Различни проблеми ... неясна причина!
-
- потребител
- Мнения: 93
- Регистриран: 21 авг 2007, 17:25
- Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8TD
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Различни проблеми ... неясна причина!
Здравейте колеги,
Странни проблеми се случват напоследък по ел. инсталацията на моята кола - FORD ESCORT 1.8TD.
Преди месец изключвам фаровете - продължават да светят. След няколко опита изгаснаха, викам си релето е за смяна. После няма проблем - до тази вечер. Докато паркирам присветна плафона на купето, рекох си не съм затворил някоя врата. Проверих всички врати - затворени.
Сега е студено навън и не е удачно да се заема да изследвам причината, така че всяко мнение или предположение базирано на изстрадан опит откъде бих могъл да започна ще бъдат от полза и добре приети
Странни проблеми се случват напоследък по ел. инсталацията на моята кола - FORD ESCORT 1.8TD.

Преди месец изключвам фаровете - продължават да светят. След няколко опита изгаснаха, викам си релето е за смяна. После няма проблем - до тази вечер. Докато паркирам присветна плафона на купето, рекох си не съм затворил някоя врата. Проверих всички врати - затворени.
Сега е студено навън и не е удачно да се заема да изследвам причината, така че всяко мнение или предположение базирано на изстрадан опит откъде бих могъл да започна ще бъдат от полза и добре приети

- Pyrhel
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
- Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Различни проблеми ... неясна причина!
Имам идея за присветкването на плафона. По едно време се движех с една огромна Опел Омега (6 цилиндъра редови бензин
), тя правеше същия номер, но само по магистралата
След известно чудене и изследване установих, че присветкването идва от предния капак. Какво искам да кажа:
Капакът има бутон дали отворен/затворен - към него бяха вързани алармата и осветлението в купето. Като се движа по магистралата от въздушната струя капакът ту се повдига, ту надолу (незабележимо от мен, но от бутона - да). Решението - нагласих капака да се затваря стегнато и плътно и после и бутона на правилната височина.
По тая логика може да е от багажника или от вратите или някъде да има оголен кабел и да прави мизерии като вибрира


Капакът има бутон дали отворен/затворен - към него бяха вързани алармата и осветлението в купето. Като се движа по магистралата от въздушната струя капакът ту се повдига, ту надолу (незабележимо от мен, но от бутона - да). Решението - нагласих капака да се затваря стегнато и плътно и после и бутона на правилната височина.
По тая логика може да е от багажника или от вратите или някъде да има оголен кабел и да прави мизерии като вибрира
-
- потребител
- Мнения: 93
- Регистриран: 21 авг 2007, 17:25
- Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8TD
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Различни проблеми ... неясна причина!
Pyrhel написа:Имам идея за присветкването на плафона. По едно време се движех с една огромна Опел Омега (6 цилиндъра редови бензин), тя правеше същия номер, но само по магистралата
След известно чудене и изследване установих, че присветкването идва от предния капак. Какво искам да кажа:
Капакът има бутон дали отворен/затворен - към него бяха вързани алармата и осветлението в купето. Като се движа по магистралата от въздушната струя капакът ту се повдига, ту надолу (незабележимо от мен, но от бутона - да). Решението - нагласих капака да се затваря стегнато и плътно и после и бутона на правилната височина.
По тая логика може да е от багажника или от вратите или някъде да има оголен кабел и да прави мизерии като вибрира
Проверил съм вратите и капака, не е от там. По-скоро търся връзката между фаровете и плафона на купето, някави идеи

-
- потребител
- Мнения: 93
- Регистриран: 21 авг 2007, 17:25
- Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8TD
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Различни проблеми ... неясна причина!
"АБЕРАЦИО ИКТУС"-грешката е в причинно-следствената връзка!
Тази вечер при подаване на контакт светлините на купето не изгаснаха както е нормално. След като се прибрах и оставих колата с изключени светлини и вкл. аларма както обичайно, чувам алармата от къщи и поглеждам към колата - ФАРОВЕТЕ СВЕТЯТ!
Нямам обяснение поради простата причина, че не съм запознат с ел. схема на колата.
Поради оскъдното време с което разполагам, спешно се нуждая от съвет или кадърен електричар в София за локализиране и отстраняване на проблема.
Предварително благодаря на всички отзовали се!
Тази вечер при подаване на контакт светлините на купето не изгаснаха както е нормално. След като се прибрах и оставих колата с изключени светлини и вкл. аларма както обичайно, чувам алармата от къщи и поглеждам към колата - ФАРОВЕТЕ СВЕТЯТ!
Нямам обяснение поради простата причина, че не съм запознат с ел. схема на колата.
Поради оскъдното време с което разполагам, спешно се нуждая от съвет или кадърен електричар в София за локализиране и отстраняване на проблема.
Предварително благодаря на всички отзовали се!
- peterdi_bg
- потребител
- Мнения: 2076
- Регистриран: 11 сеп 2008, 22:02
- Модел на автомобила: n/a
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Различни проблеми ... неясна причина!
Блок с бушони, оголени кабели, разтопени връзки...
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 20&t=27351" onclick="window.open(this.href);return false;
Виж тая тема, свали го това чудо и го огледай добре. И прегледай всички кабеляци, до които можеш да достигнеш без да сваляш цялото табло на колата.
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 20&t=27351" onclick="window.open(this.href);return false;
Виж тая тема, свали го това чудо и го огледай добре. И прегледай всички кабеляци, до които можеш да достигнеш без да сваляш цялото табло на колата.
ЦЕНИ ЖИВОТА! УБИЙ СКОРОСТТА!
-
- потребител
- Мнения: 93
- Регистриран: 21 авг 2007, 17:25
- Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8TD
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Различни проблеми ... неясна причина!
Благодаря колега за полезния линк
Да-а, по неволя се налага да викам неволята
Ключовите места по тази проблемация за мен са:
1. контактен ключ
2. главното табло с бушони
3. кабелите около алармата благодарение на "майстора", която я поставя преди време
за друго не се сещам ...ако някой друг има идея да казва

Да-а, по неволя се налага да викам неволята

Ключовите места по тази проблемация за мен са:
1. контактен ключ
2. главното табло с бушони
3. кабелите около алармата благодарение на "майстора", която я поставя преди време
за друго не се сещам ...ако някой друг има идея да казва

-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Различни проблеми ... неясна причина!
Една-две фиести от форума са имали подобен проблем.
Тази при която го наблюдавах се оказа, че едната крушката отзад (от тези дето са с две жички) е пробила цокъла и едната жичка скъсана се лепнала за другата. По такъв начин се затваря веригата през контактния ключ. След смяна на крушката няма проблеми.
Преди да стигнем до крушката, обаче бяха едни чуденки, разглобяване на ключалката за паленето, почистване, писане и питане по форума, та колегата чиято беше фиестата намери тук подобен проблем и така намерихме решението.
С две думи - провери си крушките.
Тази при която го наблюдавах се оказа, че едната крушката отзад (от тези дето са с две жички) е пробила цокъла и едната жичка скъсана се лепнала за другата. По такъв начин се затваря веригата през контактния ключ. След смяна на крушката няма проблеми.
Преди да стигнем до крушката, обаче бяха едни чуденки, разглобяване на ключалката за паленето, почистване, писане и питане по форума, та колегата чиято беше фиестата намери тук подобен проблем и така намерихме решението.
С две думи - провери си крушките.
-
- потребител
- Мнения: 93
- Регистриран: 21 авг 2007, 17:25
- Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8TD
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Различни проблеми ... неясна причина!
Се го бех засилил дедо Фордю
И без това от известно време насам ме сърбят ръцете за друга кола, ама сърце ми не дава да се разделя с него - четири години вярна и безаварийна служба.
Благодаря за жокера колега, хубавото е че кръга все повече се стеснява. Днес разговарях и с електричар от един автосервиз и по негови наблюдения за дефектируемост по ел. инсталацията на ескортите първенството държи ел. таблото с бушоните. По ред причини възможност да започна с диагностиката ще имам чак следващата седмица, така че ако има и други мнения, давайте.

И без това от известно време насам ме сърбят ръцете за друга кола, ама сърце ми не дава да се разделя с него - четири години вярна и безаварийна служба.
Благодаря за жокера колега, хубавото е че кръга все повече се стеснява. Днес разговарях и с електричар от един автосервиз и по негови наблюдения за дефектируемост по ел. инсталацията на ескортите първенството държи ел. таблото с бушоните. По ред причини възможност да започна с диагностиката ще имам чак следващата седмица, така че ако има и други мнения, давайте.

- o.vasilev
- потребител
- Мнения: 132
- Регистриран: 20 апр 2010, 18:23
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDdi 66kW '01
- Status: Извън линия
Re: Различни проблеми ... неясна причина!
Аз имах подобен проблем преди време, като се състоеше в следното:
При преминаване през неравности започваха да мигат плафона и датчика за отворена врата, както и да издава звуци зумера за фаровете (сякаш си забравил фаровете и е на отворена врата). След много чудене, разглобяване на машинките по вратите и смяна на предпазители, се оказа, че пича, който ми слага алармата ми е сложил допълнителен бутон. Без да ми каже беше сложил още един бутон под предния капак, който беше вързал за шофьорската врата. И те така. Оттогава съм без аларма след изпадането в нервна криза
При преминаване през неравности започваха да мигат плафона и датчика за отворена врата, както и да издава звуци зумера за фаровете (сякаш си забравил фаровете и е на отворена врата). След много чудене, разглобяване на машинките по вратите и смяна на предпазители, се оказа, че пича, който ми слага алармата ми е сложил допълнителен бутон. Без да ми каже беше сложил още един бутон под предния капак, който беше вързал за шофьорската врата. И те така. Оттогава съм без аларма след изпадането в нервна криза

- o.vasilev
- потребител
- Мнения: 132
- Регистриран: 20 апр 2010, 18:23
- Модел на автомобила: Focus 1.8 TDdi 66kW '01
- Status: Извън линия
Re: Различни проблеми ... неясна причина!
o.vasilev написа:Аз имах подобен проблем преди време, като се състоеше в следното:
При преминаване през неравности започваха да мигат плафона и датчика за отворена врата, както и да издава звуци зумера за фаровете (сякаш си забравил фаровете и е на отворена врата). След много чудене, разглобяване на машинките по вратите и смяна на предпазители, се оказа, че пича, който ми слага алармата ми е сложил допълнителен бутон. Без да ми каже беше сложил още един бутон под предния капак, който беше вързал за шофьорската врата. И те така. Оттогава съм без аларма след изпадането в нервна криза
Много приказки и нещо не казах. Та мисълта ми беше, провери си как ти е вързана алармата и какви безумици са ти накичили покрай нея.
-
- потребител
- Мнения: 93
- Регистриран: 21 авг 2007, 17:25
- Модел на автомобила: FORD ESCORT 1.8TD
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Различни проблеми ... неясна причина!
Изрично бях предупредил майстора дето постави алармата да запои всички връзки и да ги изолира надежно след това. Впоследствие където ми беше възможно проверих някои места и там където имаше само кабели бяха запоени. На местата с контактни ключове обаче си беше спестил труда и по тази причина едно от стъклата на вратите от време на време не се затваряше та допускам и такава причина. Колата ми в момента е на ремонт, на като си я взема ще се заема по обстойно да прегладам ел.таблото с бушоните и алармата. 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта