Странен проблем с чистачки на Орион 1.8 Дизел 92-ра

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
csteffanov
потребител
потребител
Мнения: 18
Регистриран: 08 ное 2005, 16:37
Модел на автомобила: Orion 1.8 Diesel
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Странен проблем с чистачки на Орион 1.8 Дизел 92-ра

Мнение от csteffanov » 21 ное 2005, 13:45

Преди няколко дена ми се развалиха чистачките, не че спряха да работят а започнаха да накъсват, да се движат по-бавно и т.н.. Тъй като без тях си е кофти да се кара, особено като се има предвид сезона веднага закарах колата на ремонт. Взех я в петък на бързо след работа. Платих си на майстора и доволен че чистачките работят се понесох към къщи..... Спирам пред нас спирам и чистачките и .... те си остават по средата на стъклото!!?!! Преди се връщаха в изходно положение сега обаче където щракна ключето и ги изключа там си и остават??? Пробвах няколко пъти и днес сутринта се върнах при човека, той отговори че само ги е изчистил (нещо било клеясало) и че явно от преди са си били така :evil: но не е вярно!!! Той отказа да се занимава повече (нали си взе парите) и взе да мрънка че нещо релето не било на ред да ида при електричар и т.н. Според мен релето си е на ред, работят си различните скорости, дори и забавянето на първа скорост с въртенето на лостчето и то си работи!!! Само че сега където ги изключа там си остават чистачките и трябва да ги дебна което си е кофти както и да го погледнеш! Някой имал ли е такъв проблем и ако да какво да направя?
Последна промяна от csteffanov на 21 ное 2005, 16:03, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 21 ное 2005, 13:50

Имах подобна история, но на задната чистачка. И то - ако все пак тръгнеха. Дължеше се на лошото контактуване на пластините на задния капак. След почистване и реглаж на капака(вратата) се оправи. Но при теб надали е така...

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 21 ное 2005, 14:02

и при мен на предишния ескорт се получаваше такова нещо, но много рядко.така и не го оправих и не мога да ти помогна.очевидното предположение е реле, но съдейки по моя случай може и да е лош/контакт

Потребителски аватар
divinity
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 22 окт 2005, 15:04
Модел на автомобила: Escort 1.8 D
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от divinity » 24 ное 2005, 12:49

Проблемът може да е в една би-метална пластина, която се грижи точно за това, след като изключиш чистачките те да се върнат в начално положение, назависимо от това в какъв момент са по време на изключването. Т.е. да не се налага да ги дебнеш. Най-вероятно тя се е износила, ту е давала по-добър или лош контакт, затова са е променяла скоростта на чистачките. Тоя майстор или я е махнал или самата тя вече тотално не работи. Това последното не ми се вярва, защото тогава обикновенно чистачките отказват тотално.
Решението според мен е да погледнеш дали пластинката е там(тя трябва да е в някаква кутийка или куплунг, в който влизат доста "жици") и да я смениш. Релето не ми вярва да е.
Това е което се сещам, дано ти свърши работа.

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 24 ное 2005, 13:05

Има пластинка, която контактува върху зъбното колело, което се намира, обикновено, в една кутия закрепена директно върху моторчето за чистачките. Най-често там се прецакви при твоите симптоми.

:twisted:

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 24 ное 2005, 13:08

Момент - сега прочетох по-задълбочено проблема!

Значи, като работи на интервали - спират ли си където трябва - ако не спират където трябва - проблема е горния.
Ако спират където трябва, значи не отива постоянен плюс към моторчето, а само като включиш чистачките от лостчето. Тогава проблемът би могъл да е в изгорял бушон, прекъснат проводник /жичка :wink: / или този, който го е правил е забравил да върже някой проводник. Като се замисля, този проблем може и наистина да е от релето, но ти казваш, че преди е работило *072*


:twisted:

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта