Акумулатор

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 10 мар 2006, 14:20

shark написа:Колега за тази Сиерка оригиналният акумулатор трябва да бъде 55 Ah и 540 A стартерен ток. По всички каталози дават да бъде с такъв. Аз имам същата кола и съм с такъв акумулаор. Плюс това и динамото е 55 А. Така, че извода е ясен. А за какво ти е по-голям той е и по-скъп
Излишно е да го поясняваш - има дори изведени формули в подкрепа на яките акумулатори :roll: демек - който си е решил да слага голям (явно е мода) пак ще си го сложи! И си е прав - колата си е негова :wink:

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 10 мар 2006, 15:05

kEFi написа:*00118* ...Аз пък реших да си сложа акумулатор от подводница - много яки! Мога да си карам само на стартер :D :D :D
нашата подводница е с ВАРТА (струваше (май) към 1e6 $ (преди 10г още нямаше EUR)), и сигурно ще трябва да я сменят скоро - така че имаш шанс да се сдобиеш с "малко употребявана" ВАРТА.
Всъщност не съм сигурен дали имаме още подводница (освен ако не е много "стелт" - и не се вижда... а може и да гони терористи по дъното на океана ...) (нaдявам се че не издавам военна тайна - все пак сме само военни (от редник нагоре :D ))

Ако си купиваш нов акумулатор, основния параметър който ти трябва са размерите му - иначе ще трябва да пускаш тема "купих си ... ама не ще да влиза". След това избираш по капацитет (най-големия за размера или цената), цена, марка, цвят, ...

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 10 мар 2006, 15:48

Тояно от нея си взех! Малко старичък, ама като го заредя - ще е ОК!
Имам обаче 2 проблема, а именно:
1. Ключа, с който и свалях клемите без да искам го изтървах и той....се завари за две клетки. Специален е, така че си търся нов!
2. Малко е големичък - като торпедо, ама съм си поръчал да ми направят подобаващо ремарке. Вече имам и регистрация като TIR (щото с ремаркето ставам като прицеп)....
...В тази връзка търся амортисьори от фадрома - ако някой има - да свирне!
*00201*

П.П. Аз като си купих новия акумулатор го съобразих с препоръките на производителя. Понеже са си направили труда да си изчислят инсталацията и т.н. Не, че няма мегдан да се вземе по як, но все пак в някакви разумни граници. Примерно моя е 44Аh и до 55 спокойно мога да слагам, но повече от това е неразумно. Не заради геометрия, цвят или мирис! :wink:

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 10 мар 2006, 16:25

*00118* Моят е черен и съм много доволен!!
*167*

Patil
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 16 мар 2006, 10:02
Модел на автомобила: FIESTA 1,1
Местоположение: София
Status: Извън линия

По-голям акумулатор

Мнение от Patil » 16 мар 2006, 10:12

Не се притеснявай.Тъкмо ще се зарежда с по-малък заряден ток а той е разчетен за по-мощен стартер.Аз вместо 55ачасо съм използувал 140ачасов.Возех го в багажника,съединен по грамотен начин.
FIESTA 1,1

Потребителски аватар
Луки
потребител
потребител
Мнения: 279
Регистриран: 29 дек 2005, 12:13
Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8 TD
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Луки » 16 мар 2006, 16:10

ти да не караш на стартер
Изображение

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 25 авг 2006, 23:07

Някой знае ли със сигурност колко Ач трябва да е акумулаторът за ескорт 1,8 тд? Както го пише по книгите.
Изображение

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 26 авг 2006, 01:03

Така колеги добре спорите, ама въпроса не е само в написаните данни на кутията на акумулатора - според мен по-важен е производителя и степента на оригиналност на батерията /вярвайте ми с колко мъка и сгърчване на бюджета съм го разбрал това/ - значи това, че пише, че е 55Ач. и стартов ток 500 - не значи, че наистина е така; купувам си нов бълг. акумулатор и съм щастлив и спокоен, да ама не /действието се развива в края на януари/ грея свещите, тръгвам да въртя и ужас стартера прави два три немощни опита да съживи мотора и алармата започва да писка - ужас почват черни мисли да течат из моята глава "..сигурно има някакъв проблем в ел. инсталацията - утечка или друго?" да ама не в последствие се оказа, че батерията просто не държи ток!ф След това и с някой служебни коли се доубедих, че българските акумулатори са толкова некачествени, че явно половината си идват още от завода за брак /е има и много добри, ама вече не смея да рискувам/. Освен това и доста от вносната "маркова" стока е пълен боклук - виждал съм акумулатори, които дори и на пръв поглед не вдъхват доверие - примерно Магнет марели с правописни грешка в етикета, абе направо ужас, а и са си скъпи!

Потребителски аватар
sashos
потребител
потребител
Мнения: 199
Регистриран: 05 авг 2006, 18:04
Модел на автомобила: FORD ESCORT1.8TD
Местоположение: БУРГАС
Status: Извън линия

Мнение от sashos » 26 авг 2006, 09:24

45ah споредмен трябва да са напьлно достатьчни

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 26 авг 2006, 10:08

За 1.8 ТД - Старата ми Сиера /внос от Швейцария/ си пристигна с 72 Ач. Бош ; На Мони му купих 72 Ач. Бош Силвер за дизели и съм много доволен - като завъртиш ключа направо имам чувството, че стартера развива супер обороти, не може въобще да става сравнение с вялото и мързеливо развъртане с бълг. акумолатори.

Потребителски аватар
krava_i_pile
потребител
потребител
Мнения: 176
Регистриран: 26 фев 2005, 13:43
Модел на автомобила: Фиеста 1.1 Ghia 90-та карбуратор, АГУ Landi Renzo
Местоположение: София, Сливен
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от krava_i_pile » 31 авг 2006, 14:54

От 3 години съм заложил на СТАРТ. 65Ач...никога не ме е оставял а колата я карам рядко. Пак бих си зел роден, но мисля да правя рекорд с този
Изображение
Изображение

fanfolet
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 24 авг 2006, 19:41
Модел на автомобила: Ford Escort 1.3 1991
Местоположение: Русе
Status: Извън линия

Мнение от fanfolet » 04 сеп 2006, 20:24

Някой знае ли какъв трябва да е акумулатора на Escort 1.3 Ghia 1990г. по книга ? В момента имам някакъв, който трябва да се смени, но на него нищо не пише...

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 04 сеп 2006, 20:28

Според Autodata >
1989-90 - 42Ah
1990-93 - 51Ah

pelinkov
потребител
потребител
Мнения: 27
Регистриран: 02 авг 2006, 13:05
Модел на автомобила: FOCUS 2005 TDCI, 1800кубика, 100к.с.
Местоположение: Враца
Контакти:
Status: Извън линия

:)

Мнение от pelinkov » 15 сеп 2006, 22:45

Според мен няма значение коя година е колата има значение кубатурата (колкото повече толко по голям ампераж) и дали е бензин или дизел (при втория е по голям ампеража) за бензин 1.6литра 60-65А е идеално така го дават по каталог но няма проблем да сложиш най-големия стига да се хваща на държача. Аз си купих преди два дни МОНБАТ 62А необслужваем (по скъп от обслужваемите HI PWER но с повече екстри т.е. Ниски стойности на саморазряд < 1% виж http://www.monbat.com/carbbg.html" onclick="window.open(this.href);return false; ) и направих този избор поради простата причина, че когато бащами си купи обслужваем (за марката не знам) и здаде багажа в гаранционния срок в сервиза му казаха че е експлоатиран без да се долеее вода и отпада гаранцията което при мен не може да се случи

Потребителски аватар
Ivan_sotirov
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 12 окт 2006, 11:43
Модел на автомобила: Ескорт
Местоположение: Пазарджик
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Ivan_sotirov » 01 дек 2006, 16:44

Колеги, а някой знае ли калко Ah трябва да е акумулатора на Ескорт 1.8 TDI по каталог. трябва да сменям, но не знам какъв да взема! Приемам всякакви съвети относно въпроса - Ah, марка...
Поздрави!
Иван Сотиров

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 01 дек 2006, 17:08

Май няма такива данни в каталозите. Според мен трябва да е между 70 и 75 Ач. Аз от няколко месеца съм с Искра 75 Ач. Щото, там, откъдето го взех нямаше по-слаби като за дизел. Вече не си спомням колко точно струваше, май около 85 лв.
Изображение

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 01 дек 2006, 17:25

Колеги и аз съм изправен пред дилемата.Ходих на три места да питам,защото и моята батерийка сдаде багажеца и на студено умирга.
Монбат,Искра и Старт.3-те нашенски производители.
В единия магазин ми казва,за ескорт 1.6 бензин 50 Ач.
Другия 55
Третия 60.
Моя който е сега на колата е 66 или 65 Ач.
Ще слагам стъпало и се чудя на кой от трите да повярвам....... *unknw*
Да избера по силен ли заради стъпалото или това няма да му се отрази????

Потребителски аватар
Kocko
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Kocko » 01 дек 2006, 18:48

Няма да му се отрази, освен ако не караш градско, нощем, с всички включени фарове, много бавно с издънена музика... е тогава и две динамота да сложиш, все ще буташ! :)

Виж си точно колкото е писано за твоята, аз мисля че съм с едно към гьотере избирана "Искра" 60Ah от една година и не е пипан. Радвам се да гледам как зарядното ми прашясва откакто разкарах стъпалото и касата от колата.
Изображение Изображение

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 04 дек 2006, 11:44

Ама си е друго с басса и стъпалото :lol: ; е верно изръсих се за бош силвър, ама поне се утешавам, че е за добро!

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта