проблем с динамо+индикацията на таблото
- sstoyanov
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 25 яну 2008, 15:50
- Модел на автомобила: Courier 1.3, '93 OHV
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
проблем с динамо+индикацията на таблото
Здравейте,
при запалване на двигателя динамото започва да зарежда едва след изфорсиране. Разбрах, че това е свързано с индикацията от таблото, която играе ролята на нещо като бушон. Въпросната индикация не свети. Лампичката е здрава - пробвах да разменя тази за акумулатора с тази на маслото при незапален двигател, и свети само маслото. Къде може да е проблема?
Благодаря.
при запалване на двигателя динамото започва да зарежда едва след изфорсиране. Разбрах, че това е свързано с индикацията от таблото, която играе ролята на нещо като бушон. Въпросната индикация не свети. Лампичката е здрава - пробвах да разменя тази за акумулатора с тази на маслото при незапален двигател, и свети само маслото. Къде може да е проблема?
Благодаря.
- cockyhotty
- потребител
- Мнения: 667
- Регистриран: 26 май 2009, 18:47
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk2.5 1.6 PFi
- Местоположение: BG
- Status: Извън линия
Re: проблем с динамо+индикацията на таблото
Напълно вероятно е блок реле-регулатора да е изгорял. Запали колата и провери напрежението на акумулатора с мултицет. Трябва да е над 14 V задължително. Ако ги качва чак след форсиране, може да е реле-регулатора както споменах или самият алтернатор.
- sstoyanov
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 25 яну 2008, 15:50
- Модел на автомобила: Courier 1.3, '93 OHV
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: проблем с динамо+индикацията на таблото
Да, качва ги след форсиране. Извинявам се за невежеството си, но къде се намира този реле-регулатор?
едит: ще го замеря пак днес, но преди няколко месеца като сменяхме акумулатора от магазина го мериха - качваше някъде до 13.85 или 13.9 не се сещам, но ми завериха гаранцията.
едит: ще го замеря пак днес, но преди няколко месеца като сменяхме акумулатора от магазина го мериха - качваше някъде до 13.85 или 13.9 не се сещам, но ми завериха гаранцията.
- toshako
- потребител
- Мнения: 73
- Регистриран: 27 ное 2006, 21:07
- Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX MK3 1.4 CVH, 1989г. карбуратор, LPG, JetSpark
1998 Volvo V40 2.0T B4204T 118kW, ГИ Landi Renzo - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: проблем с динамо+индикацията на таблото
Здрасти, колега. Регулатора се намира на самия алтернатор. Представлява една бакелитова плочка, но няма да се мине без сваляне на алтернатора. Моят регулатор миналата година беше изгорял - акумулатора не се зареждаше и лампата светеше постоянно. Взех си такъв от Бош за около 50лв. и работата заспа. Поздрави и успех.
- to6kooo
- потребител
- Мнения: 213
- Регистриран: 15 дек 2007, 22:13
- Модел на автомобила: MONDEO 2.0 16V GHIA 2003 с ГИ KME
- Местоположение: варна
- Status: Извън линия
Re: проблем с динамо+индикацията на таблото
Ако след изфорсиране тръгва да зарежда проблема не е в регулатора на напрежението.Виж дали отива плюс до тънкия извод на алтернатора.През лампата в таблото взема + възбуждане и като вдигне обороти изгасва,щом въобще не светва а след вдигане на обороти зарежда започва да се самовъзбужда.Щом ти е здрава лампата може да има скъсан кабел или изобщо да няма + на лампата в самото табло.
- sstoyanov
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 25 яну 2008, 15:50
- Модел на автомобила: Courier 1.3, '93 OHV
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: проблем с динамо+индикацията на таблото
Това ще го проверя днес след работа. Изскочи и друг проблем - когато колата е изгасена за 12-13 часа акумулатора пада, а нямам никъде късо. Динамото си зарежда, защото вчера сутринта я запалихме на бутане и карах на фарове без грижи, а нямаше ток и за радиото дори когато влязох в колата... Питах в един сервиз до работата и им обясних какво е положението - не можах да разбера какво точно имаха в предвид, но беше свързано с тази лампичка. Общо взето казаха, че няма проблеми - като карам колата всичко ще е ОК, но когато стои акумулатора ще пада. Не виждам логика, но и нямах време да се интересувам повече...
Днес ще видя с мултицета тънкото кабелче на динамото дали има + и кой кабел от таблото е за тази лампичка, и ако се наложи ще пускам друг кабел до акумулатора.
Благодаря ви!
Днес ще видя с мултицета тънкото кабелче на динамото дали има + и кой кабел от таблото е за тази лампичка, и ако се наложи ще пускам друг кабел до акумулатора.
Благодаря ви!
- toshako
- потребител
- Мнения: 73
- Регистриран: 27 ное 2006, 21:07
- Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX MK3 1.4 CVH, 1989г. карбуратор, LPG, JetSpark
1998 Volvo V40 2.0T B4204T 118kW, ГИ Landi Renzo - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: проблем с динамо+индикацията на таблото
Здрасти, относно падането на акумулатора - за да си сигурен при изключени всички консуматори и изваден ключ откачи едната клема на акумулатора и с мултицета виж дали тече ток, т.е. дали има някаква консумация. То е нормално да има малка консумация - например от stand by на касетофона. Няколко mA не са проблем ама щом за толкова бързо пада акумулатора или има голяма консумация или акумулатора не става. Това от мен, поздрави.
- sstoyanov
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 25 яну 2008, 15:50
- Модел на автомобила: Courier 1.3, '93 OHV
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: проблем с динамо+индикацията на таблото
Откачих ги, и консумацията наистина е малка. Проблемът с падането се оказа най-вероятно изкривена клетка... динамото зарежда на 14.5V на свободни обороти, но с мултицета забелязах, че при откачена клема напрежението на акумулатора пада с една стотна през 10-ина секунди... кофти тръпка, но какво да се прави. Интересно ми беше, че на 5-6 секунди се вдига при стегнати клеми... по груби сметки за по-малко от половин час трябва да се зареди, така ли
Малка жичка не видях от динамото обаче... до колкото успях да проследя кабела който излиза от него - отива на една планка в стартера, където е закачен и плюсът от акумулатора. Трябва да надигна колата за да огледам пак, но... дайте идея как мога да разбера кое е кабелчето от големия сноп, което носи плюса до индикацията на таблото?

Малка жичка не видях от динамото обаче... до колкото успях да проследя кабела който излиза от него - отива на една планка в стартера, където е закачен и плюсът от акумулатора. Трябва да надигна колата за да огледам пак, но... дайте идея как мога да разбера кое е кабелчето от големия сноп, което носи плюса до индикацията на таблото?
- to6kooo
- потребител
- Мнения: 213
- Регистриран: 15 дек 2007, 22:13
- Модел на автомобила: MONDEO 2.0 16V GHIA 2003 с ГИ KME
- Местоположение: варна
- Status: Извън линия
Re: проблем с динамо+индикацията на таблото
Има,има гледай внимателно,няма алтернатор само с един кабел.Не ти трябва дебелия + той отива до стартера и акумулатора
Не малък а тънък кабел търси.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 7 госта