Масло от бобината?
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Масло от бобината?
1.6 16v е двигателя, на бобината номера е 928F-12029-CA, от много време все се омаслява около нея и около 4-те и болта, с които се закрепва към планката, мислех че по нея се стича нещо от двигателя, но забърсах всичко и пак се омаслява около главите на болтовете. Затова предполагам, че може да изтича масло от бобината. А и какво може има като страничен ефект от това, понеже сега си работи нормално. Никъде не намирам в нета инфо за това..
Също ако някой може да ми каже как да диагностицирам МАФ-а, може би какви съпротивления да измервам между A B C E изводите и как?
Също ако някой може да ми каже как да диагностицирам МАФ-а, може би какви съпротивления да измервам между A B C E изводите и как?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Масло от бобината?
В бобината няма масло, свали я и виж откъде по двигателя тече и ти цапа бобината.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Масло от бобината?
Мерси Наско ще го тормозя пак.
А може ли да ми каже някой за какво е VSS-сензора на скоростите? При някои модели взима сигнал за ABS в паралел с датчици при главините или подобно само че аз нямам ABS, също скоростомера си взима от там показания, но аз съм с жило. Компютъра ми го изкарва като грешка от време на време, кабелите са му здрави, а си нямам идея за какво е всъщност.
А може ли да ми каже някой за какво е VSS-сензора на скоростите? При някои модели взима сигнал за ABS в паралел с датчици при главините или подобно само че аз нямам ABS, също скоростомера си взима от там показания, но аз съм с жило. Компютъра ми го изкарва като грешка от време на време, кабелите са му здрави, а си нямам идея за какво е всъщност.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Масло от бобината?
Дава данни на компютъра, за скоростта, за по-добро изчисляване на нужното гориво в зависимост от скоростта.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масло от бобината?
И аз имам омасляване там. И то сериозно - всичко е в масло, вкл. и скоростната кутия, защото ми губи по около 2л от смяна до смяна...
В момента съм свалил бобината, планката на която се държи, тялото на термостата и не си личи откъде може да тече... Предполагам че е от гарнитурата на капака все пак. Зачистил съм с обезмаслител и когато сглобя и подкарам колата ще го наблюдавам къде първо ще омасли.

В момента съм свалил бобината, планката на която се държи, тялото на термостата и не си личи откъде може да тече... Предполагам че е от гарнитурата на капака все пак. Зачистил съм с обезмаслител и когато сглобя и подкарам колата ще го наблюдавам къде първо ще омасли.
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Масло от бобината?
Значи ги събрахме вече 3 такива мотора
. При мен е такава картинката

Да видим кой първи ще открие теча. Аз не мисля, че е от гарнитурата на капака защото тя цялята се вижда много добре и ако е от нея ще личи. Съмняваме CPS-а, който се вижда до стрелката на картинката. И аз съм свалял бубината, бърсах суках, но не можах да установя със сигурност от де иде теча.
П.С. Вече втори месец карам с откачен VSS (откачих го щото ми държеше оборотите на 2000 на празен ход) и не наблюдавам никва разлика в разхода. Според мене единствената му работа при наща електроника е да държи оборотите на празен ход по инерция на ~1100 и да осигурява по бавното им спадане в движение с цел по плавна смяна на предавките.
П.С.2 Ей ти една снимчица за МАФ-а. Дадени са пиновете откъмкомпа ма ти ши са опрайш, като знаеш че на МАФ-а единия пин е +12в на контакт, другия е маса, а другите два са 9 и 50 от картинката. 40 пин е маса.



Да видим кой първи ще открие теча. Аз не мисля, че е от гарнитурата на капака защото тя цялята се вижда много добре и ако е от нея ще личи. Съмняваме CPS-а, който се вижда до стрелката на картинката. И аз съм свалял бубината, бърсах суках, но не можах да установя със сигурност от де иде теча.
П.С. Вече втори месец карам с откачен VSS (откачих го щото ми държеше оборотите на 2000 на празен ход) и не наблюдавам никва разлика в разхода. Според мене единствената му работа при наща електроника е да държи оборотите на празен ход по инерция на ~1100 и да осигурява по бавното им спадане в движение с цел по плавна смяна на предавките.
П.С.2 Ей ти една снимчица за МАФ-а. Дадени са пиновете откъмкомпа ма ти ши са опрайш, като знаеш че на МАФ-а единия пин е +12в на контакт, другия е маса, а другите два са 9 и 50 от картинката. 40 пин е маса.

- GeMGeorgiev
- потребител
- Мнения: 83
- Регистриран: 07 мар 2010, 00:17
- Модел на автомобила: Ford Fiesta Mk 3.5 Si 1995г. Двигател 1.8i 16V DOHC. АГУ - ГИ - MegaJet.
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Масло от бобината?
Омасляването идва от датчика на главата, който се намира точно над бубината към челното стъкло. Уплътнението е много калпаво и след време започва да изпуска. Проблема при мен е, че не мога да развия датчика пправи около 1 оборот и заяжда, а и мястото е толкова тясно, че направо е мъка за работа. Забравих да спомена, че трябва еврейска звезда за гадния датчик.
- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масло от бобината?
И аз си помислих че може да е от датчика на разпр. вал... ама той все пак е другата страна - откъм стъклото... Ще почистя там и ще го наблюдавам. Ама за резултати мога да ви кажа чак след седмица сигурно, че съм в много разглобено състояние 

- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Масло от бобината?
Да вдигнем малко темата. Днеска го свалих животното:


За мое голямо учудване нямаше никакво оплътнение, гарнитура или каквото и да е за да спре маслото. Незнам имало ли е, трябва ли да има? Сложих му една маслоустойчива гумичка по ръба с неговия размер, зачистих добре около него, стегнах болта и ще видим дали се е оправило. Направих едно пътуване 30 км като я натисках доста, но като се прибрах беше вече тъмно и неможах да видя за теч. Утре сутринта ще погледна. Та да попитам някой ако го е свалял/слагал/разглобявал тва нещо има ли оплътнение и ако има какво представлява и къде стои?
П.С. А и разбулих мита, че без него двигателя не палел/прекъсвал. Пали си като пушка! Не съм я карал без него, но съм сигурен, че ще въврви. Най-много да е с фиксирано запалване без него, но ще върви. Това е засега.
П.С.2 към колегата GeMGeorgiev. Нямах никакъв проблем с изкарването, супер лесно излиза без грам усилие като дъпраш към колектора.


За мое голямо учудване нямаше никакво оплътнение, гарнитура или каквото и да е за да спре маслото. Незнам имало ли е, трябва ли да има? Сложих му една маслоустойчива гумичка по ръба с неговия размер, зачистих добре около него, стегнах болта и ще видим дали се е оправило. Направих едно пътуване 30 км като я натисках доста, но като се прибрах беше вече тъмно и неможах да видя за теч. Утре сутринта ще погледна. Та да попитам някой ако го е свалял/слагал/разглобявал тва нещо има ли оплътнение и ако има какво представлява и къде стои?
П.С. А и разбулих мита, че без него двигателя не палел/прекъсвал. Пали си като пушка! Не съм я карал без него, но съм сигурен, че ще въврви. Най-много да е с фиксирано запалване без него, но ще върви. Това е засега.
П.С.2 към колегата GeMGeorgiev. Нямах никакъв проблем с изкарването, супер лесно излиза без грам усилие като дъпраш към колектора.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Масло от бобината?
VSS дава данни към доста места,заради което е важно да е изправен.
За маслото...вече сте го изяснили-в тази бобина масло няма,търсете от къде е.
За маслото...вече сте го изяснили-в тази бобина масло няма,търсете от къде е.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Масло от бобината?
Уплътнението ти си е на мястото, просто се е изпекло и го мислиш за парче пластмаса. Пръстена на широката част на тялото, някога е бил О-пръстен.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Масло от бобината?
Верно толова се е спекло, че ми заприлича на част от пластмасата. Днес пак го свялях, че гумичката дето сложих беше масло, но не и топло устойчива. Направо се разтопи. Сега сложих от червения силикон за гарнитури. Пише че е до 300 градуса. Дано се приключи с тоя въпрос. Ето снимчици:


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
- cossy
- потребител
- Мнения: 4564
- Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
- Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
- Status: Извън линия
Re: Масло от бобината?
Maсова болест ще се окаже това омасляване на Зетеците... В крайна сметка, омаслява ли още? 


- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Масло от бобината?
хмм, 4-тия пост -> http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 9&p=287466" onclick="window.open(this.href);return false;
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 563
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Масло от бобината?
Ммда и аз направих връзката с дооста голямо закъснение. Явно от прекомерно омасляване се е губел сигнала от тоя датчик и се е записвал като грешка. Но много трудно може да се усети промяна в работата на двигателя. Предополагам този датчик е нещо като потвърждаващ, а основния е този на коляновия вал. Все пак двата вала се движат в заключен синхрнон, ако всичко е наред де. Току що направих едно пътуване Хасково - София и мога да кажа, че теч няма. Утре като се прибера ще я оставя вечерта и на сутринта ще погледна маслото да видим за тия 500км дали ще има някви загуби. По принцип с това каране 120-130 2-3 мм падаше нивото, сега очаквам да няма промяна.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта