Пускане на ток от купето?
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 16 яну 2011, 23:39
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8TD 96г. Климатик....
- Status: Извън линия
Пускане на ток от купето?
Здравейте колеги, имам Ford Mondeo 97-ма старата маска и вчера си сложих едни диоди да светят в краката на шофьора и пътниците, но не-знам от къде да ги захраня? По-принцип ги захраних от плафона на багажника, но като затворя багажника и тока спира, а това е доста неприятно....Та въпроса ми е как да пусна постоянен ток от плафона така, че дори и да затворя багажника да си тече ток до диодите, а тях съм ги направил с прекъсвач да ги включвам и изключвам когато си искам. Ако може някой колега да обясни как да ги вържа, ще съм му много благодрен! 

- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Пускане на ток от купето?
Здравей ,аз съм направил така пуснал съм един кабел от плафона и ми светват и угасват при отваряне и затваряне на вратата ,а също така и може ръчно да се пускат пак от плафона.
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 16 яну 2011, 23:39
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8TD 96г. Климатик....
- Status: Извън линия
Re: Пускане на ток от купето?
Да, но аз съм сложил прекъсвач и искам да тече постоянен ток и с прекъсвача да ги спирам и включвам когато си поискам, а така както съм ги вързал към плафона на багажника светят само когато е отворен, а като го затворя багажника и тока спира и дефакто диодите в краката и те спират.....Та ми е интересно как да го направя, че да тече постоянен ток, дори и от плафона от багажника да е, важното е да стане желания номер?baro написа:Здравей ,аз съм направил така пуснал съм един кабел от плафона и ми светват и угасват при отваряне и затваряне на вратата ,а също така и може ръчно да се пускат пак от плафона.
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Пускане на ток от купето?
Тогава ,при ЦД има постоянен ,при запалката също
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 16 яну 2011, 23:39
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8TD 96г. Климатик....
- Status: Извън линия
Re: Пускане на ток от купето?
Тъкмо се опитвам да пусна директно от бушона на запалката, тоест кабелите да ги вържа направо на бушона, но нещо не се получава....скъсах си нервите с тея токове, а само тока ми остана и всичко тръгва....baro написа:Тогава ,при ЦД има постоянен ,при запалката също
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Пускане на ток от купето?
А изобщо наясно ли си какво представлява електрическа верига? Всяка постояннотокова верига има източник на електродвижещо напрежение с положителен и отрицателен извод, проводници, ключ и консуматор. За да сработи консуматора, трябва да се затвори веригата, от положителния извод на източника през ключа, консуматора, отрицателния извод.
На бушоните има само положително напрежение, другия проводник трябва да се даде на маса (някъде по купето). На плафона на багажника също има постоянен +, а другия край даваш на маса.
На бушоните има само положително напрежение, другия проводник трябва да се даде на маса (някъде по купето). На плафона на багажника също има постоянен +, а другия край даваш на маса.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 16 яну 2011, 23:39
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8TD 96г. Климатик....
- Status: Извън линия
Re: Пускане на ток от купето?
Да, наясно съм...пробвах с бушона на запалката, дадох му + и минуса го сложих по-купето, но бушона гореше постоянно не-знам защо така........HACKO написа:А изобщо наясно ли си какво представлява електрическа верига? Всяка постояннотокова верига има източник на електродвижещо напрежение с положителен и отрицателен извод, проводници, ключ и консуматор. За да сработи консуматора, трябва да се затвори веригата, от положителния извод на източника през ключа, консуматора, отрицателния извод.
На бушоните има само положително напрежение, другия проводник трябва да се даде на маса (някъде по купето). На плафона на багажника също има постоянен +, а другия край даваш на маса.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Пускане на ток от купето?
Щото нещо не си на ясно какво правиш, за да гори постоянна си направил някъде късо.GRENLOULD написа:Да, наясно съм...пробвах с бушона на запалката, дадох му + и минуса го сложих по-купето, но бушона гореше постоянно не-знам защо така........HACKO написа:А изобщо наясно ли си какво представлява електрическа верига? Всяка постояннотокова верига има източник на електродвижещо напрежение с положителен и отрицателен извод, проводници, ключ и консуматор. За да сработи консуматора, трябва да се затвори веригата, от положителния извод на източника през ключа, консуматора, отрицателния извод.
На бушоните има само положително напрежение, другия проводник трябва да се даде на маса (някъде по купето). На плафона на багажника също има постоянен +, а другия край даваш на маса.

- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Пускане на ток от купето?
Три дена я гледам тая тема значи...
1.Искам да си направя осветление в краката.
- А провери ли дали случайно нямаш заводски инсталирано такова,на което само са изгорели крушките...примерно...
2.От къде да взема ток за....
-ами най-логичното нещо при Форд,Опел и ФИАТ е да се завреш под таблото и да видиш дали пък не стърчи от някъде свободна букса с постоянни 12V по нея.О,чудо...обикновено стърчат поне две такива,специално при тия марки.
3.Влече ме шаренията и искам да си сложа светодиоди...даже тройни,ако може да си сменят цветовете.
-светодиоди се връзват с допълнителни съпротивления преди тях.Второ-светодиодът е "диод" в истинския смисъл на думата, т.е. има си анод и катод и за да мине каквото и да е през него,трябва анодът да се свърже с плюса.Иначе не пропуска ток и не свети.Дългото краче на светодиода е плюс,ако ползваш от старите единични диоди.
4.Взимането на минус от "купето" при тия коли е изключително тъпа идея.Намери си съществуващ,по кабел.Но да ходи на клемата на акумулатора,не на купето.Има достатъчно случаи на изгорели АБС-и и компютри точно от такива неща.
1.Искам да си направя осветление в краката.
- А провери ли дали случайно нямаш заводски инсталирано такова,на което само са изгорели крушките...примерно...
2.От къде да взема ток за....
-ами най-логичното нещо при Форд,Опел и ФИАТ е да се завреш под таблото и да видиш дали пък не стърчи от някъде свободна букса с постоянни 12V по нея.О,чудо...обикновено стърчат поне две такива,специално при тия марки.
3.Влече ме шаренията и искам да си сложа светодиоди...даже тройни,ако може да си сменят цветовете.
-светодиоди се връзват с допълнителни съпротивления преди тях.Второ-светодиодът е "диод" в истинския смисъл на думата, т.е. има си анод и катод и за да мине каквото и да е през него,трябва анодът да се свърже с плюса.Иначе не пропуска ток и не свети.Дългото краче на светодиода е плюс,ако ползваш от старите единични диоди.
4.Взимането на минус от "купето" при тия коли е изключително тъпа идея.Намери си съществуващ,по кабел.Но да ходи на клемата на акумулатора,не на купето.Има достатъчно случаи на изгорели АБС-и и компютри точно от такива неща.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Пускане на ток от купето?
Стандартни места:
- от лампичката на запалката и пепелника, която свети само при включени фарове.
- от запалката постоянни 12V.
- от радиото постоянни 12V + такива, които са включени само на контакт.
Естествено огледай дали нямаш готови букси за такова осветление.
И виж някой да ти го свърже, дето разбира - ако гориш бушони е подозрителна работата.
Също ако точиш някакви жици от мощен източник е редно да има бушон преди тях, или да се убедиш че при евентуално късо няма да изгорят жиците, а бушона към източника. Примерно бушона на запалката е разчетен за голям ток - или трябва да свържеш диодите с по-дебели кабели (също толкова дебели, колкото отиват до запалката) и да разчиташ на бушона за запалката. Или между запалката и кабелите към светодиодното осветление трябва да сложиш малко бушонче, което да изгори ако нещо се случи с окабеляването или диодите.
- от лампичката на запалката и пепелника, която свети само при включени фарове.
- от запалката постоянни 12V.
- от радиото постоянни 12V + такива, които са включени само на контакт.
Естествено огледай дали нямаш готови букси за такова осветление.
И виж някой да ти го свърже, дето разбира - ако гориш бушони е подозрителна работата.
Също ако точиш някакви жици от мощен източник е редно да има бушон преди тях, или да се убедиш че при евентуално късо няма да изгорят жиците, а бушона към източника. Примерно бушона на запалката е разчетен за голям ток - или трябва да свържеш диодите с по-дебели кабели (също толкова дебели, колкото отиват до запалката) и да разчиташ на бушона за запалката. Или между запалката и кабелите към светодиодното осветление трябва да сложиш малко бушонче, което да изгори ако нещо се случи с окабеляването или диодите.
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Пускане на ток от купето?
Съпротивлението на ограничителните резистори се смята по закона на Ом, но трябва да се сметне и съобрази и мощността му - ако това ти е тъмна индия, най-добре използвай готовите светодиодни ленти. В същност, препоръчвам ги при всяко положение, много удобни са.
Освен това, ключето се свързва ПОСЛЕДОВАТЕЛНО, а не паралелно на консуматорите (срещал съм и такъв случай!) - ако и в това имаш чуденки, не пипай тоците изобщо.
Освен това, ключето се свързва ПОСЛЕДОВАТЕЛНО, а не паралелно на консуматорите (срещал съм и такъв случай!) - ако и в това имаш чуденки, не пипай тоците изобщо.
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 16 яну 2011, 23:39
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8TD 96г. Климатик....
- Status: Извън линия
Re: Пускане на ток от купето?
Направих го със силиконови диодни летни (LED), лентите могат да се използват както за вътре в купето така и за отвън и цената им е 10лв. на метър!
Тока си го пуснах от усилвателя на колата за музиката и стана много кадърно, сложих му един прекъсвач така, че когато ме кефи да го вкл. а когато не ме, да го изключвам, а и там тока е постоянен какъвто ми трябваше! Така го издялках, че никъде дори не-могат да се видят кабелите, все едно е заводско...Следващата ми работа е, на огледлата да залепя по-една "оранжева" диодна лента и да ги вържа към мигачите, ще стане ефектно и после едни диоди и в багажника ще сложа и работата спи, може да кача и снимки като всичко е готово! Поздрави и благодаря ви за помоща!

Тока си го пуснах от усилвателя на колата за музиката и стана много кадърно, сложих му един прекъсвач така, че когато ме кефи да го вкл. а когато не ме, да го изключвам, а и там тока е постоянен какъвто ми трябваше! Така го издялках, че никъде дори не-могат да се видят кабелите, все едно е заводско...Следващата ми работа е, на огледлата да залепя по-една "оранжева" диодна лента и да ги вържа към мигачите, ще стане ефектно и после едни диоди и в багажника ще сложа и работата спи, може да кача и снимки като всичко е готово! Поздрави и благодаря ви за помоща!


- dobringeorgiev
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 14 окт 2013, 17:03
- Модел на автомобила: Focus
- Status: Извън линия
Re: Пускане на ток от купето?
Мерси за инфото! А ленти от къде си взе подходящи?GRENLOULD написа:Направих го със силиконови диодни летни (LED), лентите могат да се използват както за вътре в купето така и за отвън и цената им е 10лв. на метър!
Тока си го пуснах от усилвателя на колата за музиката и стана много кадърно, сложих му един прекъсвач така, че когато ме кефи да го вкл. а когато не ме, да го изключвам, а и там тока е постоянен какъвто ми трябваше! Така го издялках, че никъде дори не-могат да се видят кабелите, все едно е заводско...Следващата ми работа е, на огледлата да залепя по-една "оранжева" диодна лента и да ги вържа към мигачите, ще стане ефектно и после едни диоди и в багажника ще сложа и работата спи, може да кача и снимки като всичко е готово! Поздрави и благодаря ви за помоща!![]()
Защото аз гледах наскоро из нета и има толкова огромно разнообразие, че направо се чудя от къде да започна.
Примерно тези струват ли ти се подходящи:
http://vikiwat.com/LED-svetodiodna-lent ... 60r-b.html
- chistacha
- потребител
- Мнения: 143
- Регистриран: 02 окт 2013, 08:16
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 GHIA 1.6i '04
- Status: Извън линия
Re: Пускане на ток от купето?
Да, но за вътрешен монтаж.
- dobringeorgiev
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 14 окт 2013, 17:03
- Модел на автомобила: Focus
- Status: Извън линия
Re: Пускане на ток от купето?
Т.е. над IP65?
- chistacha
- потребител
- Мнения: 143
- Регистриран: 02 окт 2013, 08:16
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 GHIA 1.6i '04
- Status: Извън линия
Re: Пускане на ток от купето?
Всичко по-голямо или равно на IP54 ще свърши работа
Даже препоръчвам да ползваш такива защитени ленти и за вътрешен монтаж.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта