Двигателя угасна при движение и не ще да пали
- eddie_prudent
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 03 юни 2009, 09:30
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk2 1.6i (1999)
- Status: Извън линия
Двигателя угасна при движение и не ще да пали
Здравейте колеги,
имам Mondeo 1.6 mk2 от 1999 и по време на път загуби мощност, угасна и след това не иска да пали.
изтеглиха ме до сервиз. Там го гледаха първо мислиха, че е бобината, после някакъв сензор но смениха и двете с нови (само за проба) и пак не тръгва. Сега се съмняват че е някакъв електронен модул който струвал 1500 евро (в Португалия съм) и се програмирал специално за колата.
Първо самия факт че се съмняват не ми харесва защото ако купя модула и пак не тръгва няма връщане в магазина (не е като бобина и сензор)
Второ ме интересува в българия колко вървят нови тези модули, евентуал но да си купя от там и да ми го пратят до тук (за 3/5 дена пристига като колет). Но въпроса е дали може да стане грешка или по рамата на колата и евентуално по сериен номер на стария модул няма верочтност за грешка.
Трето четох че в англия има фирми които предлагат възстановяване на ECU модули или ако не могат да се възстановят да копират информацията на друг модул втора ръка. Някой може ли да потвърди за подобни операции че се правят и в България и че са сигурни.
Също ще съм глабодарен за телефон на магазин в БГ където могада се обадя и да проверя на каква цена мога да купя ECU модул.
Дайте още съвети че до 1-2-3 дена трябва да реша какво да правя и колко ще похарча с други думи.
имам Mondeo 1.6 mk2 от 1999 и по време на път загуби мощност, угасна и след това не иска да пали.
изтеглиха ме до сервиз. Там го гледаха първо мислиха, че е бобината, после някакъв сензор но смениха и двете с нови (само за проба) и пак не тръгва. Сега се съмняват че е някакъв електронен модул който струвал 1500 евро (в Португалия съм) и се програмирал специално за колата.
Първо самия факт че се съмняват не ми харесва защото ако купя модула и пак не тръгва няма връщане в магазина (не е като бобина и сензор)
Второ ме интересува в българия колко вървят нови тези модули, евентуал но да си купя от там и да ми го пратят до тук (за 3/5 дена пристига като колет). Но въпроса е дали може да стане грешка или по рамата на колата и евентуално по сериен номер на стария модул няма верочтност за грешка.
Трето четох че в англия има фирми които предлагат възстановяване на ECU модули или ако не могат да се възстановят да копират информацията на друг модул втора ръка. Някой може ли да потвърди за подобни операции че се правят и в България и че са сигурни.
Също ще съм глабодарен за телефон на магазин в БГ където могада се обадя и да проверя на каква цена мога да купя ECU модул.
Дайте още съвети че до 1-2-3 дена трябва да реша какво да правя и колко ще похарча с други думи.
- eddie_prudent
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 03 юни 2009, 09:30
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk2 1.6i (1999)
- Status: Извън линия
Re: Двигателя угасна при движение и не ще да пали
Здравейте колеги,
още се борим с този проблем. механика се мъчи да препрограмира компютъра но уж програмирането минава, но после колата не тръгва, даже се получиха някакви допълнителни проблеми със странно светване на лампи по контролното табло, параметри които се променяли много ... (уточнение че бобината е сменена с нова).
Така че почнах да търся "нов" комютър. Някой може ли да ми помогне понеже не съм в страната поне с оферта за нов или втора ръка. Ама в еБей не намирам.
98BB-12A650-BF VEND LP2-310 (втория номер ми кааха че бил важен за имобилайзера иначе не винаги или по трудно ставало препрограмиането ако е втора ръка ... за нов нямало проблем .. освен финансовия
)
за Мондео 1,6 Бензин Мк 2 от 1999.
още се борим с този проблем. механика се мъчи да препрограмира компютъра но уж програмирането минава, но после колата не тръгва, даже се получиха някакви допълнителни проблеми със странно светване на лампи по контролното табло, параметри които се променяли много ... (уточнение че бобината е сменена с нова).
Така че почнах да търся "нов" комютър. Някой може ли да ми помогне понеже не съм в страната поне с оферта за нов или втора ръка. Ама в еБей не намирам.
98BB-12A650-BF VEND LP2-310 (втория номер ми кааха че бил важен за имобилайзера иначе не винаги или по трудно ставало препрограмиането ако е втора ръка ... за нов нямало проблем .. освен финансовия

за Мондео 1,6 Бензин Мк 2 от 1999.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Двигателя угасна при движение и не ще да пали
що си мисля че може и да няма някаква връзка м/у компа и свещи, бубина и т.н.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 22 май 2010, 02:01
- Модел на автомобила: FORD C-MAX 1.6 tdci.2006г. рено сценик 1.9DCI 2007г.
- Status: Извън линия
Re: Двигателя угасна при движение и не ще да пали
има,има,това е инжекцион.компа командва инжекциона.командва и предварението на искрата и триста и триисет работи,други.essex написа:що си мисля че може и да няма някаква връзка м/у компа и свещи, бубина и т.н.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Двигателя угасна при движение и не ще да пали
Дай VIN номер, за да проверя в Микроката.
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Двигателя угасна при движение и не ще да пали
а погледна ли си ангренажния ремък ?
- escorttd1
- потребител
- Мнения: 227
- Регистриран: 06 юни 2009, 13:04
- Модел на автомобила: Escort 1.8TD'97 Estate, ABS, SRS Airbags, PSA, AC
- Местоположение: Под капака
- Status: Извън линия
Re: Двигателя угасна при движение и не ще да пали
Аз първо бих сменил сервиза. Тези явно не могат да направят диагностика и работят по метода "да сменим това и ако не стане ще сменим нещо друго...."
Бягай далеч от такива майстори!
Бягай далеч от такива майстори!
Акълът е единственото нещо, което можеш да даваш без да го имаш!
- eddie_prudent
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 03 юни 2009, 09:30
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk2 1.6i (1999)
- Status: Извън линия
Re: Двигателя угасна при движение и не ще да пали
Привет,Nebhotep написа:Дай VIN номер, за да проверя в Микроката.
не съм сигурен кое точно е VIN номера но имам тези номера които ми казаха че трябва да са същите.
98BB-12A650-BF VEND LP2-310
За сервиза ... викаха 2ма техници от един то сервизите на Форд, донесоха техен компютър, закачиха колата и пак нищо не са открили. Не съм ходил в сервиза на Форд защото там се плаща на час работа и ще ми излезе по скъпо от цената на колата. Така, че не е толкова "от сервиза" проблема.
Агренажен ремък е сменен преди 5000 км. Колата просто не иска да пали (не подава сигнал към бобината според механика)
Проверени са електрическите връзки и има всичко, съпротивленията на датчиците също са в норма. Има бензин и налягане защото четох, че може да е някаква защита от слабо налягане на бензиновата помпа ама не е.
Започвам да се чудя дали е възможно трансмитера на имобилайзера да се повреди и това да предизвика блокировката колата да запали. Върти стартера но не пали.
Ако не бях сложил газово преди 3000 км щях да зарежа колата направо.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Двигателя угасна при движение и не ще да пали
VIN номера е номера на рамата и е написан в талон на автомобила ти!
Относно проблема с имобилайзера ако изобщо е това, има такива случаи във форума и са решавани успешно с препрограмиране за около 80-100 лв.
Във всеки случай чисто нов компютър с имобилайзер е на цена около 2000 лв. и не си заслужава.
Относно проблема с имобилайзера ако изобщо е това, има такива случаи във форума и са решавани успешно с препрограмиране за около 80-100 лв.
Във всеки случай чисто нов компютър с имобилайзер е на цена около 2000 лв. и не си заслужава.
- eddie_prudent
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 03 юни 2009, 09:30
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk2 1.6i (1999)
- Status: Извън линия
Re: Двигателя угасна при движение и не ще да пали
Ах, ок. Рамата е:Nebhotep написа:VIN номера е номера на рамата и е написан в талон на автомобила ти!
Относно проблема с имобилайзера ако изобщо е това, има такива случаи във форума и са решавани успешно с препрограмиране за около 80-100 лв.
Във всеки случай чисто нов компютър с имобилайзер е на цена около 2000 лв. и не си заслужава.
WF0FXXGBBFXK04971
Мондео Мк 2 от 1999
В Португалия само компютър нов е 1500 евро плюс преогармиране. Не знам каква е цената на нов имобилайзер но преви си сметката че каквото в БГ е 1000 лева тука е 1000 евро. Така че ще е 2000 евро съответно.
Благодаря предварително за услугата.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Двигателя угасна при движение и не ще да пали
Интересно в Микроката този номер, който си дал не излиза. Излизат следните номера на компютри с имобилайзери за този VIN номер:
98BP12A650NA
R98BX12A650BA - този е с модела на твоя имобилайзер LP2-310
97BP12A650MAPP
98BP12A650BA
Да не са объркали нещо майсторите ти!?
Ако приемем, че твоя номер е R98BX12A650BA , цената в Мото Пфое с едноседмична поръчка е 2 316,19 лв., а в магазините на Моторкрафт в София и Пловдив цената е около: 1900-2000 лв. пак се едноседмично доставка.
98BP12A650NA
R98BX12A650BA - този е с модела на твоя имобилайзер LP2-310
97BP12A650MAPP
98BP12A650BA
Да не са объркали нещо майсторите ти!?
Ако приемем, че твоя номер е R98BX12A650BA , цената в Мото Пфое с едноседмична поръчка е 2 316,19 лв., а в магазините на Моторкрафт в София и Пловдив цената е около: 1900-2000 лв. пак се едноседмично доставка.
- eddie_prudent
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 03 юни 2009, 09:30
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk2 1.6i (1999)
- Status: Извън линия
Re: Двигателя угасна при движение и не ще да пали
Ами това е по документи. Единствено не съм сигурен дали е нула 0 или "о" О в номера.Nebhotep написа:Интересно в Микроката този номер, който си дал не излиза. Излизат следните номера на компютри с имобилайзери за този VIN номер:
98BP12A650NA
R98BX12A650BA - този е с модела на твоя имобилайзер LP2-310
97BP12A650MAPP
98BP12A650BA
Да не са объркали нещо майсторите ти!?
Ако приемем, че твоя номер е R98BX12A650BA , цената в Мото Пфое с едноседмична поръчка е 2 316,19 лв., а в магазините на Моторкрафт в София и Пловдив цената е около: 1900-2000 лв. пак се едноседмично доставка.
Компютъра съм го снимал но снимката е в къщи, но това е номера който дадох на самия компютър.
Единсвтено ако компютъра вече е сменян защото колата я купих втора ръка.
Сега като споменаваш по каталог и рама в България ми казаха че агренажния ремък е с 3 ролки а се оказа, че е с 2 и купувах едната от тук защото си бях приготвил другия комплект от България. Явно нещо има разминавания в каталога и номерата ... не знам дали съм първия с подобни оплаквния.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Двигателя угасна при движение и не ще да пали
След 98 година сменят доста неща по мондео, но като отидеш в магазина на продавача му е все едно коя година е колата и просто гледа къде пише мондео след 97-ма. От там идват разминаванията освен в официалния представител защото там работя по номер на рамата и няма как да се объркат частите. Моите ролки също са 2, разбира се ми дадоха за преди 98 г. които както се сещаш са 3.
Компютър 2-ра ръка не върши ли работа, тук са по 100-150 лева.
Компютър 2-ра ръка не върши ли работа, тук са по 100-150 лева.
- eddie_prudent
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 03 юни 2009, 09:30
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk2 1.6i (1999)
- Status: Извън линия
Re: Двигателя угасна при движение и не ще да пали
Ако ми намериш компютър с по-горе споменатия от мен номер и номер на имобилаизер може и да свърши работа.urgan написа:Компютър 2-ра ръка не върши ли работа, тук са по 100-150 лева.
Тук втора ръка не намирам, нито в eBay. Има но номерата са други.
До колкото знам вчера колата е преместена в сервиза на техника който е програмирал компютъра защото той обещал да я подкара ако проблема е от компютъра както моя механик твърди, но още няма новини
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Двигателя угасна при движение и не ще да пали
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... TS#p309402" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... TS#p112535" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... ats#p45200" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... TS#p112535" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... ats#p45200" onclick="window.open(this.href);return false;
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Двигателя угасна при движение и не ще да пали
Както ти е написал колегата, това е еку-то за твоята кола. Номера който си дал изобщо го няма в микрокат-аR98BX12A650BA - този е с модела на твоя имобилайзер LP2-310
http://cgi.ebay.ie/FORD-ECU-98BB-12A650 ... 720wt_1140
Тук има едно такова ЕКУ с този номер който ти си дал
- eddie_prudent
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 03 юни 2009, 09:30
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk2 1.6i (1999)
- Status: Извън линия
Re: Двигателя угасна при движение и не ще да пали
Това ЕКУ го знам, за съжеление но ако прочетеш внимателно те предлагат да отремонтират ЕКУто което им изпратиш и да от го върнат до 10 дни.
Моето вече е пробвано да се отремонтира но нещо не става.
Затова търся друго.
Моето вече е пробвано да се отремонтира но нещо не става.
Затова търся друго.

- methodboy
- потребител
- Мнения: 553
- Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
- Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Двигателя угасна при движение и не ще да пали
Проверете на 19 и 53 пин на компютъра какво напрежение има. Трябва да е от 11 до 14 V. Това е от PATS модула. Проверете дали има напрежение на бензиновата помпа. Ако няма търсете в двигателния отсек предпазител и релето. Управлението за там идва от 40, 54 и 80 пин на компютъра при закачен компютър. За 40 при подаване на контакт 11-14V след това 0 V. За 54 и 80 при подаване на контакт 0-1 V след това 11-14V. Като запали 40 на празен ход трябва да е11-14V. За 54 и 80 при развъртане на двигателя (поне така си го преведох engine cranking) 0-1V. Може да се провери и какво се подава на инжекторите. Кажи им да четат и да гледат тия майстори. Има достатъчно литература. Това съм го гледал от Autodata и Ford TIS. А за PATS модула ако не познава ключа изобщо не трябва да завърти(поне на Кугара е така, а те са с еднакви електроники с малки излкючения).



- eddie_prudent
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 03 юни 2009, 09:30
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk2 1.6i (1999)
- Status: Извън линия
Re: Двигателя угасна при движение и не ще да пали
Мерси, много полезна информация за ключа и въртенето, защото колата върти но не пали.
А дали е възможно газовата удерба да повреди компютъра или бобината? Сложих газово преди около 9 месеца (Тартарини - италианско) за инжекцион. Не съм имал проблеми с него или с колата .... докато не се случи тази случка.
Не използвам оригиналаната аларма на колата, има сложена друга, с която ми се е случвало да запалиа колата при сключена аларма и тя се разписква но двигателя на спира. Така че и от това не би трябвало да е ама питам за съвети.
А дали е възможно газовата удерба да повреди компютъра или бобината? Сложих газово преди около 9 месеца (Тартарини - италианско) за инжекцион. Не съм имал проблеми с него или с колата .... докато не се случи тази случка.
Не използвам оригиналаната аларма на колата, има сложена друга, с която ми се е случвало да запалиа колата при сключена аларма и тя се разписква но двигателя на спира. Така че и от това не би трябвало да е ама питам за съвети.
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Двигателя угасна при движение и не ще да пали
Обикновено тук в Бг при такъв проблем хората оставят колата в морга,вземат каквото им дадат и си купуват друга.Не знам в Португалия,но в България едно такова мондео струва 1500-2000 евро цялото,на теб ти искат тези пари за ECU-то само.
Ако не намериш компютър на старо на доста под половината цена за нов оставяй я в морга,сваляй си номерата,да ти издават някакъв документ за бракуване и си хващай самолета или си купи друга кола.
Ако не намериш компютър на старо на доста под половината цена за нов оставяй я в морга,сваляй си номерата,да ти издават някакъв документ за бракуване и си хващай самолета или си купи друга кола.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта