За какжо служи Intake air temperature sensor
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 23 юни 2006, 01:23
- Модел на автомобила: 1.6 EFI
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
За какжо служи Intake air temperature sensor
За какво слуйи този Intake air temperature sensor и защо на моята кола е изключен ? Като го включа и работите стават много зле стига до 2000 оборота и после започва да прекъсва, да гърми в ауспоха изобщо пълна трагедия
Двигателя е 1.6 EFI 105hp

Двигателя е 1.6 EFI 105hp
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ами подава данни на компа за температурата на входящия въздух, за да може колата да работи оптимално. Пробвай преди да закачиш отново буксата, да изключиш акумулатора за ~15 минути за да се изчистят натрупаните грешки в компютъра. Ако след това пак ти прави този проблем, значи ти трябва нов датчик.
паметта на касетофона ще се изтрие! Ако имаш код на касетофона, е добре да го знаеш, преди да откачиш акумулатора!
След "ресет" на компютъра е добре да го "обучиш" - има доста голяма тема по този въпрос тук, във форума.




-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 23 юни 2006, 01:23
- Модел на автомобила: 1.6 EFI
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Абе и аз предполагах че мери някаква температура на някакъв въздух
Ама това за reset-a на ECU-то не го знаех. Току що го ресетнах и нещата май се оправиха. Преди ми държеше 1100 оборота на място а сега са около 950.
Сега като се замисля преди 4 дена минах през една дупка и загубих връзка с акомулатора поради хлабава клема и после като го сложих я подкарах директно ка газ, направо ми е мъка как се е ошашкал тоя комп.

Сега като се замисля преди 4 дена минах през една дупка и загубих връзка с акомулатора поради хлабава клема и после като го сложих я подкарах директно ка газ, направо ми е мъка как се е ошашкал тоя комп.
-
- Status: Извън линия
-
- Status: Извън линия
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
И двата споменати датчика (IAT, ECT) са еднакви термистори, затова и показанията им са еднакви. Но да не се обърка някой и да помисли че може да ги размени!!! Този за температура на въздуха е "отворен" тип - нещо като жичка, докато този за водата е плътен месингов. Причината въздушният да е от жичка е heat soak-a (просмукване на температурата през металните всмукателни колектори), както и факта, че жичката по-бързо ще реагира на промяната на температурата на въздуха (по-бързо изстива, по-бързо се нагрява) за разлика от плътният елемент.
За колегата _SLiThER_,
Датчика е предвиден да мери такива температури! А дали ще има или няма да има такива температури е въпрос на... турбо! Със турбото температурата на постъпващият въздух в двигателя ми беше 97 градуса!!! Без интекулер!
За колегата _SLiThER_,
Датчика е предвиден да мери такива температури! А дали ще има или няма да има такива температури е въпрос на... турбо! Със турбото температурата на постъпващият въздух в двигателя ми беше 97 градуса!!! Без интекулер!
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
qwert,
Двигателя ще работи, но проблем ще има! Защото компютъра няма реална информация каква е температурата на постъпващият въздух, което от своя страна води до некоректно смесообразуване и/или неправилно калкулиране на момента на подаване на искрата.
Двигателя ще работи, но проблем ще има! Защото компютъра няма реална информация каква е температурата на постъпващият въздух, което от своя страна води до некоректно смесообразуване и/или неправилно калкулиране на момента на подаване на искрата.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
-
- потребител
- Мнения: 69
- Регистриран: 17 ное 2005, 21:48
- Модел на автомобила: ford escord 1991 77k.w./ 1.6 EFI с АГУ
- Местоположение: Видин/ София
- Status: Извън линия
Благодаря, DISC,
при мен проблема е че без него студен пали на бензин и държи обороти, а с него гасне и трябва около минута да се бържи педала, за да не угасне, не ме интересува разхода на бензин аз и без това карам на газ, чудя дали има влияние върху работата на газ (може ли да се скапе компа), сега карах около 20-ти км. и даже имам чувството, че колата върви по добре.
при мен проблема е че без него студен пали на бензин и държи обороти, а с него гасне и трябва около минута да се бържи педала, за да не угасне, не ме интересува разхода на бензин аз и без това карам на газ, чудя дали има влияние върху работата на газ (може ли да се скапе компа), сега карах около 20-ти км. и даже имам чувството, че колата върви по добре.
-
- потребител
- Мнения: 607
- Регистриран: 15 ное 2006, 10:56
- Модел на автомобила: Сеат Леон 2002 1.6, 16v 77kw/105 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Доста отдавна е писано за това, дано някой го прочете, а и да не отварям нова тема, та въпроса ми е:
Възможно ли е от този датчик колата след като загрее да не държи обороти само на бензин, на газ ги държи или е от друго? Ако се изключи въпросният датчик има перфектни обороти. Когато е студена или на вън е студено до 10 градуса пали и държи обороти, но ако е по топло или колата е топла пали и оборотите са страшно ниски.
Възможно ли е от този датчик колата след като загрее да не държи обороти само на бензин, на газ ги държи или е от друго? Ако се изключи въпросният датчик има перфектни обороти. Когато е студена или на вън е студено до 10 градуса пали и държи обороти, но ако е по топло или колата е топла пали и оборотите са страшно ниски.

- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Да - напълно възможно е.vladdko написа:Доста отдавна е писано за това, дано някой го прочете, а и да не отварям нова тема, та въпроса ми е:
Възможно ли е от този датчик колата след като загрее да не държи обороти само на бензин, на газ ги държи или е от друго? Ако се изключи въпросният датчик има перфектни обороти. Когато е студена или на вън е студено до 10 градуса пали и държи обороти, но ако е по топло или колата е топла пали и оборотите са страшно ниски.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта