Подредба на кабели

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
ASUS72
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 25 окт 2010, 22:04
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1i clx
Status: Извън линия

Подредба на кабели

Мнение от ASUS72 » 08 май 2011, 18:06

Здравей те колеги, може ли някой да ми обясни каква е подредбата на запалителните кабели на свещите, тоест от към бобината. Къде е за първи цилиндър, втори, и т-н съмнявам се че предния собственик е оплескал нещо като ги е сменял.
Фиеста 1.1 моно 90г.
Благодаря предварително.

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Подредба на кабели

Мнение от cvetan.cenkov » 08 май 2011, 19:56

1 3 4 2 ако са разменени просто няма да запали

Потребителски аватар
ASUS72
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 25 окт 2010, 22:04
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1i clx
Status: Извън линия

Re: Подредба на кабели

Мнение от ASUS72 » 10 май 2011, 18:03

А какъв е редът на бобината, от къде се започва , за 1 цилиндър 2 цил. и т-н

Потребителски аватар
opex
потребител
потребител
Мнения: 2514
Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Подредба на кабели

Мнение от opex » 11 май 2011, 00:03

cvetan.cenkov написа:1 3 4 2 ако са разменени просто няма да запали
Колега и на карбуратора и на инжекциона реда е 1 2 4 3, освен ако Хайнес не лъже.
1-ви цилиндър е като застанеш отпред срещу колата, най-левия.
Кой изход на бобината за кой цилиндър е обаче незнам, виж някъде по нея дали не пише/белези, или си препиши номера и тук или потърси в гугъл.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Подредба на кабели

Мнение от cvetan.cenkov » 11 май 2011, 10:22

и пак провери редът но работа е 1 3 4 2 това е така за да се балансира работата на дв защото в противен случаи се получават голими вибрации

Потребителски аватар
baro
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
Status: Извън линия

Re: Подредба на кабели

Мнение от baro » 11 май 2011, 13:25

Здравей на самата бобина пише номерата на цилиндрите , но на тия Фиести е много гадно завряна от зад на блока и трудно се вижда.А за реда на палене много ме учуди и мен на едните пише 1-2-4-3 а на дригия код мотор пише 1-3-4-2 :-/: .Погледнах моята бобина и на нея изходите са така погледната от страната на захранващата букса http://alfa.kachi-snimka.info/viewer.ph ... 09472x.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; нарисувах я за по прегледно смятам че е ясно къде е буксата.Успех.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Подредба на кабели

Мнение от HACKO » 11 май 2011, 15:48

Бобината подава импулс едновременно на 1и4 ти цилиндър и след това на 2 и 3 ти, затова подредбата е една и за двата реда на работа (1-3-4-2 и 1-2-4-3).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
ASUS72
потребител
потребител
Мнения: 17
Регистриран: 25 окт 2010, 22:04
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1i clx
Status: Извън линия

Re: Подредба на кабели

Мнение от ASUS72 » 11 май 2011, 20:43

Благодаря за помоща , кабелите наистина бяха неправилно подредени, сега колата е съвсем друга. _friends_ *00143* :drink: :drink:

cvetan.cenkov
потребител
потребител
Мнения: 232
Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Подредба на кабели

Мнение от cvetan.cenkov » 12 май 2011, 10:20

На единия мотор на делкото посоката на въртене е по часовниковата стрелка и реда е 1 3 4 2 а ако го завартиш в обратна посока се получава 1 2 4 3 До Наско Колега доколкото аз знам от това което съм учил доста време няма как едновременно да се подава искра на 1 и 4 цилиндар Искра се подава между 5и6 градуса преди ГМТ на цилиндара които е в такт сгъстяване Ако имаш кръгова диаграма на газоразпределението ще видиш че когата 1 цилиндар е във фаза сгъстяване то 4 цилиндар е във фаза засмукване

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Подредба на кабели

Мнение от tropper » 12 май 2011, 12:27

Когато колата е с електронно запалване, "бобината" представлява сглобка от два повишаващи автотрансформатора (т.нар. бобини), всеки един от тях има по два извода и захранва две свещи едновремено. Просто докато единия цилиндър е със сгъстена горивна смес, другия вече е преминал извхърлянето на изгорелите газове и е празен.

Когато е с механичен разпределител на искрата, както беше на Жигулите, е така като казваш. На въпросната Фиеста незнам как е.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Подредба на кабели

Мнение от HACKO » 12 май 2011, 18:50

cvetan.cenkov написа:На единия мотор на делкото посоката на въртене е по часовниковата стрелка и реда е 1 3 4 2 а ако го завартиш в обратна посока се получава 1 2 4 3 До Наско Колега доколкото аз знам от това което съм учил доста време няма как едновременно да се подава искра на 1 и 4 цилиндар Искра се подава между 5и6 градуса преди ГМТ на цилиндара които е в такт сгъстяване Ако имаш кръгова диаграма на газоразпределението ще видиш че когата 1 цилиндар е във фаза сгъстяване то 4 цилиндар е във фаза засмукване
Това и аз съм го учил, обаче на този мотор НЯМА Делко.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта