ПОМОЩ! ДЕФЕКТИРАЛ ЕЛЕМЕНТ-НО ЗАКАКВО СЛУЖИ!

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
ceco160
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 03 юли 2008, 15:20
Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 16V ZETEC 1995
Местоположение: гр.Лясковец
Status: Извън линия

ПОМОЩ! ДЕФЕКТИРАЛ ЕЛЕМЕНТ-НО ЗАКАКВО СЛУЖИ!

Мнение от ceco160 » 03 окт 2008, 13:27

Здравейте колеги! Преди месец като си купих колата Форд Ескор 1.6 16 V zetec констатирах, че не ми се включва вентилатора за охлаждане на радиатора - на два пъти докато усетя че го има този проблем стрелката стигна на границата на червеното. Отидох при майстор и се констатира че един елемент - на снимката долу - е неработещ. Точното местоположение на "това нещо" е гледайки колата отдолу на канал укрепено с щипки на гърба на рамката на вентилатора. Интересното в случая е, че когато включвах климатика вентилатора си тръгваше веднага без проблем, макар и този елемент да е бил неработещ. Но когато температурата се вдигне и стрелката подминавайки и буквата "L" НА "NORMAL" И ВЛИЗА В ЧЕРВЕНОТО - ВЕНТИЛАТОРА НЕ СЕ ВКЛЮЧВА. Този елемент /предполагам че е някакво съпротивление понеже има обозначение 0.23 ома/ ел.техника го шунтира и захранващите кабели с кабелните обувки ги свърза директно към вентилатора. В резултат на това нещата се оправиха - при повишаване на темп. когато стрелката застане между "A" и "L" ветнилатора си започна да се включва и всичко е ОК. Аз продължих да карам колата така и досега вентилатора си се включва. Въпросът ми е някой може ли точно да ми каже какво точно представлява и за какво служи този елемент и дали е фатално ако продължа да карам така без него?.
P.S. Обиколих няколко магазина за авточасти с "този елемент" в ръка, гледаха каталози, въвеждаха изписаните кодови номера но нищо не им излиза и не можаха да ми кажат какво точно представлява и дали мога да карам без него.
Предварително Ви благодаря!
Изобр538.jpg
Изобр539.jpg

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1748
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Re: ПОМОЩ! ДЕФЕКТИРАЛ ЕЛЕМЕНТ-НО ЗАКАКВО СЛУЖИ!

Мнение от synthez 3D » 03 окт 2008, 14:10

Това е резистора за ниската скорост на вентилатора.Сега,когато си без него,вентилатора ще се върти винаги на висока скорост,което не е кой знае какъв проблем,но е по-шумен.Щом имаш климатик е добре да имаш и ниска скорост за да се осъществява по-правилна работа на климатика в по-хладно време.Този резистор обикновенно не изгаря,а проблема е в термо-предпазителя,който е най-отдолу(вижда се на снимката) и майстора е трябвало само него да даде на късо,без да премахва целия резистор и щеше да си имаш и двете скорости без проблем.На моя бивш ескорт беше така през цялото време,докато го карах и всичко си работеше идеално.
Изображение

ceco160
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 03 юли 2008, 15:20
Модел на автомобила: Ford Eskort 1,6 16V ZETEC 1995
Местоположение: гр.Лясковец
Status: Извън линия

Re: ПОМОЩ! ДЕФЕКТИРАЛ ЕЛЕМЕНТ-НО ЗАКАКВО СЛУЖИ!

Мнение от ceco160 » 24 окт 2008, 09:05

Благодаря ти колега. Беше точно така както каза. Премахнах този термопредпазител и жичките ги съединих и го монтирах така. Сега при включване на вентилатора се включва първата скорост и наистина е по-безшумен. Благодаря ти!

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта