Импулсен датчик на колянов и разпределителен вал? Ескорт 1.6

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
stoqn_dimov1982
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 27 юни 2011, 15:19
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16v 95г
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Импулсен датчик на колянов и разпределителен вал? Ескорт 1.6

Мнение от stoqn_dimov1982 » 05 сеп 2013, 18:40

Здравейте колеги, искам да попитам за стойностите на тези датчици!? Замерих моите, и този на коляновия вал ми показва 420 ома, а този на разпределителния вал 520ома и се чудя тази разлика от 20-30 ома дали влияе на работата на колата? А знам, че този на коляновия вал трябва да е 400ома а на разпределителния не съм сигурен един път го дават 550ома а други го дават 430ома :shock:
И другото което е датчика на коляновия вал ми беше леко хлабав. Възможно ли е от това да ми играят оборотите и да предърпва колата и да има завишен разход?
Колата е Ескорт 1.6 16В 90коня
Благодаря предварително.

Потребителски аватар
Didibao
потребител
потребител
Мнения: 1769
Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
Модел на автомобила: Focus ST170
Местоположение: Перник
Status: Извън линия

Re: Импулсен датчик на колянов и разпределителен вал? Ескорт 1.6

Мнение от Didibao » 05 сеп 2013, 20:55

Ако имаш проблем с този на коляновия вал колата ти въобще няма да работи, та според мен нищо му няма, виж за разпределителните може д работи и без нефо, но тези датчици се мерят с осцилоскоп, а не на съпротивление.

Sent from my 3310I.
Изображение

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Импулсен датчик на колянов и разпределителен вал? Ескорт 1.6

Мнение от opex » 06 сеп 2013, 03:53

И аз съм срещал данни в Аутодата за съпротивление, странно е ама щом дават...
Ако датчика е читав, но играе и е леко хлабав в някакви граници сигурно ще дава отражение на работата. Заводски не е хлабав нали.
Играенето на оборотите, придърпването и завишения разход може да се дължат на голям набор от причини. И всяка причина може да е малка и незначителна. Клапан за празен ход за почистване, кофти свещ, кабел и т.н. Трябва да се погледне от човек, който знае какво да мери и знае как трябва нормално да работи един Зетек.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
stoqn_dimov1982
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 27 юни 2011, 15:19
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16v 95г
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Импулсен датчик на колянов и разпределителен вал? Ескорт 1.6

Мнение от stoqn_dimov1982 » 06 сеп 2013, 19:10

Притегнах го и ся ще видим как ще е. Всичко друго било добре. Трябва ми майстор в Пловдив който ще провери замери всеки датчик! А те се викат нищо и няма, не знам кой може да ти го оправи тоя проблем :lol:

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Импулсен датчик на колянов и разпределителен вал? Ескорт 1.6

Мнение от opex » 06 сеп 2013, 19:47

Извод: карай си форда за да знаеш кой майстор е майстор и кой сервиз е сервиз.
Като детектор на лъжата е, само че за тъпи монтьори.

/офтопик/: вчера за първи път правих диагностика на VW. Беше Голф 4. Грешка в ламбдата - too high. Оказва се, че обеднявало сместа. Аналогично почват да се търсят вакуумни утечки и т.н.
Човека е минал през N-брой !!сервиза!! и не могат да му я оправят.
Като знам как работи всеки Зетек и по-точно компютрите му направих няколко замервания и тест на няколко неща. Изтупах въздушния филтър /за смяна си е/ и свалих дебитомера.
Изчистих дебитомера с контактен спрей както нашите. Беше бъкан с мърсотия.
Резултат - чудеса работа на двигателя, възстановена мощност и няма повече грешка.
Защо: когато дебитомера е мръсен той отчита, че е минал по-малко въздух от реалното. Компютъра обаче си дава гориво като за отчетения въздух и като резултат имаме бедна смес. Което се набива като грешка от ламбда сондата.
Очевидно е, че съм по-читав от N-брой сервизи. ....Едвали :wink: Но е показателно за нивото на 80% от тях!
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
stoqn_dimov1982
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 27 юни 2011, 15:19
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16v 95г
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Импулсен датчик на колянов и разпределителен вал? Ескорт 1.6

Мнение от stoqn_dimov1982 » 07 сеп 2013, 09:10

Всичко е чистено, въздушния филтър го сменям на 1000км заради газта защото е важно за нея. Направих диагностика с диода и ми излиза грешка "176 Oxygen sensor not switching - system is or was lean Left or Front HO2S - Fuel control" а другата е тази 157 TO 159 AFS "AFS - Air Flow Sensor"- което ще рече? И на запален мотор ми дава 998 "Hard fault present"CTS/ATS/AFS/TPS Но бях махнал тръбата от филтъра до дросела та затова може да е тая грешка.

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Импулсен датчик на колянов и разпределителен вал? Ескорт 1.6

Мнение от opex » 08 сеп 2013, 00:55

Air Flow Sensor е дебитомера, който се намира веднага след въздушния филтър. Вади се, почистват се елементите с контактен спрей без да се докосват докато блеснат. Слага се, пали се колата, изчаква се да загрее, проводника на пин-1 (най-левия като е закачена буксата и се стои отпред) се пробива с карфица примерно и се закача +-овата сонда на мултицет, минусовата сонда на мултицета се закача на минуса на акумулатора, трябва да показва 0,7 до около 0,9 волта и да се покачва като се дава газ.
Ламбда сондата има букса с 4 проводника, търсиш черния от страната на буксата, която е откъм самата сонда. Той се пробива по същия начин с карфица и се закача плюсовата сонда на мултицета. Колата работи на място и трябва да е загряла нормално. Трябва сондата постоянно да си мени напрежението между около 0,2 и 0,8 волта. Ако стои само около 0,2 или под него дай леко газ и задръж - ако започне да го мени до 0,8в значи е здрава и има вакуумна отечка някъде. Ако не го мени или се мени в някакви шантави други стойности дори отрицателни сондата е за смяна.
За 998 грешката не мога в момента нищо да кажа понеже са изброени 5 сензора в нея.. оправи всичко, изчисти грешките, карай и после пак чети грешки.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4603
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Импулсен датчик на колянов и разпределителен вал? Ескорт 1.6

Мнение от S_C » 08 сеп 2013, 01:34

Защо не започнете от стандартното за модела-окислени клеми, разпадащи се кабели, утечки и т.н. ,пък после останалото ?
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Импулсен датчик на колянов и разпределителен вал? Ескорт 1.6

Мнение от opex » 08 сеп 2013, 02:17

Това е стандартно за Мондео, но не и за Ескорт :) А и няма нищо сочещо към нещо подобно.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
S_C
потребител
потребител
Мнения: 4603
Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Импулсен датчик на колянов и разпределителен вал? Ескорт 1.6

Мнение от S_C » 08 сеп 2013, 09:57

Всички датчици, работещи на съпротивление, могат да ти забият грешка от окислена клема или утечка.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!

Потребителски аватар
stoqn_dimov1982
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 27 юни 2011, 15:19
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16v 95г
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Импулсен датчик на колянов и разпределителен вал? Ескорт 1.6

Мнение от stoqn_dimov1982 » 09 сеп 2013, 12:40

Всички стойности са както каза колега _friends_ И от както притегнах датчика на коляновия вал не прави проблеми за сега, само остана да видя разхода. :D: Махнах и еко системата цялата е изхвърлих и на мястото на дупките на изпускателния колектор сложих болт от рено за картера на маслото 16х1,5! А тук в една тема пишеше че е 14 болта който трябва та си ядох ушите с тези 14ки болтове!
Благодаря много за мненията! _friends_ Ще я покарам и ще прочета за грешки пак :roll:

Потребителски аватар
stoqn_dimov1982
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 27 юни 2011, 15:19
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16v 95г
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Импулсен датчик на колянов и разпределителен вал? Ескорт 1.6

Мнение от stoqn_dimov1982 » 10 сеп 2013, 09:02

Дрън дрън пак се омаза, 16 литра-100 километра и пак си показа магариите! :evil: Вчера и навъртях 100км градско за тест и на 90-тия пак почна да губи мощност :(

Потребителски аватар
stoqn_dimov1982
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 27 юни 2011, 15:19
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16v 95г
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Импулсен датчик на колянов и разпределителен вал? Ескорт 1.6

Мнение от stoqn_dimov1982 » 11 сеп 2013, 12:28

Грешки 121 и 159 Пак МАФ а като го меря както каза колега излиза че е здрав. :( :?

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Импулсен датчик на колянов и разпределителен вал? Ескорт 1.6

Мнение от opex » 11 сеп 2013, 14:39

121 Outside range throttle position sensor (TPS)
159 Outside range mass air flow sensor (MAF)

A 122, 123 и 157 или 158 не показва?

На TPS единия проводник е връщащ към компютъра (сигнален), другия е +5 волта, третия е маса.
Премери като работи на място колата колко е на първите два.
Дигни на 3000 оборота и задръж и премери на сигналния колко е.
Изгаси колата и дай на контакт.
Премери отново на сигналния и +5в -вия колко е.
Натисни газта до долу и премери сигналния колко показва.
Последно - много бавно отваряй газта. Следи показанието на TPS. Напрежението бавно трябва да се покачва без никакви моментни спадове или пикове в стойностите. Ако има такива - смяна с изправен.

На MAF-а първия е сигнален, втория +5в, третия маса, петия (през една празна дупка) е +12 волта.
По същия начин докато работи на място премери им стойностите.
Дигни на 3000 и задръж и премери на сигналния.
Дигни на 6000 и задръж и премери сигналния.
Пусни данните тук да видим.

Двата датчика работят в някакво отношение, неизправност в единия може да накара компютъра да набие грешка за другия или и за двата.
Като вдигнеш капака има ли от някъде съскащ звук или вакуумна отечка?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
stoqn_dimov1982
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 27 юни 2011, 15:19
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16v 95г
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Импулсен датчик на колянов и разпределителен вал? Ескорт 1.6

Мнение от stoqn_dimov1982 » 11 сеп 2013, 16:07

Оки ще мерна и ще кажа. 167 е другата грешка. Сега чистя мафа ама нещо не иска да се чисти, една жичка си седи черна, един флакон контактен спрей съм изхабил и не ще. Като е сглобя ще ги мерна и ще пиша. 10Х _friends_ А и вакумите са супер проверявал съм ги, всичко е здраво.

Потребителски аватар
stoqn_dimov1982
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 27 юни 2011, 15:19
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16v 95г
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Импулсен датчик на колянов и разпределителен вал? Ескорт 1.6

Мнение от stoqn_dimov1982 » 11 сеп 2013, 16:52

TPS-Запалена е 0.90в на 3000об. е 1,30в. Загасена показва 0,88-4,66 на макс и показанията ги вдига бавно и не играят нагоре надолу, а на 5 волтовия си седи 5 до 5,6 волта. Утре като сложа МАФ ще меря и там, че ся съм го накиснал в една капачка с течността от контактния спрей ама само жичките де :D:

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Импулсен датчик на колянов и разпределителен вал? Ескорт 1.6

Мнение от opex » 11 сеп 2013, 17:58

stoqn_dimov1982 написа:...а на 5 волтовия си седи 5 до 5,6 волта...
Това за ТПС ли се отнася или за МАФ?
5в линиите за ТПС и МАФ са различни и индивидуални, нямат връзка една с друга или с други компоненти. На ТПС не трябва да е повече от 5в., при мен цепи косъма и дава 5.00в например. На МАФ-а принципно не трябва да е повече от 5в също, но при мен е ~5,7 може би заради нещо в самия компютър, но пак върви добре. Най-малкото не трябва да играе това напрежение.
Последна промяна от opex на 11 сеп 2013, 18:33, променено общо 1 път.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
stoqn_dimov1982
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 27 юни 2011, 15:19
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16v 95г
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Импулсен датчик на колянов и разпределителен вал? Ескорт 1.6

Мнение от stoqn_dimov1982 » 11 сеп 2013, 18:27

За ТPS но може и уреда да има отклонение малко ама то е 5.06 не мисля,че е фрапиращо ама незнам :?

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Импулсен датчик на колянов и разпределителен вал? Ескорт 1.6

Мнение от opex » 11 сеп 2013, 18:39

Ако е в някаква разлика плюс-минус 10-15% от стандартното компютъра ще успее да се адаптира, но в никакъв случай не трябва да играе.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

Потребителски аватар
stoqn_dimov1982
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 27 юни 2011, 15:19
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.6 16v 95г
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Импулсен датчик на колянов и разпределителен вал? Ескорт 1.6

Мнение от stoqn_dimov1982 » 11 сеп 2013, 18:46

Утре като е сглобя ще изчистя грешките и ще ги примеря с хубав уред, че тоя му нямам много вяра и ще пиша всички стойности. Иначе на сигналния добри ли са стойностите, такива ли трябва да са?

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта