина (все пак това е оловен акумулатор), но там нещата са по-различни.
Няма акумулатор, който да не се зарежда, ако напрежението му при покой падне под определено ниво. Той затова е акумулатор. Нали и самият автомобил го зарежда.
Само да добавя. При класическите оловни акумулатори истинският критерий за състоянието на акумулатора е плътността на електролита. При тях можеш да я измериш през ревизионните отвори.
Поздрави!
Необслужваем акумулатор означава, че той не е с класическия електролит - разредена с вода сярна киселина с определена плътност при заредено състояние, т.е. не се налага периодочно да се проверява нивото на електролита и да се долива дистилирана вода при нужда. При необслужваемите пак електролита е със сярна киселина (все пак това е оловен акумулатор), но там нещата са по-различни.
Няма акумулатор, който да не се зарежда, ако напрежението му при покой падне под определено ниво. Той затова е акумулатор. Нали и самият автомобил го зарежда.
Само да добавя. При класическите оловни акумулатори истинският критерий за състоянието на акумулатора е плътността на електролита. При тях можеш да я измериш през ревизионните отвори.
Поздрави!
-
- потребител
- Мнения: 121
- Регистриран: 04 мар 2013, 21:12
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 tddi 90hp combi 2000
- Status: Извън линия
Re: Необслужваем акумулатор
Благодаря за отговора, колега!Ribar написа:Колега,
Необслужваем акумулатор означава, че той не е с класическия електролит - разредена с вода сярна киселина с определена плътност при заредено състояние, т.е. не се налага периодочно да се проверява нивото на електролита и да се долива дистилирана вода при нужда.
Това означава ли,че капачките не се развиват при зареждане на зарядно устройство извън колата?
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Необслужваем акумулатор
Капачките абсолютно не се пипат, по никакъв повод при необслужваем акумулатор.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 121
- Регистриран: 04 мар 2013, 21:12
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 tddi 90hp combi 2000
- Status: Извън линия
Re: Необслужваем акумулатор
Колега ЯЛТА,това исках да разбера.ЯЛТА написа:Капачките абсолютно не се пипат, по никакъв повод при необслужваем акумулатор.
Мерси!
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Необслужваем акумулатор
Аз точно на "необслужваем" съм виждал как електролитът е паднал доста под нивото на оловните пластини и акумулаторът е офирясал от това, че никой не е отвивал капачките да го следи и да долива вода ако се наложи. Естествено ако акумулаторът е в гаранция няма да му я признаят ако видят, че е разлепвал стикерите и е отвивал капачките..
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Необслужваем акумулатор
А как се проверява нивото на електролита на необслужваем акумулатор? Моите са Varta Silver Dynamic и не виждам от къде може да стане това.
-
- потребител
- Мнения: 121
- Регистриран: 04 мар 2013, 21:12
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 tddi 90hp combi 2000
- Status: Извън линия
Re: Необслужваем акумулатор
Колега,виж тук.Това е инструкция за експлоатация за тези акумулатори.dimkar написа:А как се проверява нивото на електролита на необслужваем акумулатор? Моите са Varta Silver Dynamic и не виждам от къде може да стане това.
Дано да съм помогнал.http://d26maze4pb6to3.cloudfront.net/va ... 150x75.pdf
-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Необслужваем акумулатор
Е на един такъв не обслужваем аз го отворих, долях си му вода и си го имам вече 4 години. И за момента не е дал признак, че се скапва.ЯЛТА написа:Капачките абсолютно не се пипат, по никакъв повод при необслужваем акумулатор.
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Необслужваем акумулатор
Как го отвори? Не виждам къде има капачки:


В тази инструкция не пише нищо за проверка нивото на електролита.kosta69 написа:Колега,виж тук.Това е инструкция за експлоатация за тези акумулатори.
Дано да съм помогнал.http://d26maze4pb6to3.cloudfront.net/va ... 150x75.pdf
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Необслужваем акумулатор
Има, там където са на старите акумулатори, лепенката ги покрива, махни я и ще ги видиш.dimkar написа:Как го отвори? Не виждам къде има капачки:......
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 1384
- Регистриран: 28 сеп 2007, 13:54
- Модел на автомобила: Ескорт RS 2000 96г.
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Необслужваем акумулатор
Точно където е казал Наско. Отлепя се лепенката и има едно пластмасово капаче. То е залепено, отлепих го с права (плоска) голяма отвертка и отдолу са капачетата.
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Необслужваем акумулатор
Добре де, на обикновените акумулатори си има капачета, през които може да се долива вода. На необслужваемите не са предвидени такива екстри. Тогава защо е необходимо да разлепвам етикети, капаци и т.н.? Би трябвало да не се налага проверка. Иначе защо им викат необслужваеми? Питам, защото това са ми първите акумулатори от този вид. Вече направиха 2,5 години и са пушки. Май месец догодина им изтича гаранцията и дотогава не бих направил нищо, с което да им наруша външния вид. Но след това не се знае.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Необслужваем акумулатор
Да де, нищо не се прави. Това дето го пишем за разлепване на етикети, отваряне на капачки, доливане е като изпадне в "клинична смърт"
, да се изцеди и последната искрица живот, ако е останала такава. Ако нищо не стане 


Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Необслужваем акумулатор
Ясно.
Това след колко години експлоатация на акумулатора го направи?peigera написа:...Е на един такъв не обслужваем аз го отворих, долях си му вода и си го имам вече 4 години. И за момента не е дал признак, че се скапва.
- toniboy
- потребител
- Мнения: 1394
- Регистриран: 21 мар 2008, 17:20
- Модел на автомобила: ford C MAX 1.6 TDCI /109 к.с / 2009 г
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Необслужваем акумулатор
От 4 месеца карам с този акумулатор.


Още е в гаранция , необслужваем и няма око .
4дена колата не съм я карал температурата на вън е около 10 градуса и днес слизам въртя и много трудно едва превъртя стартера и релетата зачаткаха.
Замерих напрежението 11.5 v , очевидно недостатъчно да запали. Викнах приятел закачихме кабели и докато пъхна ключа и запали - но какво се получи музиката свирна а панела на радиото е в къщи. Възможно ли е 4 дена да е свирило без панел и да е паднало напрежението + алармата свири,свети 2 дена от бурята?
Та въпроса ми е сега покарах малко колата и вече си пали нормално но трябва ли да го закача на зарядното да го зареждам 8-10 часа или да го оставя алтернатора да си го зареди или дозареди сам ?
колата я карам на къси разстояния 25км на ден .
Явно плеъра нещо е дал фира а ми казаха като махам панела пурво да го изключвам а аз направо си го свалям . Но пък после като паля без него не ми е свирвало музика, за всеки случай го рестнах от копчето му. Има модели докато свири радиото може да махнеш панела и да сложиш диск,
От друга страна е вържано към боша като изкарам ключа и спира , за да работи трябва клуча да е на полу контакт да отключи волана и тогава тръгва след това вече е контакт за лампите и стартиране. Утечка нещо да има мерена е 0.02 мом , мисля беше за гаранцията,


Още е в гаранция , необслужваем и няма око .
4дена колата не съм я карал температурата на вън е около 10 градуса и днес слизам въртя и много трудно едва превъртя стартера и релетата зачаткаха.
Замерих напрежението 11.5 v , очевидно недостатъчно да запали. Викнах приятел закачихме кабели и докато пъхна ключа и запали - но какво се получи музиката свирна а панела на радиото е в къщи. Възможно ли е 4 дена да е свирило без панел и да е паднало напрежението + алармата свири,свети 2 дена от бурята?
Та въпроса ми е сега покарах малко колата и вече си пали нормално но трябва ли да го закача на зарядното да го зареждам 8-10 часа или да го оставя алтернатора да си го зареди или дозареди сам ?
колата я карам на къси разстояния 25км на ден .
Явно плеъра нещо е дал фира а ми казаха като махам панела пурво да го изключвам а аз направо си го свалям . Но пък после като паля без него не ми е свирвало музика, за всеки случай го рестнах от копчето му. Има модели докато свири радиото може да махнеш панела и да сложиш диск,
От друга страна е вържано към боша като изкарам ключа и спира , за да работи трябва клуча да е на полу контакт да отключи волана и тогава тръгва след това вече е контакт за лампите и стартиране. Утечка нещо да има мерена е 0.02 мом , мисля беше за гаранцията,
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Необслужваем акумулатор
Задължително зареждане със зарядното. За да го възстанови алтернатора, трябва да идеш поне два пъти до София.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта